• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mia69 skrev 2011-12-13 18:23:45 följande:
    Det verkar nog gå åt pipan den här gången också. Gravtestet var inte alls lika knallpositivt idag som i lördags tyvärr utan kändes väldigt mycket svagare ( I lördags CB vanligt och idag klinikens lite mer budgettest men båda med samma känslighet). Har dessutom inte mycket symptom sedan ett par dagar och då har jag ändå återupptagit progesteronet. Jäk...a skit det här.Skrikandes Att det skall vara så svårt. Nu har det ju fastnat och blivit plus sista två försöken (av tre) men mina embryon verkar krokna precis när de fäst sig.
    Nu tänkte jag vänta tills lördag och har jag inte börjat blöda då så tar jag ett CB med veckoindikator för att se hur det verkar (då skall det stå 3+ för att allt skall vara normalt och det känns det verkligen inte som att det kommer att stå...). Väntar med att ringa kliniken för det är så jobbigt att ringa och ha plus ena dagen och sedan minus efter några dagar varje gång. Rynkar på näsan

Inanna: Är det inte den där instoppningsspateln till Lutinus som gör att du fått en kontaktblödning? Det skulle jag tro. Man kommer ju upp ända mot livmodertappen med tabletten känns det som... Du är säker mer lättblödande där. Hoppas så att det går bra nu nästa vecka. Tänk att du redan är i vecka 7!
    Fy, vad tråkigt med svagare plus på testet! Men jag ger inte upp hoppet om dig än! Hoppas innerligt att det ska bli starkare igen! Jag förstår hur hemskt det känns! Jag kanske är på väg mot mitt tredje missfall efter IVF-plus nu!

Varje gång jag kör in Lutinus-spateln kommer små torkade blodflagor när jag tar ut den. Det kommer även små flagor när jag torkar mig på toa. Kanske är det en kontaktblödning, jag vet inte. Men det är också så illa att mina symptom inte är lika starka längre. Brösten är mjukare och mindre ömma. Jag har konstant svidvärk i livmodern åt höger. Det känns faktiskt som om jag skulle ha ett sår där som blödningarna kanske kommer från. Inbillning? Vet ej!

Vi ka inte göra mer än att avvakta! Håller tummarna stenhårt för att det ska gå bra för oss båda trots allt Hjärta!
  • Inanna Li
    Maraki73 skrev 2011-12-13 17:54:10 följande:
    Hur går det Inanna? Skönt att det fanns flera stycken som kunde ge dig positiva historier, det behöver man när man är orolig. Jag har tyvärr ingen positiv historia att ge dig, men jag håller tummarna för att allt ska gå bra för dig.

Mina symptom är inte alls lika starka som i början, men för en vecka sen började mina bröst bli ömma och lite större, jag är supernervös och hoppas verkligen att ett litet hjärta ska slå på VUL. Tyvärr dök nått upp så mitt VUL blir den 20/12 hos A-L istället för 22/12 hos A-K.

kram {#emotions_dlg.flower}   
    Det känns vansinnigt oroligt! Vill inte få mitt tredje missfall på ett år!Försöker lugna mig med att man kan få brunblandade flytningar och t o m blödningar och det ändå är helt OK! Men jag vet inte Jag har svagare symptom och en olustig känsla!

Jag hoppas du får se ett hjärta på VUL! Kanske skönt att få komma tidigare så du slipper vara orolig lika länge! Det är ju bra att brösten växer och ömmar. Kram Solig
  • Inanna Li
    Lenafena skrev 2011-12-14 10:16:41 följande:
    Hej! Det var ett tag sen jag skrev här, men håller lite koll på er ändå även om jag inte är i IVF-svängen längre... Jag kan bara inte låta bli att kommentera till dig Inanna ang flytningen! Jag är gravid igen efter ett missfall i september, och fick bruna flytningar ca 6+0. Åkte in för ett VUL men de sa att de inte kunde se något och för tidigt för att se ett hjärta slå. Sen var jag hos Lennart Blomqvist i Borås (han med trombylstudien) 6+3 och då såg vi ett tickande hjärta plus att han såg ytterligare en säck fast den var tom, och han trodde det var en tvilling som inte klarat sig. Jag fortsatte ha bruna och ibland rosa flytningar ca 1,5 veckor till och sen kom en liten säck ut. Sen slutade flytningarna efter några dagar. Har fortfarande ett tickande hjärta Glad och nu är jag i 9+1! Går på Trombyl 75mg för första gången.

Så jag håller tummarna för dig och önskar dig all lycka till och vi går hela vägen den här gången!

Kram på er allihopa {#emotions_dlg.flower}
    Hej kära vän! Stort grattis till din graviditet! Så underbart att du lyckats bli gravid på naturlig väg 2 gånger efter din misslyckade IVF! Hoppas allt kommer gå fortsatt bra för dig! Jättestor kram till dig Hjärta

Jag är så innerligt  tacksam för att du ville skriva och lugna mig för att allt kan gå bra trots bruna flytningar! Jag har ju satt in 2 embryon så det skulle kunna vara det ena som är på väg ut! Det kan man ju inte veta förrän man gör ett VUL! Så skönt att det inte var nån fara för dig och att det förmodligen var en tviling som inte klarat sig.

