-
Tack vännen !tjorven01 skrev 2011-12-23 11:28:43 följande:Ett stoooort jätteGRATTIS till Inanna
-
Tack snälla du ! Idag fick jag en brunaktig flytning igen och höll på att få hjärtslag! Jag har varit fri från det sen i måndags. Men min sambo lugnade mig med att läkaren varit inne och bökat igår vid VUL och den andra tvillingen kan ju vara på väg ut! Ska försöka lugna mig över jul och nyår! Men det är så lång väntetid till nästa VUL den 9 januari! Och jag är orolig för om den kommer växa fam till dess! Så bra att man kan få tag i burkar på Apoteket.Fjällsippan skrev 2011-12-23 14:35:09 följande:Inanna, vilken lycka! Jättegrattis, är så obeskrivligt glad för er skull! Tro mig, jag vet allt om den oro som kan uppstå när man väl ser det så innerligt efterlängtade lilla hjärtat. Och det är ju lättare sagt än gjort att inte oroa sig och konstant värdera symptom; till slut bestämde jag mig för att tvinga mig själv, i alla fall någon stund/dag, att inte oroa mig. Bara ta en lugn stund, visualisera den lilla blinkande stjärnan därinne och tänka härliga tankar.
Urinburk tror jag att du kan få/köpa på apoteket.
Återigen, stort grattis! -
Tack för all omtanke ! Vi vill göra KUB/NUPP men får fundera över fostervattenprov. Det beror en del på hur bra/dåligt resultatet blir.oceanney skrev 2011-12-23 15:43:00 följande:Just landat efter en långflygning där jag varit offline i mer än ett dygn. Bland det första jag gjorde var att gå in och kolla hur det gått för dig på torsdag. Så lättad och glad att höra att allt gått bra! Oroa dig inte för storleken. Bebisar växer tydligen olika redan från början. Var bara glad om det är en liten bebis.
Passa på och njut nu fram till KUB men läs på så mycket du kan innan och fundera igenom hur du och din sambo ställer dig till FVP om det blir aktuellt. Det står så otroligt mycket på spel när man är över 40 och det handlar om ens första och kanske enda chans till barn. För mig blev det en fruktansvärt jobbig tid när jag fick såpass dåligt resultat att fostervattenprov var aktuellt (vilket vi sen valde att inte göra). -
Vi4 - Tack för att du undrar hur det är med mig ! Positivt att ditt graviditets- håller i sig!
Efter VUL fick jag åter bruna flytningar några dagar sen har det varit uppehåll i 3 dagar och nu fick jag ytterst lite i morse igen. Det gör mig orolig men jag vet att det kan vara OK. Orsakerna kan vara bl a sköra slemhinnor, lättblödande livmodertapp, en tvilling som är på väg att försvinna (som det verkar se ut för mig). Jag har molvärk av och till i livmodern, känner mig yr och illamående mest på kvällstid, är dödstrött dygnet runt, går på toa 3 gånger varje natt, är förstoppad och har svullen mage och större bröst med mer synliga ådror. Hoppas så att allt kommer vara bra på nästa VUL om 10 dagar! Jag avvaktar med att åka till gynakuten om det bara är sparsamma brunblandade flytningar som kommer. Detta känns som min sista chans i livet att få ett barn så det gör att det känns extra nervöst! -
Tack snälla du !Tuvalina skrev 2011-12-30 12:59:25 följande:Åh, Inanna jag hoppas för dig!
-
Jag har nog fler och lite mer tydliga symptom längre fram i graviditeten den här gången än de två tidigare gångerna. Då skrapades jag i vecka 9 och 10. Är i mitten av vecka 9 nu. Illamåendekänslan hade jag inte alls tidigare gånger så det känns väldigt positivt den här gången. Det är bara att vänta och se vad som händer. KramVi 4 skrev 2011-12-30 13:30:44 följande:Inanna, det låter ju hoppfullt att du har så tydliga graviditetssymptom (men det kanske du hade vid dina tidigare mf också?). Men jag förstår att det spelar in att det känns som sista chansen att få barn. Jag hoppas att det är så att de bruna flytningarna bara beror på känsliga slemhinnor! Det finns ju inte mycket man kan göra, bara vänta, så det gäller att hålla ut till nästa ul om 10 dagar. kram!
-
Tack ! Jag kommer ihåg dig mycket väl! Du lyckades bli gravid naturligt efter ett antal misslyckade försök! Hur har det gått för dig? Hur gammalt är ditt barn nu? Jag har lyckats på ET efter ICSI 4, totalt försök 7! Känns fantastiskt men jag oroar mig för om det ska gå hela vägen! Känns lite jobbigt att vara 43 just nu! Hoppas du får en fin nyårsafton och ett bra 2012! Kram!Skruttefia06 skrev 2011-12-30 15:18:27 följande:Inanna68- råkade se att du är gravid. (Jag var m i tråden för längesen.)
Grattis! Hoppas att allt visar sig vara bra. Har läst lite i tråden ibland när den dykt upp på förstasidan i forumet... -
Grattis till lilla Tyra ! Jättefint namn! Jag bor på Hisingen i Göteborg. Jag förstår mycket väl om du vill ha en till! Och det är absolut inte för sent! För oss räcker det med ett barn om det blir något av det vi väntar. Vi har inte råd med fler IVF-försök och vi kan knappt försöka på egen hand pga min sambos dåliga spermier. Så jag hoppas allt jag kan på detta mirakel! Tror att jag är den enda i tråden som varit gravid vid fyllda 43 och det känns oerhört nervöst då åldern i sig innebär en stor risk!Skruttefia06 skrev 2011-12-30 16:53:18 följande:Ja, jag blev gravid när vi gav upp. I juni föddes hon,,en liten Tyra. Alltså 6 mån nu. Tiden går så fort.
Jo,man oroar sig hela tiden. Jag var inte hyfsat lugn förrän i v 20. Fick nån blödning v 10,,men ingen fara. Gjorde KUB o RUL.
Bodde inte di oxå i GBG?
Jag vågar väl knappt nämna att jag är sugen på en till
Jag önskar dig all lycka för 2012, hoppas det blir ditt år. Kram
Tack för att du hoppas för mig! Önskar dig och din familj allt gott nästa år ! -
Nej, vad oerhört trist! Kramoceanney skrev 2011-12-30 17:49:15 följande:Så där ja. Nu kom mensen redan på ruvardag 10 trots progesteron. Eftersom jag tagit en hcg-booster kan jag inte ta gravtest för att dubbelkolla om jag kan fira ordentlgt imorgon...
-
Maryhe - Blir så ledsen när jag läser om ditt hjärta! Hoppas i alla fall att du ska kunna plocka ut ägg och frysa ner så att du får göra IVF i framtiden om det inte går just nu! Stor kram till dig