sushikatten skrev 2011-02-14 11:54:30 följande:
innan68: ja, det är bra om du kollar dina värden på TSH och normalt är väl kring 3 och lite under. Jag har läst sen och pratat med min läkare och då finns det teorier att det är bättre att sänka halten till ungefär hälften för att öka chansen till graviditeter. CA tvekade inte och skrev ut levaxin till mig. Jag tar en halvtablett om dagen. Det var inget läkarna tog upp och inte förrän jag kom med mitt förslag som jag fick medicinen. Jag låg väl strax under 3. Ja be och få komma och göra ett blodprov och det brukar gå fort med svaret. Beställ telefon tid och be om att få ta ett prov.
Turlid: Ja det är en plåga att gå gång efter gång och hoppas på att man är gravid. Speciellt när man har symptomen. För ett tag sen kände jag massor av symptom och trodde oxå att jag var gravid. Det är så knäckandes när det visar minus på stickan men du gör helt rätt genom att inte ge upp. Här blir det samma ett tag att köra på hemmafronten o kanske börjar vi mars- april med ett sista försök. Ska bara övertala mannen och tänka efter lite själv om det är värt att fortsätta.
Vinkar till ER andra!:)
Så stort hopp hade jag ju inte ändå, mina skengraviditeter hit och ditt
, man blir kanske immun mot alla minus någon gång, men hoppet dör ju sist som man säger. Lycka till på hemmafronten!
Mitt TSH log också runt 3 och jag fick Levaxin för att få ner det, sist log det på 1,4 och det var optimalt värde. Vet inte hur det ligger nu, men ska kolla det snart när jag lämnar andra prover för CvL ska kolla mitt AMH och FSH då också, små nervös att AMH gått ner. Hade 1,7 för ett år sedan och mitt FSH på 6,3 både 2005 och 2010 hoppas det håller sig i år också.