• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • sushikatten

Snösport och fjällsippan: Lycka till med äggoplock! Håller tummarna för superkvalité.
    Ja känslan att första ägget är plockat och de fortsätter att säga hur många ägg är ganska trevligt.

• Inanna Li

Fjällsippan  - Lycka till på fredag! Höra första ägget låter som ett trevligt upplägg! Har jag aldrig hört talas om!

• Sunseed

Nu ligger jag i soffan och hoppar och väntar på att dom ska ringa imorgon så att jag får veta om det blivit några befruktade ägg och när jag ska in på ET.... Igår satt jag och hade ångest för äggplock, idag är det nästan glömt (förutom min molande mage) och jag sitter och är på hysteriskt bra humör..  Det går upp och ner må jag säga. 

• Skytten

Jag är alldeles förstummad över den fina responsen från er och all "pepp". Tack så mycket!
    Det är verkligen otroligt men jag tror faktiskt att ni lyckats övertyga mig om att ge det en chans trots allt.
    Jag kom att tänka på hur otroligt illa jag mådde under min graviditet och det "överlevde" jag så jag borde ju mäkta med en ivf också. Så känns det nu i alla fall efter att ha läst alla era svar.
    Uppmuntrande att du ChippiChoppi inte mådde dåligt av ivf när du mådde dåligt av Pergo. Det gav mig nytt hopp.
    Och Innanna68 - tack så mycket för perspektivet med många sängkammarförsök. 
    Och Fjällsippan - tack för konsultationsrådet. Det ska jag absolut se om jag kan få. Och så fint med "löftet" om att stötta. 
    Tack alla som engagerade sig och svarade mig! Och jag lovar definitivt att återkomma. Ni verkar ha en superbra tråd där det är högt i tak och man verkligen försöker hjälpa och stötta varandra.

Lycka till alla ni som kämpar. Jag ska tänka på er och hoppas att det går bra med era ivf och graviditeter.

Kram!

• Zinfandel
    Inanna Li skrev 2011-02-09 19:41:54 följande:
    Tänk också på att ett enda IVF-försök kan bli åtskilliga sängkammarförsök på en gång beroende på hur många ägg man får ut. 
    Mycket bra!
  • oceanney
    Skytten skrev 2011-02-09 21:52:41 följande:
    Jag är alldeles förstummad över den fina responsen från er och all "pepp". Tack så mycket!
    Det är verkligen otroligt men jag tror faktiskt att ni lyckats övertyga mig om att ge det en chans trots allt.
    Jag kom att tänka på hur otroligt illa jag mådde under min graviditet och det "överlevde" jag så jag borde ju mäkta med en ivf också. Så känns det nu i alla fall efter att ha läst alla era svar.
    Uppmuntrande att du ChippiChoppi inte mådde dåligt av ivf när du mådde dåligt av Pergo. Det gav mig nytt hopp.
    Och Innanna68 - tack så mycket för perspektivet med många sängkammarförsök. 
    Och Fjällsippan - tack för konsultationsrådet. Det ska jag absolut se om jag kan få. Och så fint med "löftet" om att stötta. 
    Tack alla som engagerade sig och svarade mig! Och jag lovar definitivt att återkomma. Ni verkar ha en superbra tråd där det är högt i tak och man verkligen försöker hjälpa och stötta varandra.

Lycka till alla ni som kämpar. Jag ska tänka på er och hoppas att det går bra med era ivf och graviditeter.

Kram!
    Vill bara instämma med Chippichoppi. Har inte provat Pergo så har inget att jämföra med, men IVF:en var en "piece of cake". Mådde superbra hela tiden och var på supergott humör. Det var inte förrän jag blev gravid som jag började bli på dåligt humör och kände av "biverkningar" av gravidhormonerna. Så var inte rädd för att prova!

Skrattande
  • pp08

Tjuvtestade idag RD12. Vet inte om jag blev klokare...
    spökstreck eller ej? hur vanligt?

Testade imorse (var dock uppe och kissade ca 4-5timmar tidigare) och såg ett jättesvag streck samt ett starkt kontrollstreck. Olika tider står på pappret när det gäller provtagningen: doppa = läsa av efter 10min. urinstråle = läsa av mellan 3 och 10 minuter.

Det svaga strecket kom när stickan "torkade", syns med blotta ögat men inte när man håller teststickan mot lampan. Nu efter mer än 10min är resultatet samma. Strecket finns där men är svag, knappast färgat.

När jag var gravid förra gången testade jag också svagt pos på RD12 och det var svagt hela första veckan.
    Hoppet är alltså inte helt ute! Jag kanske har testat för tidigt.

Idag ska jag köpa RFSUs test, som man kan testa tidigt med Flera stycken.

Orsaken till tidig tjuvtest är att lilltjejen och jag är jätteförkylda och jag vill veta vad och hur mycket mediciner jag kan trycka i mig...............  Samtidigt fick jag igår på RD11 mycket stickningar/ont i ena bröstet.

• Skruttefia

pp08 - håller tummarna för att strecket håller i sig och växer sig starkare med tiden precis som när du var gravid med Olivia Solig

♀ jan-06 & ♀ jun-09
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?