• Boe

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tråden är ju som en tokspännande romanGlad

Fjällis & Enya meddela snarast i morgon hur det går!! Hoppas på toppägg samt några frysisar vore ju inte fel!
    Jag tänker på Er!!

Inanna, jösses vilken värphöna du är! Man blir ju riktigt avis på skörden!

Zinfandel, Några symptom ännu?

Fjällis, Jo TYVÄRR kör jag ju låååånga programet. Hoppas på tidigare sprutstart än dag 21!!! Är ju inne på 12 nu.
    Ska ringa i morgon!

Angående KUB & NUPP så fick vi 1/13 senast & det var otroligt hemskt. Önskar inte min värsta ovän att behöva gå igenom detta (över jul & nyår dessutom) Detta pga blodproverna. Jag gjorde FVP & kommer absolut göra det igen om risken är <250 som de rekommenderar. Möjligtvis hoppar man över hela analysen eller gör bara NUPP. Det är ju stor risk att blodvärden är ganska desamma på personen (dvs mig). Intressant att höra era åsikter om KUB etc. Hur tänker ni?

Kram

• Boe

God morgon,

Fruttan,
    Några uppdateringar från tjyvtestet?

Zinfandel,
    Säkert ingen fara att lyfta lite men hoppa över det ett litet tag nu! Onödigt att chansa!

Tigermamman,
    Hoppas de har goda nyheter från SH idag!

Inanna,
    Trodde värpning var att skapa ägg men det kanske är själva "ploppet". Haha...

• Boe

Enya,
    Grattis, vad skönt med så bra resultat!

Fjällis,
    Till & med frysisarGlad Grattis!

Ringde till CvL idag & på fredag får jag börja spruta. Hurra! Blev genast på bättre humör, då kanske helgen kan bli riktigt trevlig!!! Tycker dock att det är konstigt att de inte tar blodprover för att kolla nedregleringen vilket de gjorde på SH???

Nizze,
    Fy tusan för att må sådär! Hoppas att det går över snart!!!

Chichisita,
    Hur går det??????

• Boe

God morgon,

Fruttan,
    Det finns ju verkligen hopp än! Skönt att du känner att du har ork kvar oavsett! Själv käner jag mig osäker på hur mycket jag kommer att orka. Det är verkligen olika beroende på dagsformen.

Enya,
    Löpande band låter ju effektivt & skulle nog passa mig bra! Känns så oerhört dramatiskt när man ska klä om till de absolut gräsliga operationskläderna! Man känner sig liksom sjuk. Hoppas de har snyggare på CvL än SH, men knappast troligtDrömmer

I morgon är det som sagt sprutstart 175 IE Puregon (har ju haft 125 & 150 tidigare). Första VUL nästa fredag. Så spännande! Hoppas på många blåsor, gärna med fin fyllning också vilket varit ett problem för mig med massa tomma. Denna gång har vi inte berättat för någon om denna IVF för jag tyckte att det var så jobbigt när det misslyckades & alla undrade hur det gått & skulle tycka synd om en. Nu kör vi "själva" och det känns faktiskt skönt tycker jag. Hoppas att man vet resultatet till midsommar! Försöker se det som om det går vägen är det ju underbart & magiskt men blir det inget ska jag ha en super kul sommar med mycket fest & rosé mys på landet.

• Boe

Åhhh äntligen kan jag flytta mig till sprutar. Känner mig uppgraderad till First Class minstGlad

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.

***SPRUTAR***
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5                                                                              Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5       

Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) sprutstar 20/5                             

***ÄP***
     Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5, ÄP 18/5

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ET 11/5, TD 25/5
    No Ka Oi, 38 år, Göteborg, Carlanderska, FET 12/5, TD 26/5 (min födelsedag)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska, ET 14/5, TD 28/5 sambons födelsedag
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
  • Boe

Snösport,

GRATTIS! Fantastiskt! Vilken nyhet!

