• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tog test 2 imorse och det var - idag med så nu var det definitivt iallafall. Men tar nya tag till hösten då vi gör ett nytt försök med IVF. I sommar blir det bara att vila och ta det lugnt

• linköping68
    turlid70 skrev 2010-06-28 08:11:00 följande:
    Tråkigt Gråter men lycka till nästa gång! Vi kämpar på tillsammans på höstkanten. När och var börjar du nytt försök? Tänker du be att höja dosen?
    Har inte bestämt var, men troligen Carl von Linné i Uppsala. Men har inte pratat med dem än. Tänker berätta om första försöket så de kan starta med högre dos, eller någon annan sort.

Tack alla för värmande ord. Skönt att ni finns så man har någon att ventilera med. Har inte blandat in så många utomstående i denna "IVF-cirkus" så slipper man allas nyfikna frågor och prat. Speciellt när det går åt fel håll.

Mera plus till hösten ska det bli, hos oss alla!
  • linköping68

Hej all igen
    Har läst ifatt lite då jag varit borta.... Hur går det för alla? Vi ska till hemortsläkare i slutet av aug för att förhoppningsvis dra igång IVF nr2 i september. Hoppas på att det denna gång kommer att lyckas trots åldern.

Filip 2 år: det var ingen rolig läsning att så hög % av äggen har kromosonfel. Trodde faktiskt att det var lite lägre % än så

Önskar alla lycka till under hösten, med att vi alla plussar!!! 

• linköping68

Blaise: underbart att höra att det gått så bra för er!!! Det ger oss alla hopp om att det ska lyckas även för oss lite äldre på denna tråd. Skrattande

• linköping68
    Inanna Li skrev 2010-08-10 18:46:20 följande:
    Hej alla tjejer! Nu är det bestämt när jag ska operera bort min polyp. Fredagen den 13 augusti av alla dagar. Nu hoppas jag verkligen att jag inte drabbas av otur den dagenSkrattande!
    Det går nog alldeles utmärkt bra! Håller tummarna.
     För mig har alltid 13 varit ett lyckotal. Spelar alltid på nr 13 på chockladhjul etc. Vinner inte alltid, men ofta

Lycka till.
  • linköping68

Hej
    Har varit på träff med läkare inför ev IVF 2. Har tagit AMH prov (inte fått svar än). Hur ska FSH ligga? Vet ni?

Hur var det med dessa värden... vad är bra och vad är mindre bra?
    Vilka kliniker kan ev säga nej pga lågt AMH? Vi ska välja mellan Carlanderska och Carl von Linné. Kanske blir det ingen pga min vikt (högt BMI) och min ålder.

Vad säger ni där ute? Vet ni något om detta?

• linköping68
    turlid70 skrev 2010-09-02 15:01:17 följande:
    Bra AMH värde ligger över 2,2 tror jag, jag har 1,7 vilket är acceptabelt skrev läkare. Allt över 0,7 ger chans till IVF, vet dock inte vilka kliniker har vilka begränsningar. Bra FSH värde ska ligga under 9 och jag hade 6,8 tror jag. Vilka värden har du? Var ligger Carlanderska?
    Har inte fått svar på FSH eller AMH värdet ännu.
    Tog ett prov för FSH i februari 2008 inför IVF och då var det 9. Men sen blev jag gravid på naturlig väg så det blev ingen IVF då. Nu i maj tog de inte om provet innan IVF försök 1. Läste någon engelsk rapport om att FSH mellan 9 och 11 är acceptabelt, men inte så bra. Men att IVF funkar och graviditet är vanligt. Över 11 var det svårare att behålla fostret. Hoppas att jag ligger långt under 9 nu....
    Carlanderska ligger i Göteborg, ingår på något sätt i Fertilitetscentrum som finns i Stockholm och Göteborg. 
  • linköping68

Vad roligt att det gått så bra på era ÄP!!! Grattis.

Vi fick det tråkiga beskedet att Carl von Linné kliniken inte tar emot oss. F.n!
    Nu hoppas vi på att några andra ska säga ja, men har inga svar ännu. Känns lite tungt då jag verkligen trodde att CvL tog emot "alla". Nu känns det som om vi är dömda att misslyckas med syskonförsök

• linköping68

Det var tydligen en kombination av ålder, vikt och högt FSH (12) som gjorde att CvL sa nej. Fick även reda på idag att Falun sagt nej. Att de inte ens kunde vänta och se vad svaret på AMH säger tycker jag var synd.

Synd även att de inte kan se mer till helheten.... väger samma idag som när jag blev naturligt gravid med dottern. Det var en smärtfri graviditet och en snabb förlossning (6 timmar).

Hade verkligen hoppats på att Falun skulle säga ja. Nu är allt hopp om syskonförsök borta. Det blir till att försöka på egen hand bara. Allt känns såååå trist nu.

Ska kanske ringa runt till alla kliniker i Sverige och se vad de säger.

Vet någon någon klinik i Sverige eller utomlands som tar emot oss "hopplösa" fall 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?