• No Ka Oi

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna, jag beundrar dig att du kan vända tankarna på din gravida vän till något positivt!!! Jag tyckte det var så svårt när vänner blev gravida... Trist att embroyo inte klarade upptiningen... Håller tummarna för det du fick tillbaka!

Hej Sunseed!

Mamma gås, härligt med ET och tre till frysen!!!

Zinfandel, neeejj... Tänk att få plus och sen börja blöda...

Jag var på ET i förmiddags. Fick en mycket nervös väntan i en extra timme! Blastocysterna var tröga/långsamma och dom ville att dom skulle utvecklas lite till. Men dom tog sig och jag fick tillbaka en. Det fanns tre kvar men dom visste inte än om dom skulle frysas eller inte. Nu är det "bara" att vänta och hoppas!!!

• No Ka Oi

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...

***SPRUTAR***
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, sprutstart 28/1 kontroll 2/2
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , Korta metoden.
    Sunseed, 39 år, Dalarna, IVF Falun korta metoden, ÄP och ET, troligtvis vecka 6

***ET***
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (2 FET). ÄP 24/1. Korta metoden, Puregon200. Bor i Skåne.
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, CvL

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början februari. 

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF2, ÄP 21/1, ET 24/1, TD 7/2
    Sushi, 42 år i GBG, IVF 5, ÄP25/1, ET 27/1, TD 10/2
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, ET 29/1, TD 14/2, ruvar på 2, CvL
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  ÄP 3/2, ET 5/2, TD 21/2.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    Inanna, 42 år Göteborg, ICSI 1 - FET 2 5/2, ruvar på blastis, TD 22/2
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)

• No Ka Oi

Jag som tänkte att nu uppdaterar jag listan för det är nog inte så många som sitter framför datorn!!

Hoppas att DHEA funkar för dig!!

• No Ka Oi
    Skruttefia skrev 2011-02-07 08:20:10 följande:
    Jag sitter på jobbet - börjar tidigt för att kunna hämta i hyfsad tid på dagis

Samma här!!

Borde verkligen börja jobba nu men tankarna flyger och far till den lilla blastisen. Det är första gången jag får tillbaka en blastis och jag ville inte läsa på tidigare i veckan om det ifall det "bara" skulle bli två-dagars. Så nu läser jag allt jag hittar!

Jag undrar lite om dom skrivit fel på min lapp när jag ska testa. Jag kollade trådens lista och "alla andra" har 14 dagar eller mer efter ET/FET. Jag ska testa efter bara 11 dagar.

Håll dig kvar Zinfandel!!!

• No Ka Oi

Ja, jag funderade på om det har med blastis och två-dagars... De flesta verkar anse att en blastis fäster fortare än en två-dagars.

Eviglängtan, jobbigt med svacka... Håller tummarna att du snart mår bättre och att embryot fäster.

• No Ka Oi

Tack Turild!

Zinfandel tråkigt med minus men du verkar vara på banan redan! Härligt!

Det där med medium skrämmer mig... Tänk om dom verkligen har rätt!?!

• No Ka Oi

Sushikatten, så trist att mensen kom... Att inte ens få hinna testa... Hoppas hoppas ni lyckas hemma istället.

Snösport, har ingen aning om vad ens Cetrotide är... Men jag hoppas att du mår bättre och att du inte behöver avbryta behandlingen.

• No Ka Oi
    Zinfandel skrev 2011-02-08 15:17:21 följande:
    Klart hon har  rätt, det är ju vitsen Flört men hon säger bara bra saker! Det är otroligt givande, fascinerande och spännande! Men man ska naturligtvis  gå till någon som är erkänt duktig, jag skulle nog inte gå in till en "tjock dam i långkjol" i en husvagn på Kiviks Marknad.....

Sushi: nej nej nej Gråter beklagar verkligen. Stor kram till både dig & din man

Ego:
    Har idag bokat tid för samtal på kliniken! Får se vad de vill göra med mig denna gång haha Skrattande Hoppas februari går snabbt! Här strålar solen idag och man blir helt upprymd av vårkänslor! Och vi är friska och har kärlek i massor - fasen vad bra vi har det Solig
    Det är ju bra om hon bara säger bra saker! Jag vill ju inte veta vilka olyckor som kommer att drabba mig... Har väl sett på för mycket film eller nåt!

Friska och kärlek i massor låter härligt!!! Ni är trots allt så positiva i den här tråden!!! Jag blir glad av att läsa det ni skriver här. Många är så negativa och onödigt oroliga på FL.

Jag kände mig oxå som en stenhård medicinboll... (En kollega som vet att vi vill ha en till tittade lite misstänksamt på mig.)  Det släppte först igår. Men jag hade inte direkt ont.

Att det är sån skillnad på testdag... Jag har testdag samma som BIM.

Ego: (det var ju smart att skriva så Zinfandel)
    Det blev två blastocyster till frysen. Jag hade hoppas pe minst en till... Men det är ju klart bättre än ingen!
    Jag håller på att klia ihjäl mig pga Progesteronet... Drar mig för att ta dom... Och varför är det nödvändigt att dom ger ungefär samma biverkningar som en graviditet känns?
    Jag är rastlös och har svårt att koncentrera mig på jobbet.
  • No Ka Oi

Hej!

Jag är en av dom som tjuvläser er trevliga tråd. Jag var med i tråden i vintras då jag gjorde en IVF. Jag är ledsen att jag bara slutade skriva och inte heller meddelade er hur det gick. Det blev bara för mycket under ruvningen. Det blev inget plus...

Jag kommer nog hålla mig till att bara läsa i tråden, inte skriva. Jag ville bara tala om att jag läser alla era fantastiska inlägg. Ni får mig verkligen glad och postitiv!

Nu ruvar jag igen! Fick tillbaka en fin blastocyst igår. Test den 26 maj, på min 39 årsdag. Jag rabblar mantra nu. "Jag kan bli gravid, jag är snart gravid."

En stor kram till alla som behöver!

• No Ka Oi
    Zinfandel skrev 2011-05-19 07:33:17 följande:
    Chichisita & No Ka Oi: Vart tog ni vägen..?!

Jag är här! läser och läser och läser. Men jag känner inte att jag har så mycket att tillföra er erfarna och kunniga tjejer.  Jo, Grattis till graviditet och fina resultat på ÄP och sånt såklart!

Fast just nu har jag det.

Slemtorsk, jag har en bekant som dom plockat spermier ur pungen. Dom går in med en liten nål och suger ut spermierna. Han och frun har varit sjukskrivna tillsammans några dagar då dom gjort ÄP och spermieuttag samtidigt. Klart han inte tycker det varit roligt men han har gjort det många gånger.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?