Maryhe skrev 2011-07-16 11:08:52 följande:
Microinjektion innebär ju att spermien inte tränger in av sig själv utan förs in med en nål, och spermien har valts ut på diverse grunder av en biolog på kliniken. Har man otur så är det en spemie med kromosomfel som förts in i ägget. Vid grav manlig faktor så vimlar det ju av spermier med kromosomfel och kanske inte det lättaste att välja rätt.
Precis Maryhe. Det kan inte vara lätt att bara bedömma detta med blotta ögat. I vårt fall har vi 0% ideala spermier, hur vet de då att de som väljs ut är bra? Förmodligen skulle dessa inte kunna tränga in i ägget på egen hand. Mycket hänger också på hur duktiga klinikens embryologer är.
turlid - jag fick också diagnosen infertil kvinna på SH. Varför kan man undra? Med bra värden, regelbundna cykler och fri passage.
kattenizze - ja, det rör sig om käslor till stora delar och det är verkligen bristfälligt hur klinikerna möter oss på det planet.
syskon nu - det finns absolut läkare som är bättre än andra på att lyssna. Jag träffade en gyn som är överläkare på en ivf-avdelning och även jobbar med Danmark för råd privat på Mama Mia. Hon ringde mig förra lördagen för att höra hur det går. Jag började nästan gråta ovan som jag är att någon verkligen bryr sig.
AnnaLinn - jag hoppas ni slipper göra fler försök!