• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li

Underverket 06 - Kram till dig. Tråkigt att mensen kom när du hade hoppats så eftersom den var sen här den gången. Förstår att du oroar dig över framtiden och om du kan få ett barn till. Du är inte på något sätt mer självisk än någon annan. Alla är (eller borde vara) sig själv närmast även om man också önskar andra välgång. Försök se fram emot IVF-försöket om 2 månader.

Men det är lättare att ge råd åt och stötta andra.  Jag som inte har något barn alls och fyller 43 i september går omkring i ständig ångest. "Beundrar "mig själv att jag ens orkar ta mig till arbetet. Hur ska jag få tag på pengar till fler IVF-försök än två FET till och ev en ny ICSI och klara vardagsekonomin samtidigt? Kommer vi bli utkastade från kliniken när jag fyllt 43 trots bra resultat? All denna väntan på nya försök och klinikens öppettider som kolliderar med min kropps cykler har gjort mig vansinnig. Men, jag måste försöka se framåt och hoppas att den här våren ska bringa frukt. Att jag ska lyckas med något försök innan kliniken stänger för sommaren. Jag vill inte bli en barnlös bitter kärring.

Sorry för min klagosång men jag blev liksom "inspirerad" ...

• turlid70

Mamma Gås vilken skörd! Grattis så hjärtlig, visst blir man man glad åt bra resultat. Nu håller jag tummara för dina ägg befruktas och delar sig fint-fint. Håller tummarna även för ET för dig imorgon.

Inanna håller tummarna för lyckad FET imorgon!

Ruvar gänget, hejar på er och håller tummarna förstås så hårt jag bara kan. Dela gärna med oss era känslor och tankar. Statusrapporter uppskattas. Skönt att inte ha stafettpinne denna gång måste jag säga :))

Ni alla som ska göra ET eller FET i helgen önskar er all lycka till! Kommer tänka på er!

Kram alla och trevlig helg!

• turlid70

Det blev en görabarnövning igår kväll, nu hoppas jag på att hoppa över alla mellan steg hamna näst längst ner på listan, he he he :o)))

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, sprutstart 28/1 kontroll 2/2
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , Korta metoden.

***ET***
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (2 FET). ÄP 24/1. Korta metoden, Puregon200. Bor i Skåne.
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, CvL
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  ÄP 3/2 Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början februari. 

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF2, ÄP 21/1, ET 24/1, TD 7/2
    Sushi, 42 år i GBG, IVF 5, ÄP25/1, ET 27/1, TD 10/2
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, ET 29/1, TD 14/2, ruvar på 2, CvL

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)

• Zinfandel

Vad underbart om man bara kunde glida längst ner på listan Glad

Inanna: Åhh jag känner så för dig. Jag hoppas verkligen på mina bara att det går vägen denna gången. Ni har ju bättre förutsättningar än många 25-åringar så det är verkligen er tur nu!! Ni ska ta ett skutt ner på listan om sådär 2 veckor Kyss

• dodotta

Innana68:Tack för informationen.Kram på dej att det ska bli som du önskar.

• turlid70
    underverket 06 skrev 2011-02-04 14:47:19 följande:
    Grattis ni som ruvar o ni som haft ÄP. Har inte orkat läst igenom tråden ordentligt, så jag vet inte vilka som gör vad.

Själv känner jag mig väldigt deppig. Fick mens idag, med 3 dgars försening. Jag trodde väl i det längsta att det kunde tagit sig naturligt. Känner mest för att gå lägga något gammalt över mig. Är livrädd för nästa IVF, att det inte ska bli några blåsor eller bara några. Tycker hela barnkämpandet tar så mycket kraft från mig o då menar jag att man försöker själv varje månad också o går o hoppas+ sedan IVF försöket som vi ska göra om knappt 2 mån. Blir det inget + då, vad gör vi då? Ger vi upp? ÄD? Orkar knappt med min 2 årige son heller. Tycker jobb o hem o en trotsig 2 åring tar all min kraft. Är jämnt trött för vår son sover så oroligt numera. Hur skulle det då blir med ett barn till? Men vill ju ändå så otroligt gärna ha ett barn till. Kan bara inte ge upp o det känns så hemskt att inte få ett barn till. Går bara o tänket på bebisar o vilken lycka det skulle vara med en till. Är jag själviskt som tänker så här. har ju trots allt en underbar son o en del har ju inte ens fått ett barn? Ursäkta om jag klagar, men ville bara skriva av mig.

