• Boe

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Underverket,
    Tänker på dig & hoppas ändå!

Myrslok,
    Spännande med ÄD, jag har 2 st i min bekantskapskrets som lyckats vid 46 & 47 år ålder med detta. Den senare med tvillingarSkrattande

Själv så har jag såklart blivit sjuk nu precis innan spraystart. Måste äta antibiotika. Någon som vet om det påverkar? Frågade husläkaren men hon såg ut som en fågelholk (tror knappt hon visste vad IVF var) men hon trodde inte det skulle påverka.

Undrar så hur det gått för vår vän i Guatemala!!!???

Kram & Trevlig valborg till er alla!

• Boe

Tack Fjällsippan för infon!

Angående Skål så har jag som sagt tidigare endast fått rådet av mina läkare att undvika koffein. Jag har druckit ganska mycket via mina IVFer (inte under ruvningen) & en annan av mina IVF vänner likaså och det gick ju vägen ändåGlad Självfallet ska man göra som man vill. Jag tycker att denna period är så överjävligt tråkig så lite kan man väl få muntra upp sig med ett glas eller två. Jag börjar ju spraya på torsdag och har en vin middag planerad på fredag. Planen är dock att dricka minimalt under sprutperioden & ruvningen inget alls. Vi får se hur det gårSkrattande

Jag går ju regelbundet på thaimassage och där gör de en "övning" för att öka blodtillförseln till hela underlivet som jag tror kan göra susen. De håller för blodtillförseln i ljumskarna i ca 1 minut för att sedan ta bort händerna & man riktigt känner när blodet tokströmmar till efter det.

Nu går jag in i rond 6 med min influensa, nu jä-lar ska den försvinna...

Ha det gott alla så länge!
    Kram

• Boe

Grattis chichisita!!! Håller tummar & tår för dig! Jag kände absolut inga gravidsymptom förrän vecka 20 typ. (Brösten lika små som vanligt hela tiden)Glad

Snösport,
    Nej jag går inte på massage när jag är sjuk men annars så ofta jag har råd.

• Boe

Tänker på dig mammagås, Det där är ju ens värsta mardröm!

Underverket,
    Sådana samtal vill man ju verkligen inte ha mitt i allt det här. De borde ju snarare undra hur du mår om de tycker att beteende förändrats än att börja skälla!

Härligt med lite solskenshistorier!
    Nu ska jag pipa till apoteket och hämta mina prylar innan sprutstart i morgon.

Kram

• Boe

Tråden glöder verkligen nu :) Svårt att hänga med all bra & rolig läsning!

Fruttan jag tänker precis som du. Helt inställd på att det inte blir något eftersom vi redan dragit vinstlotten. Dock är det ju inte en vinstlott att behöva hålla på med IVF alls. Hoppfulla är vi iaf.

Nu är det upp till bevis för CvL att gärna toppa SH resultat och gärna fixa något frysbart till oss.

Har nu sprayat 2 dagar & jösses vad dålig hy jag fått. Framför allt på hakan. Inte så kul! Undrar om det beror på det? Känns lite osäkert att sprayen ska funka iom att jag fortfarande är snorig med vad det innebär i näsan.
    Hoppas att det funkar ändå.

Avhållsamhet har vi tyvärr för det mestaGråter När vi berättade på CvL att vi försökte hemma med ÄL stickor så sade läkaren åt oss att sluta med det för det förstör samlivet. Absolut inte sade jag, det räddar ju det för då blir det ju iaf 1 gång i månaden. Han tittade på mig med frågande ögon. Haha.... Välkommen till småbarnsträsket.

Kram

• Boe

Turlid,
    Wow grattis! Vilken skörd! Skål på dig & gubbenSkål
    Själv var jag ute på lite after work igår & hela fyra glas vin slank ner. Nu ska jag ta det mer piano med alkoholen & koffeinet & endast partaja med mina sprayer & sprutor.

Apropå medicinerna, nu när jag hämtade ut hela "gänget" så kom man ju upp i högkostnadsbeloppet 1800 så klart. Dock hade jag tydligen köpt något för 220 kronor för nästan ett år sedan så högkostnadsskyddet går redan ut 16 juni. Det borde väl vara 1 år framför när man kom upp i beloppet & inte från startdatumet om Ni förstår vad jag menar. Nu känner jag att jag vill ta ut nya mediciner för en behandling till innan 16 juni även om jag inte vet resultatet av denna IVFen. Det är ju ändå 1800 SEK (jo jag jobbar som ekonomFlört)

Trevlig helg alla!

• Boe

Turlid,
    Stort grattis! Skönt med backup i frysen OM det skulle behövas. Topp embryon låter ju helt strålande!

Fruttan,
    Lycka till idag! Hoppas på toppen skörd!

Chichisita,
    Hoppas det går bra idag & att du kan slappna av & njuta lite mer sedan!

Zinfandel,
    Ha en kalaskväll på Sade i kväll & glöm inte att ta med sprutisenFlört

Jag kände som sagt inga symptom alls förrän i vecka 20. Fick iofs skit på KUBen pga dåliga värden. Så jag hade gärna mått lite illa för att fått slippa 1/13 på KUBen & FVP. Någon som vet om IVF drar ner KUB blodvärdena, jag har hört det men har inga fakta???

Ego, börjar absolut känna av sprayandet, uruselt humör & grät floder på "Kvällen är din" i lördagsGlad
    Skönt att vara igång men det känns sååå långt kvar.

Uppdaterar listan.
    **VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.

Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRUTAR***
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 , sprutstart 30/4, ÄP troligtvis v19
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 sprutstart 4/5 

***ÄP***
    Lenafena, 41, Åmål, ICSI 1 Carlanderska, sprutstart 29/4, ÄP 12/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ÄP 9/5
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    pralinen jessica 38, ivf 2 SU, långa metoden, ET 27/4, TD 15/5, bor i götelaborg
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 2, långa metoden, ET 2/5, TD 20/5. Stockholm
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
  • Boe

Snösport,
    Föredrar absolut I.Stenis före M.Stenis men det fanns ju liksom inget annat att titta på GladÄlskar däremot Mästarnas mästare & vilken hjälte han är I.Stenis! Jösses vilken kropp & fysik för den åldern. Imponerande!

• Boe

Haha.. ETs kropp är absolut min smak (har inget liknande i halmen men det får duga det med:) ) Dock är han på tok för gammal för mig! Jag gillar lammköttFlört Sambon är 8 år yngre.

• Boe

Haha... Gillade MA:s historia i kl åtta hos stjärnorna (ja jag har suttit klistrad framför TVn under förkylningen)

-Vet ni vem den första journalisten var?
    -Adam i paradiset! Han hade en ständigt stående artikel i fikonbladet!

Mohaha....

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?