• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    Mamma gås skrev 2011-02-13 10:32:45 följande:
    Neej vad tråkigt Inanna!! Verkligen ledsen för er skull!!!
    Tack! Nu hoppas jag allt jag kan på dig!
  • Snösport

iNNAN68: nähä, gick det inge bra ..fasen också!!  Nä testa lite till det gör du rätt i.

Jag fick höra när jag var i Falun att de numera inte längre ger Trombyl till var och varannan som innan...jag har aldrig fått det då jag har astma och nu igen fick svara på en massa frågor hur jag reagerat, im jag haft allergiska reaktioner förr mm...så det blev stämpeln mycket allergikänslig från och med nu i deras papper eftersom jag fick migrän som avtog under  ÄP dagen av den där "hålla kvar embryot sprutan" ..normalt trodde jag.
    Så jag fick akupunktur, lite morfin och dropp efteråt på ÄP.....ok, nu var det full fart för att jag ska må bra hela vägen vilket kändes mycket fint  

Resultat 6 äggblåsor och 6 ägg ...bästa resultatet för mejCool
    4 befruktades så det blir inte blasto som det annars verkade fundera på...så nu hoppas jag att alla klarar sej så jag får två på måndag och kanske två kan frysas för första gången...det vore ju verkligen toppen!
    Läste någonstans i en läkarartikel som jag inte sparat att det eventuellt fäster lättare om kvinnans inre fått träffa mannens spermer innan ET så nu har den zonen säkerställts och hoppas att det kan funka. Har någon hört detta? 
    Jag hade en blåsa kvar på en oåtkomlig plats men läkaren sa sedan att det inte är en blåsa utan något annat...inget farligt.. ..men jag tror inget i mej kan befruktas nu iaf.
    Mannen har just åkt hem så nu ska jag ut och promenera en runda i vackra Falun ...hämta min tågbiljett

• Inanna Li

Snösport - Hoppas att du nu verkligen får bästa resultatet någonsin på alla sätt! Njut av vackra Falun och koppla av! Allt har ju gått jättebra så här långt! Spermier före ET är ju en intressant aspekt! Den här gången har du verkligen inte missat nåt Skrattande!

• Mamma gås

Snösport - Va härligt att höra att det ser så bra ut!!! Som Inanna säger så låter det ju absolut spännande det du skrev :) Håller tummarna för dig imorn o hoppas det blir till fysen oxå!! Är det första gången isf?

• Snösport

Innan 68...jo bästa reslutat hittills iaf...bara skönt att ha mått så mycket bättre.
    Hade lite magbroblem häromdagen men tror som sagt det var magen och inte äggstockarna... inte förstoppning alls utan helt åt andra hållet= konstigt men det kasnke var alla akupunktur, och morfin som gjorde det.

nä ut skulle jag

• pp08

Inanna: stora kramar till er. Hoppas det blir er tur i mars då!!

• oceanney
    Inanna Li skrev 2011-02-13 10:10:13 följande:
    De har aldrig testat mitt östradiolvärde på kliniken eftersom de inte gör det vid korta metoden men det är ju en intressant aspekt. Östradiol och progesteron samverkar ju. Kanske jag har låga värden på båda hormonerna.
    Jag gjorde också korta metoden. Östradiolvärdet testades varannan dag fram till ET och ökade precis som det skulle. Sen fick jag ta ett blodprov igen ett antal dagar efter ET och då E2 väldigt lågt, vilket tydligen gör det svårt att bibehålla en graviditet. 
  • Inanna Li
    oceanney skrev 2011-02-13 13:21:37 följande:
    Jag gjorde också korta metoden. Östradiolvärdet testades varannan dag fram till ET och ökade precis som det skulle. Sen fick jag ta ett blodprov igen ett antal dagar efter ET och då E2 väldigt lågt, vilket tydligen gör det svårt att bibehålla en graviditet. 
    Vad mycket man inte känner till! Tack för ännu en viktig lärdom! Synd att de inte kollar östradiolvärde när man gör korta metoden på min klinik!

Håller tummarna för dig imorgon på Alla Hjärtans Dag! Perfekt dag för din lilla dotter att välkomnas till världen om det blir som planerat!
  • oceanney
    Inanna Li skrev 2011-02-13 14:16:47 följande:
    Vad mycket man inte känner till! Tack för ännu en viktig lärdom! Synd att de inte kollar östradiolvärde när man gör korta metoden på min klinik!

Håller tummarna för dig imorgon på Alla Hjärtans Dag! Perfekt dag för din lilla dotter att välkomnas till världen om det blir som planerat!
    Tack!! Det känns forfarande helt overkligt, fast det är så nära nu...

Ja det här med IVF verkar ju vara ganska långt ifrån någon exakt vetenskap. Varje klinik har sin egen metod. Det är ju svårt att veta hur viktig den här sprutan var. Ville bara tipsa ifall det kan vara till någon hjälp. Vissa grejer blir man dock bara stressad av att höra/läsa om, varför gör man si och inte så på min klinik... Många åtgärder efter IVF är säkert mera "utifall att", som tex Trombyl/barnalbyl, att fortsätta med progesteron flera månader refter man plussat finns det inga belägg för att det skulle hjälpa etc...

BF 14 februari
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?