• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Mary73
    No Ka Oi skrev 2011-02-01 17:45:09 följande:
    Spännande med moxa och akupunktur. Spelar väl ingen roll om nån tycker det är flumigt, bara man själv mår bra!!!

Tränar gör jag tyvärr inte så det är inget jag avstår ifrån... Men jag förstår om du blir rastlös om du är van att träna, Snösport.

Jag gjorde ÅP i förmiddags. Fick ut 11 ägg! I torsdags såg läkaren "bara" sju äggblåsor så några måste ha vuxit till sig bra under helgen. Igår var jag så svullen att jag inte kunde knäppa byxorna... Om allt ser bra ut de närmaste dagarna blir det långtidsodling och insättning på söndag.

Har legat i soffan och sovit hela eftermiddagen. Nu är jag lite öm men det känns ok.
    Fantastisk med 11 ägg, det är ju jättebra! Nu håller jag tummarna för dig och insättningen på söndag!
    Hoppas själv att mitt FET blir av till helgen, ska på VUL imorgon och mäta slemhinnan som varit för tunn vis senaste mätningarna.
  • turlid70

Fortfarande ingen glad gubbe imorse, nu är det bara tosdag kvar att hoppa över. Med ÄL-stegring på fredag blir det FET för mig på måndag. Jag hoppas att det blir så, snälla hoppas för mig ni också, jag vill så gärna ruva tillsammans med er :))

• Mary73
    turlid70 skrev 2011-02-02 10:40:07 följande:

Fortfarande ingen glad gubbe imorse, nu är det bara tosdag kvar att hoppa över. Med ÄL-stegring på fredag blir det FET för mig på måndag. Jag hoppas att det blir så, snälla hoppas för mig ni också, jag vill så gärna ruva tillsammans med er :))

Då hoppas jag på att du får glad gubbe på fredag, och att vi är ruvare båda två på måndagGlad
    .....och ni andra också givetvis!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-02-02 10:40:07 följande:

Jag hoppas jättemycket för dig på fredag! Då kommer vi nästan ligga i fas (eftersom min är odlad 3 dagar länge)om du får FET på måndag.
  • Snösport

Fahlvik: v17...tjo vad tiden går fort ...snart känns väl sparkar mm ..coolt! Jo det går väl och bada och sola på andra ställen än Egypten så de får göra sina uppror ifred utan turister!

Här är det ÄNTLIGEN - 7 grader igen efter n2 dgr av milt väder så man åkte på bredställ genom rondellen i förrgår    så 1 dec snö och lagom kallt är toppen och åter vitt efter lite smuts där i någon dag   
    I Löööve winter! ..och nu går det ju verkligen mot ljusare tider också

• Fjällsippan
    turlid: håller tummarna för utebliven stegring imorgon!

Idag har jag varit på första VUL inför ÄP (sprutdag 6). Det såg okej ut för att vara mig, 6 jämnstora blåsor på 10 mm. Nästa kontroll blir på måndag. 
  • pp08

Fjällsippan: håller tummarna för fina äggblåsor även på måndag

• Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-02-02 11:05:55 följande:

Idag har jag varit på första VUL inför ÄP (sprutdag 6). Det såg okej ut för att vara mig, 6 jämnstora blåsor på 10 mm. Nästa kontroll blir på måndag. 
    Bra så långt! Hoppas blåsorna växer till sig tills på måndag Glad!
  • Fahlvik
    turlid70 skrev 2011-02-02 10:36:03 följande:
    Så underbart Fahlvik, verkligen rörande, fast jag är lite avis förstås, men jätte glad för er skull ändå!

Vad är det för rökelsestavar och var köper man dem någonstans. Vill också prova.

Önskar er en skön semester på Fuenteventura. Trevlig resa!
    Det är rökelserna som man moxar med ;o)
    Jag köpte hos akupunktören och hon visade var punkterna finns och annan viktig info om moxa så det är nog bra att man inte kan köpa dem var som helst.

Ta hand om er nu!
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-02-02 11:05:55 följande:

Låter bra med 6 blåsor, hoppas det blir fler på måndag och dem som finns växer till sig.

Testade ikväll nu och super tydlig streck på Äl-stickan, fasan också, det blir en glad gubbe imorgon utan tvekan. Undrar om den kan hålla i sig tills på fredag, våre toppen i så fall.

Kan man göra FET på dag 3 med 2-dagars embryo? Någon som vet?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?