• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Turlid - Stort grattis till lille Levi! Vad underbart att han äntligen kom till världen fast det blev lite tidigare än förväntat SoligNalleHjärta

• Inanna Li

Vi4 - Fruktansvärt tråkigt! Lider verkligen med dig då jag upplevt samma sak 2 gånger. Hoppas det kommer lyckas till slut! Kram {#emotions_dlg.flower}

• Inanna Li

Boe - Tack snälla du och gratts till att allt gått bra för dig! Redan vecka 23! Roligt att veta att det är en liten flicka du väntar på! Kram Hjärta

• Inanna Li
    Victoria71 skrev 2012-01-19 12:55:11 följande:
    Hej Alla, hemma igen efter ÄP. Det gjorde mindre ont den här gången, antagligen för att jag fick en sömntablett innan. 6 blåsor punkterades varav 5 hade ägg de nu jobbar med. Samma resultat med menopur som med Gonal alltså. Nu följer två spännande dagar ... Ska sova lite till nu ... Zzzz
    Grattis till avklarat ÄP! Hoppas det blir bra befruktning! Nu förtjänar du verkligen att vila lite! Kram Solig
  • Inanna Li

Jag fick inte operera bort mina polyper i livmodern på Sahlgrenska då jag passerat 40 när jag gjorde operationen i augusti 2010. Anledningen var att man inte gör fertilitetsbefrämjande åtgärder på kvinnor över 40 Demon!Jag fick betala 26 000 för privat operation på Carlanderska sjukhuset. Cancerrisken spelar liksom ingen roll i sammanhanget. Visserligen bara 1 % risk för att polyper i livmodern är elakartade men när man är över 40 får man vara beredd på att ta den risken om man väljer att  inte operera! Inser att jag borde tjatat och sagt att jag hade ont, smärtsam mensvärk och annat men jag orkade inte och det hade säkert tagit för lång tid!  Och tid var ju något jag verkligen inte hade! Min smärtsamma mensvärk försvann faktiskt efter jag tog bort polyperna och då var 30 års månatligt lidande äntligen över! Och sen lyckades jag ju också bli gravid 3 gånger efter det!

Hoppas du får din operation kostnadsfritt Zinfandel!

• Inanna Li
    Victoria71 skrev 2012-01-20 15:42:36 följande:
    Jag fick faktiskt ta bort polyp i december trots att jag just fyllt 40 och trots att det 'bara' var i fertilitetssyfte. Kanske var det för att remissen lades innan jag fyllt 40. 
    Jo, det måste ha berott på att remissen las innan. Jag var 41 fyllda när remissen skickades till Sahlgrenska från Göteborgs Kvinnoklinik och de sa blankt nej! Det spelade ingen roll att mina hormonvärden var så bra utan åldersgränsen var strikt. A-K trodde att de kanske kunde göra ett undantag men det funkade ej. Skönt att jag lyckades bli gravid till slut i alla fall trots allt jag betalat för IVF:andet (nästan 200 000).
  • Inanna Li

Kanske borde jag skriva att jag blev gravid tack vare allt jag betalat eftersom det kan ta tid när man är över 40 och det gäller att kämpa på så länge man kan efter ens egna förutsättningar!

• Inanna Li
    Victoria71 skrev 2012-01-20 16:34:12 följande:

Ja, man kan inte säga annat än vi kämpar som satan här inne i alla fall, var och en på sitt sätt! 

Kliniken har inte ringt idag ... det betyder ET imorrn! Jag känner mig skeptisk, men, vem vet, guldägget kan finnas där just den här gången. 
    Lycka till imorgon Solig! Så bra att de inte ringt! Det tyder på att det finns fina embryon att få tillbaka!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?