Trevlig helg alla.
    Sorger med dig underverket. Javla mens dyker upp precis då man börjar hoppas lite, ush jobbigt.

Känner igen det du och andra skriver, depression och desperation växlar med varandra, men man tar sig fram på något sätt. Känns kanske just nu att det inte är så mycket att se fram emot, men din son behöver dig. Ta hand om dig och din familj, gå på BIO eller gå och spela bowling, det brukar vara uppmuntrande. Kramar om dig vännen. Snart blir det din tur får du se. Det är väldigt få som blir barnlösa i slut ända trots allt. Ge inte upp hoppet!
  • dodotta
    underverket 06 skrev 2011-02-04 14:47:19 följande:
    Grattis ni som ruvar o ni som haft ÄP. Har inte orkat läst igenom tråden ordentligt, så jag vet inte vilka som gör vad.

Själv känner jag mig väldigt deppig. Fick mens idag, med 3 dgars försening. Jag trodde väl i det längsta att det kunde tagit sig naturligt. Känner mest för att gå lägga något gammalt över mig. Är livrädd för nästa IVF, att det inte ska bli några blåsor eller bara några. Tycker hela barnkämpandet tar så mycket kraft från mig o då menar jag att man försöker själv varje månad också o går o hoppas+ sedan IVF försöket som vi ska göra om knappt 2 mån. Blir det inget + då, vad gör vi då? Ger vi upp? ÄD? Orkar knappt med min 2 årige son heller. Tycker jobb o hem o en trotsig 2 åring tar all min kraft. Är jämnt trött för vår son sover så oroligt numera. Hur skulle det då blir med ett barn till? Men vill ju ändå så otroligt gärna ha ett barn till. Kan bara inte ge upp o det känns så hemskt att inte få ett barn till. Går bara o tänket på bebisar o vilken lycka det skulle vara med en till. Är jag själviskt som tänker så här. har ju trots allt en underbar son o en del har ju inte ens fått ett barn? Ursäkta om jag klagar, men ville bara skriva av mig.

Trevlig helg alla.
    Huu jag känner ingen mej precis idej.Jag blir alldeles kall i bland när jag  inser att det kanske inte blir någon mer bäbis.Jag ska göra min första ivf med pgd om 14 dagar och läkaren är väl sådär hoppfull känner mej oxå ganska deppig.men vi får inte ge upp  hoppet eller inspirationen men oxå försöka se realistiskt på saken.stor kram med styrka och hopp.
  • Sunseed

Ett litet tips kring moxa: Det finns rökfria moxa-stavar! Glad
    Sådana har jag hemma nu. Jag vet inte om man kan få tag på sådana om man inte är terapeut, men hör er för med er akupunktör om dom inte kan beställa så att ni kan köpa. 

• Sunseed

Skönt att läsa att man inte är ensam om att inte vara ung. Vi har inga barn och jag har inte funderat på det förrän sista året, och plötsligt får man veta att man kanske är för gammal. Det känns jättekonstigt.  Men vi hoppas på att det ska fungera med ivf. Äggplock nästa vecka...

Lycka till alla! 

• Sunseed

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Sunseed, 39 år, Dalarna, IVF Falun, ÄP och ET, troligtvis vecka 6

***SPRUTAR***
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, sprutstart 28/1 kontroll 2/2
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , Korta metoden.

***ET***
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (2 FET). ÄP 24/1. Korta metoden, Puregon200. Bor i Skåne.
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, CvL
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  ÄP 3/2 Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början februari. 

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF2, ÄP 21/1, ET 24/1, TD 7/2
    Sushi, 42 år i GBG, IVF 5, ÄP25/1, ET 27/1, TD 10/2
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, ET 29/1, TD 14/2, ruvar på 2, CvL

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?