• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70

Det där med att man klagar i denna tråd, har jag inte riktigt hängt med. Jag tycker inte att folk klagar här, tvärtom upplever jag att folk är mycket stödjande för varandra och det känns bra att man vet var man kan vända sig för att reflektera, dela med sig sina känslor, uttrycka sin frustration, berätta om sina erfarenheter och dela med sig sin kunskap. Detta är mycket uppskattad och om det är någon som känner sig sårad på något sätt så ber jag verkligen om ursäkt för mig och andras vägnar.

Ta hand om er. Allt gott!

• turlid70
    dodotta skrev 2011-02-11 17:04:09 följande:
    Hej igen.Ursäkta men har inte hunnit läsa allt men grattis till bra ägg plock och ruvare.Har lite frågor om  mina värden som oroar mej en hel del.
    FSH.13,6
    LH:9.91
    har inte fått provsvaret på AMH ännu kommer först nästa vecka.Känner mej nu skit orolig att det värdet ska vara låtgt när dessa är förhöjda.Kanske inte ens kommer till skott att få pröva ivf?vad tror ni?
    FSH verkar lite högt, men jag tror att man gör IVF för högre värden än så. LH vet jag faktiskt inte mycket om och hoppas att ditt AMH ligget högre än 0,7 tror jag är gränsen. Lycka till!
  • Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-02-11 17:09:26 följande:
    Det där med att man klagar i denna tråd, har jag inte riktigt hängt med. Jag tycker inte att folk klagar här, tvärtom upplever jag att folk är mycket stödjande för varandra och det känns bra att man vet var man kan vända sig för att reflektera, dela med sig sina känslor, uttrycka sin frustration, berätta om sina erfarenheter och dela med sig sin kunskap. Detta är mycket uppskattad och om det är någon som känner sig sårad på något sätt så ber jag verkligen om ursäkt för mig och andras vägnar.

Vill instämma med Turlid här, jag har inte heller tänkt på eller upplevt att det klagas i tråden. Men jag vet sedan tidigare trådar att missuppfattningar ibland uppstår eftersom man kommunicerar med några få rader hit och dit om viktiga livsfrågor. För mig är det här tråden ett stort stöd, oavsett om ni har behov att ventilera negativa eller positiva tankarHjärta.
  • Fahlvik
    turlid70 skrev 2011-02-11 17:09:26 följande:

Jag menade inte att det klagas jämt på denna tråden, ville bara ge stöd till de (få) som ursäktar sig för deppiga dagar, vilket jag menar är helt normalt. Man kan ju inte vara glad jämt... 
  • underverket 06

Grattis pp08; så kul! Underbart att någon får ett +.

Fjällsippan, Grattis till många Ägg vid ÄP. Hoppas det blir många befruktade till ET.

Fahvik :Skönt med semester förstår jag. Vi var på Fuerteventura förra året denna tid, då sonen var 1 år. Var bodde du? Tycker det var en mysig ö, fast vi bodde på All inclusive o var inte runt speciellt mycket. All inclusive var jättebekvämt med en 1- åring. Hade även mina föräldrar med, så vi hade barnvakt en hel del under veckan.

Turllid 70:Inte heller jag kom till jobbet idag ,så jag o sonen hade en mysig dag hemma.

• Fahlvik
    underverket 06 skrev 2011-02-11 20:13:01 följande:
    Fahvik :Skönt med semester förstår jag. Vi var på Fuerteventura förra året denna tid, då sonen var 1 år. Var bodde du? Tycker det var en mysig ö, fast vi bodde på All inclusive o var inte runt speciellt mycket. All inclusive var jättebekvämt med en 1- åring. Hade även mina föräldrar med, så vi hade barnvakt en hel del under veckan.
    Vi bodde i Costa Calma, hotell Pajara. Hade också All Inclusive (eftersom vi var på väg till magsjuke-Egypten först) och det är perfekt när man har barn. Det fanns inte restauranger i närheten så man sparade både tid och pengar och man kunde välja vad man var sugen på för dagen. Hotellet hade uppvärmd pool och det var verkligen tur för den andra poolen var iskall. Hade inte behövt lämna hotellet egentligen men vi besökte Oasis Park en dag och hyrde bil en dag. Tiden gick fort!
    Gillade ön med dess lugna tempo och karga natur men det är ganska litet, två veckor hade kanske blivit långtråkigt.
  • Inanna Li

pp08 - Megastort Grattis! Ditt plus behövdes verkligen i denna tråd!

Fjällsippan - Hoppas du får många befruktade ägg lagom till ET!

Fahlvik - Välkommen hem från Fuerteventura och härligt att läsa om din växande mage med aktivitet!

Själv vaknade jag till syndafloden på RD 5 i torsdags morse och befinner mig sen dess i helvetets nedre botten. I två dagar har jag legat i sängen och gråtit så mycket att jag är svullen i ansiktet och har knappt någon matlust eller livslust överhuvudtaget. Tvivlar på om vi någonsin kommer få befruktade ägg av bra kvalité då hela tre blastocyster visat sig ha genetiska defekter. Jag kanske måste inse att min ålder är det absolut största hindret även om jag värper ägg som en 25-åring. Kvantitet behöver ju inte alls betyda kvalité. Och ett bra AMH-värde är ingen säker väg till babylyckan!  Kanske min kropp är allt annat än baby-friendly! Men om kliniken accepterar att jag fortsätter är min plan ändå att satsa på en ny ICSI i mars.

• oceanney
    Inanna Li skrev 2011-02-12 14:45:23 följande:
    Själv vaknade jag till syndafloden på RD 5 i torsdags morse och befinner mig sen dess i helvetets nedre botten. I två dagar har jag legat i sängen och gråtit så mycket att jag är svullen i ansiktet och har knappt någon matlust eller livslust överhuvudtaget. Tvivlar på om vi någonsin kommer få befruktade ägg av bra kvalité då hela tre blastocyster visat sig ha genetiska defekter. Jag kanske måste inse att min ålder är det absolut största hindret även om jag värper ägg som en 25-åring. Kvantitet behöver ju inte alls betyda kvalité. Och ett bra AMH-värde är ingen säker väg till babylyckan!  Kanske min kropp är allt annat än baby-friendly! Men om kliniken accepterar att jag fortsätter är min plan ändå att satsa på en ny ICSI i mars.
    Kramar om!  GråterNalle 

Kul att höra att det blir nya friska tag i mars!  
  • Sunseed
    Inanna Li skrev 2011-02-12 14:45:23 följande:
    {#emotions_dlg.flower}Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    Kram till dig
  • Skruttefia

Så ledsen för din skull, Inanna. Orden räcker inte till men jag skickar många cyberkramar till dig och hoppas att ni mäktar med ett nytt försök i mars.

KRam

♀ jan-06 & ♀ jun-09
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?