• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Snösport

Turild70: jag kan inte köpa Moxande grejjer av min akupunktör utan gör det bara hos honom ett par ggr veckan innan eller samma vecka som ÄP menar jag

• underverket 06

Undrar så vad som hänt med min mens? 2 dgar försenad, å gravid är jag inte för grav test visar neg. Min mens brukar nästan aldrig vara sen.

• dodotta

Hej igen Har några funderingar.Idag har jag varit hos läkaren,vi gjorde ett ultraljud och han konstaterande att jag inte hade så många ägg 3 på ena äggstocken och 2 på den andra,totalt 5st.Ska börja spruta om 2 veckor så då hoppas jag det kommer att mogna några fler.Hur många ägg har man  kunnat se på er innan påbörjad behandling och hur många kan man normalt se i våran ålder?Är det nångon mer som tar ppiller före en ivf?Jag har tagit sedan i torsdag alltså 1 v.nu ,har annars en stabil cykel men läkaren vill ha total kontroll på den så de ska veta när det ska plocka äggen.
    Lycka till alla!!!

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-02-02 21:40:20 följande:
    Låter bra med 6 blåsor, hoppas det blir fler på måndag och dem som finns växer till sig.

Testade ikväll nu och super tydlig streck på Äl-stickan, fasan också, det blir en glad gubbe imorgon utan tvekan. Undrar om den kan hålla i sig tills på fredag, våre toppen i så fall.

Kan man göra FET på dag 3 med 2-dagars embryo? Någon som vet?
    Man brukar väl göra återföring 3 dagar efter ÄL-utslag med 2-dagarsodlade embryon. Om du fick tydligt streck onsdag kväll borde du göra FET på lördag. Eller tror du det blir ännu tydligare streck idag?
  • Inanna Li
    dodotta skrev 2011-02-03 00:02:35 följande:
    Hej igen Har några funderingar.Idag har jag varit hos läkaren,vi gjorde ett ultraljud och han konstaterande att jag inte hade så många ägg 3 på ena äggstocken och 2 på den andra,totalt 5st.Ska börja spruta om 2 veckor så då hoppas jag det kommer att mogna några fler.Hur många ägg har man  kunnat se på er innan påbörjad behandling och hur många kan man normalt se i våran ålder?Är det nångon mer som tar ppiller före en ivf?Jag har tagit sedan i torsdag alltså 1 v.nu ,har annars en stabil cykel men läkaren vill ha total kontroll på den så de ska veta när det ska plocka äggen.
    Lycka till alla!!!
    Här är en länk till en informativ sida om AFC (Antal Follicle Count) som visar hur antalet äggblåsor kan påverka IVF-resultatet. Det ideala är 10-15 äggblåsor per äggstock, dvs 20-30 äggblåsor totalt. För en kvinna runt 40 är genomsnittet 5-10 äggblåsor totalt.

http://www.advancedfertility.com/antralfollicles.htm

Här finns ett diagram med antal äggblåsor per äggstock i förhållande till ålder:

http://www.infertile.com/brochures/biological_clock05.htm

Lycka till med behandlingen! Kom ihåg att ett ägg räcker om det är guldägget!
  • No Ka Oi
    No Ka Oi: stort grattis till fint ÄP resultat. Hoppas de trivs i värmeskåpet. Blir det 2-dagars eller 5-dagars embryo till dig? (beror på kliniken)

5-dagars! Dom ville gärna göra det och gärna för mig. Läkaren sa att det blir färre till frysen men de som blir har 10-15% högre chans till gravidiet. Och dom har inte ringt så det borde gå som planerat.

Turlid, jag har missat något... varför vill du inte ha stegring förrens på fredag?

Jag drömde en sjuk dröm inatt. Jag drömde att jag skulle göra ET själv. Men det var inga små saker jag skulle plutta in. Det var som bollar av ömtåligt nät och dom var 20 mm i diameter, som äggblåsor. Jag fick alla embryona i en burk, där skvalpade dom omkiring i vatten. Jag skulle ta den största sa dom. Men när jag tog i den började den gå sönder. Men in kom den. Så knasigt man kan drömma...

Spännande att det är så många på G i tråden!!! Jag håller tummarna för tjockare slemhinnor, fler äggblåsor, många fina embryon och ÄL-stegring på rätt dag!

• turlid70
    Inanna Li skrev 2011-02-03 07:13:53 följande:
    Man brukar väl göra återföring 3 dagar efter ÄL-utslag med 2-dagarsodlade embryon. Om du fick tydligt streck onsdag kväll borde du göra FET på lördag. Eller tror du det blir ännu tydligare streck idag?
    Som förväntad fick jag en glad gubbe i morse. Jag skulle ha fått den igår kväll också om jag hade testat med den digitala, men det spelar ingen roll för att kliniken är stängd både på lördag och söndag. Nu har jag pratat med dem och dem avråder göra FET på måndag som blir på dag 3 efter ÄL vilket är en dag senare än själva embryot är. Man kan göra det men då är förutsättningarna inte dem bästa, så att det är bara att vänta vackert en månad till. Surt, du vet ju det själv.
  • turlid70
    No Ka Oi skrev 2011-02-03 07:44:29 följande:

5-dagars! Dom ville gärna göra det och gärna för mig. Läkaren sa att det blir färre till frysen men de som blir har 10-15% högre chans till gravidiet. Och dom har inte ringt så det borde gå som planerat.

Turlid, jag har missat något... varför vill du inte ha stegring förrens på fredag?

Jag drömde en sjuk dröm inatt. Jag drömde att jag skulle göra ET själv. Men det var inga små saker jag skulle plutta in. Det var som bollar av ömtåligt nät och dom var 20 mm i diameter, som äggblåsor. Jag fick alla embryona i en burk, där skvalpade dom omkiring i vatten. Jag skulle ta den största sa dom. Men när jag tog i den började den gå sönder. Men in kom den. Så knasigt man kan drömma...

Spännande att det är så många på G i tråden!!! Jag håller tummarna för tjockare slemhinnor, fler äggblåsor, många fina embryon och ÄL-stegring på rätt dag!

Ska alla långtidsodlas? Det blir ingen ET för dig idag med två dagars alltså? Håller tummarna för dina fina ägg att dem mår bra och alla delar sig som dem ska under odlingen. När blir det ET för dig i så fall?

Vilken konstig dröm du hade, det är sant att våra drömmar är återspegling av verkligheten helt klart!
  • pp08

turlid70: tråkigt att det blev så.

När man får utslag på ÄL testet sker ägglossningen väl inom 48 timmar? (dvs inom 2 dagar). Min klinik återför därför 2 dagars embryo på dag 3 eller 4. (tror jag).

• Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-02-03 09:13:36 följande:
    Som förväntad fick jag en glad gubbe i morse. Jag skulle ha fått den igår kväll också om jag hade testat med den digitala, men det spelar ingen roll för att kliniken är stängd både på lördag och söndag. Nu har jag pratat med dem och dem avråder göra FET på måndag som blir på dag 3 efter ÄL vilket är en dag senare än själva embryot är. Man kan göra det men då är förutsättningarna inte dem bästa, så att det är bara att vänta vackert en månad till. Surt, du vet ju det själv.
    Nej, shit vilken otur! Jo, jag är ju drabbad av det också. Tur att min klinik i alla fall har öppet på lördagar, Det är klart att det är bättre att göra det under optimala förutsättningar.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?