Skruttefia skrev 2011-02-09 16:34:49 följande:
Jag kan kanske lugna dig att jag som både tagit pergotime (3 enkelkurer o 2 dubbelkurer) och gjort IVF (långa metoden) mådde jättedåligt av pergotime men mådde oförskämt bra under IVF:en "trots" nedreglering enligt långa metoden. Jag var faktiskt orolig att jag gjorde fel, eftersom jag hört att många mår så dåligt!
Lillasyster är ett IVF-barn (gjorde IVF som 41,5 åring) men mina två IVF:er i höstas (som 43,5 åring) har tyvärr inte lett till graviditet.
Det här stämmer in på mig också - har ätit Pergotime i samband med inseminationer och mådde sämre av dem än vad jag har gjort under IVF'erna. Märkligt.
Skytten; det ju en bra utgångspunkt inför IVF'erna om alla värden ser bra ut. För det är ju först när de har ett befruktat ägg som de kan bedöma kvaliteten och chanserna för att lyckas med IVF'en. Vi har inte heller några synliga fel, däremot har jag nu åldern och en dalande äggreserv emot mig (fyller 43 i år). Efter flera års kämpande fick jag en son via IVF när jag var 40, och nu gör jag syskonförsök. Jag förstår din oro inför behandlingen, men instämmer med Zinfandel m fl att inte vänta. Du kan ju boka en konsulation på en IVF-klinik för att ventilera din oro inför stimuleringen. Och vi finns här och stöttar - för mig har FL varit ett otroligt stöd genom alla behandlingar!
ninni68: jättegrattis till lyckad IVF och graviditet
!