Fjällsippan skrev 2011-02-14 10:54:58 följande:
Inanna: Hade du ett sådant fint amh-värde så bör du ju inte behöva ta ett nytt, och som du skriver så kommer man att märka på stimuleringen om du behöver en extra skjuts den här gången. Vet du hur ditt TSH-värde ser ut? Jag tycker att det är bra att vi har en med "yrkesskador" här i tråden som förser oss med information
. Som tur (eller kanske otur?) är så är det ingen forskning som råder på det mirakel som ibland inträffar när allt plötsligt klaffar och vi äntligen blir gravida! Min läkare har en ganska schysst inställning till det som vi fortfarande inte känner till vad gäller ägg, befruktning och implantation. Samtidigt har jag märkt att han följer forskningen noggrannt, så han är ändå väldigt påläst. Men ibland kommer han med små kommentarer som just hänvisar till att ALLT kan ske oavsett ålder, värden och äggkvalitet. Förmodar att han också är "yrkesskadad"
. Vad gäller ludd i livmodersslemhinnan så har jag länge undrat om min livmoderslemhinna helt enkelt saknar de rätta ingredienserna (ex pinopoder) eftersom mina embryon tycks utplånas därinne. Men, men den här gången hoppas jag att miljön är optimal! Om det är någon som är nyfiken på hur mina embryos såg ut igår så ligger det en bild i min blogg här på FL.
Jag borde ju ha några äggblåsor kvar i alla fall
! Jag är bibliotekarie och är van vid att ständigt söka fram information så det var därför jag skrev att jag är "yrlkesskadad"
. Det är nog mer eller mindre ett mirakel varje gång någon blir gravid. Vissa av oss får ju kämpa längre än andra. Du din stackare fick kämpa länge för ditt plus trots fina embryon. Livet är orättvist men det visar ju på att det kan funka till slut i alla fall! Ska kolla in dina embryos. Själv har jag aldrig fotat våra. Jag ska fråga om mitt TSH-värde nästa gång. Minns att min läkare sa att det var OK men det behöver ju inte betyda att det är bra. Om jag är ett gränsfall undrar jag om hon i så fall går med på att skriva ut Levaxin för att sänka värdet i alla fall. Jag är ju "desperat" nu och vill göra alla förbättringar jag kan eftersom klockan tickar på obarmhärtigt!