Tack för tumhållning!

Så fantastiska ni är alla som stöttar och tröstar här i tråden Glad!
  • Inanna Li
    Söte79 skrev 2011-12-14 12:02:06 följande:
    Inanna68: jag måste skriva till dig här från thailand... Jag fick en STOR blödning här nere i thailand plus massa vätska. Åkte akut till sjukhuset hör nere och grät och var fullständigt förstörd... Fantastisk personal och efter 10 min säger läkaren : your baby is still alive! Har aldrig känt större glädje i hela mitt liv!! Och från i söndags har jag blött ibland mer och ibland mindre. Men det har inte hänt en ända gång att det inte kommit blod på lutinus saken! Och nu går jag på VUL varannan dag och hjärtat slår så fint varje gång!! Imorgon ska jag på mitt sista innan hemresan och jag är lika nervös varje gång. Men vad jag vill däga till dig är att det absolut inte behöver betyda något! Jag själv går från jätte ledsen till hoppfull. Men ge inte upp!! Dessutom har jag precis som du ont som sjutton i sidan från livmoder... Jag tar en dag i taget. Tänker på er.
    Tack för ditt stöd och att du delade med dig av detta underbara du Hjärta! Förstår att det varit och är hemskt för dig fortfarande men så underbart att hjärtat på embryot fortsätter slå! Håller tummarna för att allt ser bra ut när du kommer hem också! Och att blödningarna upphör snart så du slipper oroas för detta mer! Vilken jobbig  semester det måste ha varit för dig! Jättekram {#emotions_dlg.flower}
  • Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-12-14 13:30:46 följande:
    Myran: typ att det är din kropp och du bestämmer över den!! Ja, på riktigt :)) Söte: usch vilket drama! Skönt att det ordnade sig! Hej Lena, kul att se dig igen och grattis till graviditeten!! Miss Boring: skit, skit. Men vänta till TD. Lugn i båten lite till. Inanna: stor kram
    Tack Zin Hjärta
  • Inanna Li

Ny EGO-rapport från gravid i desperation: Nu börjar jag få massor av genomskinliga flytningar (ursäkta allla detaljer Skrattande)nästan som ÄL-flytningar men inte stretchiga som såna är utan mer klibbiga. Jag har läst att man kan få ökade flytningar av graviditeten så det kanske är det. I så fall är det ett bra tecken! Det kan ha varit därför jag haft värk i livmodern hela förmiddagen. Jag har haft ökade flytningar när jag var gravid förra året men då var de mer vita och då hade jag också värk i livmodern. Blir inte heller klok på att ömmandet i brösten kommer och går hela tiden.  Nu känns de verkligen mera ömma igen.

• Inanna Li

Sushi - Så ledsen för din skull!Trodde verkligen det skulle gå bra när ditt hcg var så högt! Massor med tröstkramar och hoppas du får en fin julhelg trots allt {#emotions_dlg.flower}Hjärta! Du förtjänar ett gott glas vin nu!

• Inanna Li
    kattenizze skrev 2011-12-16 13:18:05 följande:
    Hej!
    Tråkiga nyheter i tråden, jag beklagar sushi. Nu är vi hemma med våra barn, det är två friskaoch stora barn, en flicka och en pojke som föddes med planerat snitt. Tack alla i tråden för ert stöd och era kunskaper, jag kommer att följa er litegrann i bakgrunden framöver, och hoppas så att alla får sina efterlängtade barn. Någon får jättegärna ändra i listan eftersom jag inte fattar hur man gör...! Tack alla.
    Jättegrattis! Så skönt att allt gick bra! Du är så välkommen att titta in i tråden och följa oss andra när du har tid! Kram HjärtaSolig
  • Inanna Li

Myran - Jag blev så arg när jag läste hur du blev bemött av den gynekologen! Hoppas du kan hitta nån annan som är mer förstående och tolerant! Tycker inte att du ska ge upp än! Kram {#emotions_dlg.flower}!

• Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-12-16 14:53:44 följande:
    Slemmis: Min ägglossning efter IVF blev förskjuten ca 5-7 dagar och jag tror att det är vanligt att det kan bli så. Den kan säkert komma tidigare också så se till att ha många teststickor hemma och börja testa tidigt för säkerhets skull.

Inanna: Hur går det för dig? Har blodflagorna avtagit? Har du graviditetssymptom? Håller tummarna varje dag!
    Maraki: Hur går det för dig? Snart är det VUL!
    Jag har haft små bruna fläckar ibland i flytningarna varje dag i 3-4 dagar. Mina symptom är inte längre lika starka så jag befarar att MF är på gång eller att MA redan inträffat!  Brösten ömmar inte lika mycket sen 3 dagar tillbaka men jag har fortfarande molvärk och idag har jag känt av molvärken ganska mycket. Min sambo tycker dock att brösten ser större ut och att blodådrorna är mer synliga. Jag kan i alla fall hålla med om att brösten känns lite större och är något mer svullna men ömma är de inte direkt. Hoppet är det sista som överger en så jag ger inte upp förrän jag varit på VUL på torsdag!

Hur går det för dig?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?