• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej. Den här tråden har jag inte sett förut. Jag passar fint in är. Igår satte jag tillbaka mitt första ET på mitt första IVF försök å jag fyllde nyss 40 år. får jag va med?

• MissBoring

Eller ja nästa iaf...jag har ju fyllt 40 å det hade kanske inte ni?

• MissBoring

Haha se där Sitter på tåget och kikade runt när jag hittade den här tråden. Lite svårt att gå tillbaka å lläsa här men ska göra det när jag får tag på en dator sen! Slemtorsk i din bralla, du hade också precis varit å satt tillbka Et eller?

• MissBoring

Till mig sa dom att progesteronet kunde ge ungefärliga biverkningar som en graviditets tecken :-/ ömmande bröst, illamående å trötthet...

• MissBoring

Tack för alla välkomnanden Glad

PP08, håller tummarna. Vilken mardröm att ha gått igenom allt och bli snuvad på försöket!  

• MissBoring
    pp08 skrev 2011-12-02 12:26:37 följande:
    Ingen ET idag. Oförklarligt enligt läkaren. Lite bortfall kan man räkna med men har aldrig varit så att vi inte fått ngt embryo kvar. Rena oturen

Nästa mens om 2 veckor, sedan efter årskiftet. Planerar kanske nytt försök på mensen därefter, månadskiftet jan/feb. 

Fy vad tråkigt!! vilken besvikelse Rynkar på näsan kram
  • MissBoring
    Skytten skrev 2011-12-02 14:09:49 följande:
    Hej Victoria! Jo, den här gången är det så mycket lättare eftersom jag gör FET ostimulerat. Så fysiskt enklare men fortfarande finns ju svackorna. Innan jag bestämde mig för FET så hade jag en dipp och funderade på att strunta i det (började grubbla över fosterskador och hur ett ev missfall skulle kunna påverka mig, min sambo och vår son) men tack vare stöd från alla underbara här så ändrade jag mig. Det är verkligen trist att man missar tid på grund av yttre omständigheter. Jag hamnar i kläm med julstängningen nu så nästa gång blir isf i slutet av januari. Lycka till nu!

En fråga? ökar risken med fosterskador på ett FET än ett ET? eller missuppfattade jag?
  • MissBoring
    Skytten skrev 2011-12-03 12:29:33 följande:
    I dag fyller jag 40. FYRTIO. 
    Och inte får jag dricka champagne. Bara ruva.

Hurra hurra hurra, här kommer en skål iaf Skål, fast det är alkoholfritt i glaset Flört
  • MissBoring
    callimero skrev 2011-12-04 09:46:45 följande:
    Bara att konstatera att en 11e ruvningsperiod gått åt he. Känns väldigt tungt att repa ork att gå till jobbet imorgon. Är så less på den här kroppen som inte fungerar, känner mig värdelös som kvinna att aldrig få uppleva en graviditet och se ett eget barn få växa upp. Det känns som att ständigt stå utanför och se på när andra lever livet. Hoppas på dig Inanna.

Usch vad ledsamt!! Sänder styrke tankar till dig! kram
  • MissBoring
    Snölängtan skrev 2011-12-04 22:02:20 följande:

Först en KRAM till er alla i detta nu, dvs både i glädje och sorg.

Jag har förstått av alla era kommentarer och diskussioner att ni alla tillsammans har en fantastisk erfarenhet och kunskap när det gäller det mesta inom IVF. Jag (verkligen en novis när det gäller IVF, med endast ett försök i bagaget) skulle vilja ställa en fråga till er i den här tråden som har underfunktion i sköldkörteln och därtill lägger fokus på att få till en lyckad IVF, och den frågan är: Har er IVF-klinik medverkat till att ni fått möjlighet att ta ett nytt TSH-värde strax innan ÄP för att undvika att ett färskt embryo sätts in i en kropp som inte har "förmågan" att behålla embryot? Mao att om tveksam TSH-nivå råder ha möjligheten att välja att istället frysa in "färskingen"... 

(Min make och jag förde detta på tal strax innan ÄP, men läkaren bara skakade på huvudet och sa att "ni kommer inte att få reda på vad du har för TSH-värde idag". OM vi hade fått lämna ett prov hade vi kunnat spara ett embryo - för nu visade det sig att under IVF:ens veckor gick mitt TSH upp från 0,4 till 6,2. Ska nu kontakta kliniken för att diskutera hur vi gör med FET framöver eftersom vi iaf har tre embryon kvar i frysen.)

Jag tog första provet innan IVF och undertiden jag tog nässprayen så tog jag ett nytt prov och då sa läkaren att värdet blivit bättre men han va inte helt nöjd så jag skulle höja dosen med en halv tablett och nu är ju själva IVF:en iof gjord och jag ruvar men  om drygt en vecka ska jag lämna ett nytt prov så han ser om det stabiliserat sig där han vill ha det. Vilket jag iof tror för två veckor efter sista ökningen så kändes det som en ny värld öppnat sig för mig, jag var inte längre sååååååååååå trött Glad Så gick det till för mig.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?