Känns som det är super bra flyt i tråden nu! Hoppas att den håller i sig tre veckor till ;)

Kramar till alla

• Boe

No Kai Oi,
    Spännande teori, jag hade aldrig hört talas om att frysa allt på direkten.

Fruttan,
    Tråkigt!!!! Bara att ta nya tag! Kanske efter sommaren? Då kan du ju mysa med lite vin i sommar & satsa stenhårt i höst igen! Min inställning om det går åt pipan denna gång för oss.

Ego- Skönt att börja spruta. Önskar dock bara att det blir midsommar så att hela karusellen är över & man vet resultatet. Svårt att fokusera på annat & jag tycker att det är så jobbigt att känna att man är en looser och syndar så snart man tar en cola eller en kopp the. För att inte tala om vin! Jag känner mig små kriminell när jag dricker svart the och skällde ut sambon när han köpt hem 5 cola burkar till mig (han tyckte han var snäll som köpte hem något gott till mig när han skulle dricka öl). Jag tyckte att det var onödigt att ha massa frestelser i kylskåpet.

Håller tummarna för alla ruvare!

Inanna,
    När är det ÄP för dig?

• Boe
    Underverket,
    Känner igen idéen om att det skulle vara lättare när man väl fått ett barn. Vi har kört med ÄL stickor & prickat in 6 månader i rad men inte ett tillstymmelse till Plus . Hoppas nu på IVFen. Vi får se hur det går men är inställd på att det inte blir något. Sambon tror att absolut det kommer att gå nu.

Nina,
    Kul! Vilken grej, det ger oss hopp :)

Inanna,
    Lycka till med ÄP i morgon. Kommer att vara toppkvalitet så klart :)

Ego- färgade håret igår. Har ju precis varit på tapeten att det är såå farligt när man är gravid så då är det ju bäst att förbereda sig i fall att det blir ett plus. Jag är tyvärr väldigt gråhårig trots endast 38 år (färgar jämt men ser ju i utväxten). Har klurat på om detta kan påverka fertiliteten, att man på något sätt har åldrats i förväg. Har googlat som tusan på samband men finner inget. Ni kanske tycker jag är galen som tänker dettaSkäms?

Annars så var jag mycket lös i magen igår, kollade biverkningar på puregonet  & diarée var tecken på överstimulering. Ska ju inte på VUL förrän fredag så detta får jag nog hålla under kontroll. Förra IVFen fick jag ju sänka från 150 till 125 mitt i och nu kör jag ju på 175 IE. Lite orolig är jag för detta.

Håller tummarna hårt för alla ruvare & ser fram emot med spänning mot resultaten!
  • Boe

No Kai Oi
    Oki tack för infon, då väntar jag & letar efter fler symptomGlad
    Jag vill också gärna göra gravidlistan längre;)

Välkommen mamman!

• Boe

Hahaha... alltså vill bara klargöra att jag inte tror att jag blir mer fertil av att färga "bort" de gråa hårstråna. Såååå tokig är jag inte (än). Klart att det inte borde påverka, kolla på Clintan, Elton John, Aje Philipsson mfl som blivit pappor vid 65+ med grått hår eller för att inte tala om alla skalliga män som förynglar sig.

Men man analyserar ju allt i denna situation & min två äldre systrar har massor av barn & jag som är yngst är den enda som blivit gråhårig ung & kämpat för barn i över 10 år. Rynkig som faan är jag också men iallafall i toppform & med yngsta karl i familjen. Haha....Skönt att höra att Ni andra ser ut som 25 & får visa leg på systemet (fast Ni är väl inte där så ofta) Hihihi...

Turlid,
    När jag var osäker på om det "fanns kvar", köpte jag ytterligare ett gravtest för att bara få det bekräftat & slappna av någon dag! Tyvärr kan man ju inte göra något annat! Säkert bara medicinerna som går ur kroppen!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?