• Maraki73

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mia69 skrev 2011-12-13 18:23:45 följande:
    Det verkar nog gå åt pipan den här gången också. Gravtestet var inte alls lika knallpositivt idag som i lördags tyvärr utan kändes väldigt mycket svagare ( I lördags CB vanligt och idag klinikens lite mer budgettest men båda med samma känslighet). Har dessutom inte mycket symptom sedan ett par dagar och då har jag ändå återupptagit progesteronet. Jäk...a skit det här.Skrikandes Att det skall vara så svårt. Nu har det ju fastnat och blivit plus sista två försöken (av tre) men mina embryon verkar krokna precis när de fäst sig.
    Nu tänkte jag vänta tills lördag och har jag inte börjat blöda då så tar jag ett CB med veckoindikator för att se hur det verkar (då skall det stå 3+ för att allt skall vara normalt och det känns det verkligen inte som att det kommer att stå...). Väntar med att ringa kliniken för det är så jobbigt att ringa och ha plus ena dagen och sedan minus efter några dagar varje gång. Rynkar på näsan

Inanna: Är det inte den där instoppningsspateln till Lutinus som gör att du fått en kontaktblödning? Det skulle jag tro. Man kommer ju upp ända mot livmodertappen med tabletten känns det som... Du är säker mer lättblödande där. Hoppas så att det går bra nu nästa vecka. Tänk att du redan är i vecka 7!

Maraki: Det var väl bra med en tidigare tid... Spännande! Håller mina tummar stenhårt!

Sushikatten: Hur går det för dig?

Kattenizze: Hur har du det? Misstänker fullt upp... Flört
    Tack så mycket Mia jag håller tummarna för att ditt plus blir starkare och att allt går bra. kram {#emotions_dlg.flower}
  • Maraki73
    linköping68 skrev 2011-12-13 22:06:44 följande:

Mia69: håller tummarna för dig och att det blir starkare på testet.
    Sushikatten: det låter ju bra med så högt värde! Håller tummarna hårt för dig och för att det pickar där inne.
    Maraki73: lycka till på VUL.
    Myran: nej, inte ge upp. Kämpa lite till, och lite till, och lite till……
    Inanna68: försök att inte oro dig. Lätt att säga, men svårt att göra, men försök!
    Vi 4: oj så mycket bra info du hittat. Tar speciellt till mig det om att de INTE funnit koppling mellan BMI och graviditetschans. Har ju själv lite volanger.
    Kattenizze: grattis! Hoppas att ni mår bra allihopa.
    Enya: grattis till bra screening! Skönt att slippa de andra testerna.
    Hönan: usch vad trist med blödningen.
    Skytten: mycket intressant läsning!

Hoppas att jag inte missat fler händelser sen sist…. Det hinner hända mycket på bara några dagar härinne!

EGO: nu har tempen fallit så nu kommer tant röd inom någon dag eller så, blä! Men drar igång behandling á la Ludmila inför IVF i januari. Det skadar ju inte att prova. Äter så många piller och grejer så lite mer blir nog en bra cocktail.
    Kram alla! 

Tack så mycket Hjärta
  • Maraki73
    sushikatten skrev 2011-12-13 18:17:05 följande:
    myran6801: jag så många prövningar man får ta sig igenom  och lätt har vi inte här. Näää många av oss har upplevt mycket sorg och frustration. När allting bara går emot en så är det svårt att vara positiv och jag tror absolut att man ska tillåta sg vara arg och få känna sorg. Näää livet är verkligen inte rättvist men att så många av oss ska behöva genomlida det här. Styrkekramar till dig. 

Innana68: Det är säkert ingen fara och så många sagt är det bruna blödningar så kan det vara någon slemhinna som är retad och det kan faktiskt vara en vanlig blödning som det kan bli ibland. Förstår att du blir orolig för när jag så blod blev jag alldeles skakig. Ta det lugnt och vila. Det ät endå inget man kan göra något åt. Har du varit och kolla TSH igen? Jag har lagt av med trombylen som kan göra att man lättare blöder. Tar du trombyl? Håller tummarna stenhårt att det inte ska vara något farligt och hittills har jag haft rätt elelr hur?

Mia och katte: hur går det?

Ego: idag ringde min läkare och lät väldigt positv. Jag hade ca 30000 i hcg och det var högt tyckte han så han sa att vi måste hålla tummarna att det finns något där. Jag hoppas att det finns något där och att hjärtat tickar oxå men givetvis så vågar man inte för mycket 

Det låter bra, hoppas hoppas det går vägen, håller tummarna för dig. kramHjärta
  • Maraki73
    Inanna Li skrev 2011-12-14 13:44:33 följande:
    Ny EGO-rapport från gravid i desperation: Nu börjar jag få massor av genomskinliga flytningar (ursäkta allla detaljer Skrattande)nästan som ÄL-flytningar men inte stretchiga som såna är utan mer klibbiga. Jag har läst att man kan få ökade flytningar av graviditeten så det kanske är det. I så fall är det ett bra tecken! Det kan ha varit därför jag haft värk i livmodern hela förmiddagen. Jag har haft ökade flytningar när jag var gravid förra året men då var de mer vita och då hade jag också värk i livmodern. Blir inte heller klok på att ömmandet i brösten kommer och går hela tiden.  Nu känns de verkligen mera ömma igen.
    Hoppas att det är ett bra tecken med flytningarna. Det där med brösten blir jag heller inte klok på, mina uppträder på samma sätt ibland mer ömma ibland mindre.
  • Maraki73
    Mia69 skrev 2011-12-19 19:54:30 följande:
    Inanna: Förstår att du är helt galen av oro just nu när det börjar närma sig torsdag... Men förutom att brösten inte är så ömma längre (vilket jag tror beror på att du inte tar så mycket progesteron) så HAR du ju fortsatt symptom. Molvärk och cravings är väl symptom!!! Det är många som har lite blödningar i tidig graviditet så det behöver inte vara dåligt. Jag tror fortsatt på dig!!! Håll ut!!!!

Maraki: lycka till med VUL imorgon!!!!!

EGO: Vilken bergodalbana detta är!!! Nu har jag inga direkta symptom längre. Ingen molvärk. Inga flytningar. Bröstvårtorna är bara lite ömma. Jmf med mig så har du mycket symptom, Inanna! (och då har jag ju fortsatt samma dos progesteron). Ringde kliniken idag och fick tid för VUL 2 januari. Men det känns tyvärr inte bra längre men det är ju bara att vänta. Inte så mycket man kan göra åt det hela än att försöka att inte överanalysera varenda kroppssignal (och det är man ju bra på... Flört)
    Kram till er alla!Hjärta
    tack så mycket Glad är orolig för mina bröst slutade att ömma igår och är rädd att det är ett dåligt tecken.
    Hoppas allt går bra för dig.
    Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Maraki73

Maryhe : va tråkigt att det inte blev något, håller tummarna för att det blir nästa gång.
    Kram{#emotions_dlg.flower}

• Maraki73
    Inanna Li skrev 2011-12-20 09:30:53 följande:
    Maraki - Lycka till med VUL idag! Håller tummarna stenhårt för att allt ska gå bra Solig

Tack så mycket !!! Jag är tillbaka från VUL och vi fick se en liten en på 7,8 mm med ett pickande hjärta Glad nu hoppas jag bara att den stannar där till augusti.

kramHjärta
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?