• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-01-30 12:29:23 följande:
    Jag fick glad gubbe på ÄL-stickan tidigt imorse så om allt går som jag vill blir det FET nästa lördag! Tjoho, vad skönt att det inte blev omslag på måndag så jag hade missat en månad till!  Det var fyra månader sen jag fick ruva sist så det känns verkligen på tiden nu!
    Grattis! Vilken tur att du fick stegring idag.

Jag testade också imorse, men fick inget streck, måste få de senast tisdag annars skiter det sig för mig. Känner att den är på g, så jag hoppas.
  • Mamma gås
    pp08 skrev 2011-01-29 19:52:07 följande:
    ET idag.  Fick 2 tillbaka ett 4-celligt och ett 5-celligt.  Hade även Thomas idag vid återförandet, gick jättebra.

De andra två stannade vid 2 resp 3 celler och gick inte att använda.

Bästa behandling hittils ???

6 ägg
    5 mogna ägg
    4 befruktade ägg
    2 fina återförda befruktade ägg
    Grattis till ruvningen Glad Jag hade Thomas igår jag med när vi var på VUL Glad
    Det blir äp på tors för min del.
  • Inanna Li

Fjällsippan - Härligt att du är på gång igen! Lycka till med VUL nästa vecka!

Turlid - Håller tummarna för att du får ÄL-utslag! Hoppas så att vi blir ruvarkompisar!

Mamma gås - Spännande med ÄP. Hoppas allt går bra!

• Inanna Li

Tack för alla gratulationer till att jag fick ÄL-omslag imorse! Var så skönt att det blev idag och inte imorgon så det kändes som om en sten föll från mitt hjärta! 4 månader är lång tid att vänta på att ruva igen så det ska bli underbart om det blir av på lördag!

• turlid70
    Inanna Li skrev 2011-01-30 16:14:44 följande:
    Tack för alla gratulationer till att jag fick ÄL-omslag imorse! Var så skönt att det blev idag och inte imorgon så det kändes som om en sten föll från mitt hjärta! 4 månader är lång tid att vänta på att ruva igen så det ska bli underbart om det blir av på lördag!
    Det är klart att det blir av på lördag. Kram!
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-01-30 16:16:57 följande:
    Det är klart att det blir av på lördag. Kram!
    Tack! Har aldrig varit på kliniken på lördagagar förut. Det är liksom specialöppet enbart för FET. Antar att det kan bli vilken läkare som helst men det går nog bra. Själva proceduren tar ju inte mer än 5-10 minuter. Men embryot tar två timmar på sig att tina. Lite kul om de måste hålla öppet enbart för oss på lördag ...
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-01-30 16:21:12 följande:
    Tack! Har aldrig varit på kliniken på lördagagar förut. Det är liksom specialöppet enbart för FET. Antar att det kan bli vilken läkare som helst men det går nog bra. Själva proceduren tar ju inte mer än 5-10 minuter. Men embryot tar två timmar på sig att tina. Lite kul om de måste hålla öppet enbart för oss på lördag ...
    På min klinik är det barnmorskan som gör FET, man behöver ju inte någon speciell kunskap för ostim FET.
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2011-01-30 16:31:16 följande:
    På min klinik är det barnmorskan som gör FET, man behöver ju inte någon speciell kunskap för ostim FET.
    Min klinik har i huvudsak bara läkare, sköterskor och laboratoriepersonal. Labb-tjejen måste vara på plats för att tina embryot två timmar innan (gäller långtidsodlade). Återföringen görs enbart av läkarna.
  • pp08

Mamma gås_ lycka till på ÄP. Jag hade också VUL på lördag och ett till på måndag, ÄP på en torsdag. Då blir det ET på lördag

• Inanna Li

Nu är FET inbokat till kl 13 på lördag! Underbart och samtidigt otroligt nervöst!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?