IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Turlid70: Förstår att det känns tungt. Det är inget fel på dig, bara otur. Vet inte vad du fått för odds att lyckas, men även om man har t.e.x 40% chans att lyckas, så är det ändå 60% risk att misslyckas. Å det är ju bara siffror o har man otur så lyckas man inte även om man har stor procentchans att lyckas, men å andra sidan så kan man ju lyckas på första gången även om t.ex har bara 20% chans att lyckas. Det är ju som ett lotteri. Tänker på dig o hoppas verkligen du får ett + nästa gång, för ni ska väl försöka igen. Ursäkta en personlig fråga, men hur kommer det sig att ni inte börjat tidigare med IVF om ni försökt i 12 år? Är bara nyfiken och du behöver såklart inte svara om du inte vill. Jag skulle nog berättat för föräldrar o svärföräldrar. Mina föräldrar visste från början, men det berodde delvis på att de var med o betalade för vårt IVF. Min svärmor visste ingenting förrän vi fick +, då berättade vi. Nu, när vi gör syskon försök vet hon om det dock. Mitt jobb har jag också berättad för den gången som gjorde IVF o sonen kom till.