• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack snälla alla för svar

skytten och Fjällis, fråga gärna om ni kommer ihåg. Jag tänkte lite som du där Skytten att om hinnan är bra så borde det ju inte spela någon roll men vem vet det kan ju va nått speciellt som händer när ägget släpper som gynnar. Å ja det va ditt inlägg jag syftade på men datorn crashade precis å jag har en xperia mini så det blir lite jobbigt att leta inlägg med den tant börjar ju se dåligt

fjällis tycker inte det va nått konstigt med ditt inlägg!

• MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-03-14 23:14:21 följande:
    Hur har det gått för dig med mailet till Falun ang äggkvaliteten? Har du fått något svar?

Ja just det, fick svar igår. Ingen skala, inga siffror! Bara ett omdömme om de tre som blev befruktade och överlevde till insättningsdagen. Ett toppen, ett mycket bra å ett okej... Så jag blev ju inte så mycket klokare av det :-/ däremot rekomenderade Urban mig att be om fragmin/trombyl av min gyn nästa gång jag får ett plus, för vid en ev ny ivf hos dem skulle jag få det för det hade dom som policy vid fler mf. Alltid nått...

Så nu har jag mailat min gyn för att se hur han ställer sig till detta.

hur mår/går det för dig med allt?
  • MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-03-14 23:14:21 följande:
    Hur har det gått för dig med mailet till Falun ang äggkvaliteten? Har du fått något svar?

Ja just det, fick svar igår. Ingen skala, inga siffror! Bara ett omdömme om de tre som blev befruktade och överlevde till insättningsdagen. Ett toppen, ett mycket bra å ett okej... Så jag blev ju inte så mycket klokare av det :-/ däremot rekomenderade Urban mig att be om fragmin/trombyl av min gyn nästa gång jag får ett plus, för vid en ev ny ivf hos dem skulle jag få det för det hade dom som policy vid fler mf. Alltid nått...

Så nu har jag mailat min gyn för att se hur han ställer sig till detta.

hur mår/går det för dig med allt?
  • MissBoring

Oj.. Bidde dubbelt iväg skickat, sorry

• MissBoring
    Bengalen skrev 2012-03-15 05:42:28 följande:
    När man gör ett ostimulerat FET får man ju inga stödmediciner efter återföringen. Har man då inte lossat ett ägg utan bara fått utslag på ägglossningsstickan kommer inte temperaturen att gå upp. Temperaturen går upp när kroppen börjar att producera progesteron och det gör kroppen bara efter ägglossning. Progesteron/gulkroppshormon är nödvändigt för att embryot ska kunna fortsätta att utvecklas och fästa.

Alltså kan i så fall ett FET inte lyckas.

Hoppas ni hängde med. 

Glas klart! Tack men då kommer ju en motfråga direkt... Varför inte säkra upp med progesteron som efter et? En gyn har sagt till mig att det är ett sånt ämne som bara kroppen tar det det behöver av å resten åker ut iaf. Dumt å inte säkra upp isf kan jag tycka men å andra sidan kanske det inte är så ofta det inte släpper efter äl utslag.

Åh Sunseed vad tråkigt men nu vet du ju iaf att du är på rätt väg så nästa gång hoppas jag plus stannar kram
  • MissBoring

MissBoring, kan man inte be om att få ut själva embryoprotokollet också? Då kan du ju se lite mer vad de skrivit om fragmentering, delning osv. Det funderar jag på att göra...[/quote]

Jo man kan kanske det.. Det va det jag trodde jag skulle få en variant av då jag efterfrågade deras system och våra embryons poäng.. Men jag får väl ta det lite mer tydligt å be om protokollet innan det blir dags för nästa IVF! Tala gärna om om du begär ut ditt, om det är lätt el svårt att få!

• MissBoring

Varför stänger alla sina profiler? När minnet sviktar brukar jag gå in och uppdatera mig om er så jag är med i matchen å nu kommer jag ju inte åt flera av er :$

• MissBoring
    Victoria71 skrev 2012-03-15 16:17:12 följande:
    Hej Boring, jag stängde min för att jag plötsligt fick ett tråkigt meddelande från någon jag aldrig hört talas om. Hon undrade om inte jag var för gammal för att skaffa barn. Bara så, inget mer. Jag lägger till dig så du kommer in på min profi, säg till om det inte funkar!
    näe men fy vad hemskt!! då förstår jag verkligen!! Kanske jag med ska göra då för om jag får ett sånt meddelande så blir jag ju hur ledsen som helst.
    Då förstår jag mer {#emotions_dlg.flower}
  • MissBoring

Turild, så jätte fin Hjärta

Sunseed, bra med lite jävlar anamma, om du ursäktar uttrycket!! Beslutsamheten kommer ta er långt :)

Tycker så mycket om att få va med er tjejer här i tråden {#emotions_dlg.flower}

• MissBoring
    tjorven01 skrev 2012-03-16 08:32:29 följande:
    J-kla skit sunseed men jag vet precis vad du menar med att man själv VET
    Tycker du gör rätt som vilar upp dig
    Nu kommer ju våren och vi hoppas på nya friska tag här i vår

Själv kommer jag precis från gynakuten
    UVI
    Hon påpekade oxå att det var andra gången jag var hos gyn denna vecka och dessutom en gång förra veckan
    Vet inte riktigt vad hon ville ha sagt med det? Att jag var hypokondrisk?
    Hon tog iaf smeartest så beskedet kommer väl om två veckor
    Sedan ifrågasatte hon varför vi gjort så många Ivf och varför vi sökte oss utomlands
    HALLÅ!!!!! Vi har ju inte blivit gravida än
    -men vad säger de? Är det någon mening att fortsätta?
    Jag orkade inte ens dra historien om immunutredningen och dold chlamydia och att vi enl de undersökningarna varit chanslösa vid de 7 första försöken
    Hon verkade iaf tycka att jag var lite knäpp
    Men jag försökte att inte bry mig
    Fy vad trist att bli bemött så! Skit  i henne, hon har ingen aning om hur det är att va i vår situation helt enkelt!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?