• Maraki73

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

sushikatten skrev 2011-11-18 14:28:41 följande:
    Hej Alla här!

Underbara nyheter och jag tror nästan inte att det är sant! Jag hade absolut inte förväntat mig det här resultatet?
    Det är PlusPlusPlus idag!  Vad jag är glad och livrädd samtidgt! Ni vet efter alla resor man haft vågar man inte hoppas för mycket men en bra början.  Tack för alla tummarna. ni är helt underbara. Tack för alla meddelanden. Det värmer.
    Ni ska jag försöka njuta och ta det lugnt här ett tag. Jag har inte TD förrän söndag men hoppas givetvis att det ska fortsätta att vara plus. Det känns som en graviditet. Tack tjejer att ni finns här och jag vet faktiskt inte hur jag skulle klara det här utan ER.

Angående kaffe följer jag livsmedelsverkets rekommendationer, kan inte låta bli att dricka 1 kopp och en dubbel expresso på dagen( Latte) Ha en underbar kaffemaskin! Åhhh vad jag är glad! kramisar igenGladSolig

Grattis till plusset !!!! va roligt. hoppas allt går bra.
  • Maraki73

Hejsan alla !! Jag undrar om det finns någon i denna tråd som varit förkyld vid ET eller strax efter och som ändå lyckats?

Jag gjorde ET igår och kände mig lätt febrig ont i halsen osv och nu i natt hade jag 38,1 i feber och är orolig att nått hänt embryona så att de inte fäster. Vad tror ni ??? 

• Maraki73

Tack Enya70, Inanna68 och Zinfandel för era svar det ger mig hopp om att de kanske fäster.

Kram på er

• Maraki73

Hej alla !!

Jag har en så hemsk känsla att mina embryo inte har fäst :(  Jag har inte fått någon nidblödning som jag fick sist efter ett FET.
    Alla ni som varit gravida har ni haft någon nidblödning eller färgad flytning efter ET eller FET nån gång ? Om ni varit gravida fler gånger har ni haft nån färgad flyttning vid någon graviditet och nån inte någon flyttning.

Mina embryo är 6 dagar gamla idag och borde ha fäst vid detta laget.

Inanna68 hur går det för dig med ruvandet?

• Maraki73

Tack Cathy, Inanna68, Kattenizze,Zinfandel och Maryhe för era svar det värmer att känna att man får stöd när det känns jobbigt.

stor kram till er alla !!!!!   

• Maraki73
    sushikatten skrev 2011-11-22 17:50:09 följande:
    Maraki73: jag har inte känt av något och hade precis samma inställning som du i den här ruvningen. Trodde absolut inte att det skulle fästa. Svor åt hela situationen. Att det aldrig ska ta sig...skit ,,,,, orättvist och se hur det blev. Jag håller med att man vill ha symptom men det är så olika. Jag har aldrig haft någon nidblödning i någon av mina graviditeter. Lite smått färgade flytning hade jag när jag körde progesteron och nu med crinone ingen färgning. Håller allt det går att hålla. Styrkekramar 
    Tack så mycket för ditt svar Glad

Det känns skönt att höra att de flesta inte får någon färgad flyttning när embryot fäster.

Just nu känns det jobbigt att vänta och inte veta och då är det skönt att FL finns så man kan få lite stöd.

kram        
  • Maraki73

Har glömt att flytta på mig...

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3.
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på
    FET Mia 42, Göteborg, väntar IVF2/FET 3 november
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er.
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, väntar på IVF-försök nr 2 nov.-dec. kanske.
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3.
    Oceanney, FET2 i januari 2012
    Finfina, 43 år, IVF 3, CFC
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, FET - Biokemisk grav. Bor i Örebro, gjort IVF på CvL. Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gjirde insemination 21/10

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel!
    Sunseed, 40 år, Dalarna. Eskimåer i frysen men kör hemmaförsök så länge...
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja.....
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ), första FET nu i höst.

***FET***
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET i okt-nov
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET i slutet på Nov hoppas vi
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro, ICSI 2 frusna ägg  Centro Promea Turin, Italien början av nov.
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50

***SPRAYAR***
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro
    pp08, 41år, Stockholm, IVF7 (syskon) spraystart 24 okt

***SPRUTAR***
    Sushi. 42år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon. 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, sprutstart 16/11
    Vi 4, 40 år, (syskonförsök), första IVFet långa metoden (synarela + 350 puregon), sprutstart 23/11.

***JAPANSKA METODEN***
    ***ÄP/ET***
    SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF nr 1, sprutstart 26/10 (långa metiden), ÄP 10/11.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    bellami01, 38år, Försök #4, FET 25/8, TD 5/9
    Boombabymamman, 39 år, Malmö, syskonförsök 1 med ICSI på Cura i Malmö, TD 7/11.
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) IVF3 ÄP 16/11, ET 18/11, TD 6/12

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg

• Maraki73

Hej allihop !!

Jag är på RD6 och känner inte mycket har då och då mensvärk som strålar mot äggstockarna typ, lite ont i ryggen brösten är fortfarande ömma och spända. Har kollat och ovitrellen ger inte längre utslag på testet.
    Det har gått 10  dar sen jag tog den, då borde den vara ur kroppen eller va tror ni?

problemet är att jag fortfarande är förkyld sen förra fredagen, ena dan är jag bättre och nästa sämre, ikväll hade jag tom 37,7 och är nojig över att det ska hända nått med embryona. Har gråtit ett par gånger över att det känns hopplöst att jag aldrig kommer lyckas osv. 

Tycker ni att ni fått sämre immunförsvar med behandlingarna? Jag tror att mitt har påverkats negativt.  

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?