• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Turild: nej nej nej Gråter inte igen. Jag hoppades så innerligt på dig, det var verkligen din tur. Vad fasen ska vi göra med oss. Man undrar ju om det är meningen nånstans eller vad, att vi drabbas, om och om igen. Eländes elände. Önskar så att jag kunde krama om dig nu. Här kommer iaf en hård, varm, kram Kyss

Hispan: skönt att vara igång igen! Är också 39 men vi pausar just nu från IVF och har ÄL i dagarna Tungan ute ska sen göra en större immunologisk utredning nästa vecka.

Mamma Gås: ja, det där behöver vi verkligen höra! Det inger hopp Glad
  • Zinfandel

Puhh, Inanna skönt att se dig igen :)

Jag vet faktiskt inte riktgit vad de ska göra med mig Flört men jag tror ju knappast de tar alla prover jag vill... Jag har en fantastisk allmänläkare som jag har en bra dialog med och när vi sist pratade endokrinologi (intressant ämne haha!) så visade det sig att han samarbetar med samma labb som endokrinologiska kliniken. Så han skickar mig direkt till labbet så får vi se vad som hittas! Nänä, kliniken blandar jag inte in längre.....

• Zinfandel
    turlid70 skrev 2011-03-16 21:47:39 följande:
    Tack kära kära vänner för alla kramar och varma ord, det är verkligen ovärderligt att ha er här.

Zinfander, jag undrar också, vad år det med just oss, eländes elände, vi är 30 på listan och bara 3 gravida, 10% alltså! Några har kanske fallit bort, men ändå, skrämmande.

Den här gången var jag verkligen en renhets människa, inget vin eller kaffe under ruvningen och flera veckor innan. Har sovit bra och inte stressat, promenerat och ätit mycket frukt. Vad hjälpte det? Nada.

Nu undrar jag hur är det att sitta nära dator med trådlöst internet, ha en mobil eller bärbar telefon i fickan? Kan det ha påverkat? Någon med kunskap och erfarenhet?
    Ja, min man arbetar med mobiltelefoner och ofta i labb varför de har testat just detta med ev strålning och svaret är att micron hemma ger ifrån sig mer strålning... För många år sedan fanns samma debatt med telefaxen när den kom och det oroar oss inte längre. Vi har aldrig våra datorer i knät men väl mobiltelefonerna i byxfickan. Vi dubbelkollade även detta med Strålskyddsinstitutet och vår läkare för säkerhetsskull och nej, det finns inget att oroa sig för, trots att kvällstidningarna ibland gillar att slå upp annat!

Chichisita: Ditt TSH är tokhögt, de borde sätta in Levaxin omgående. Över 3,5 så ska det inte ens diskuteras, fattar inte varför de trycker så på det, bättre att folk mår bra. När jag diagnostiserades var mitt TSH +50, ja galet, men nu är det hyfsat bra men svajjar pga alla hormoner man trycker i sig. Glöm inte att kolla ditt T4 eftersom det är lika viktigt för fertiliteten.

• Zinfandel

Chichisita: Det tog 3-4 månader att få ner det höga TSH. Problemet är nog inte att det har svajjat så mycket på mig (men det är vanligt att hormonerna gör att man hamnar utanför intervallet för gravmöjligheter, Moment 22 alltså)  mitt problem har varit att jag haft så mycket symptom trots bra värden. Därför höjde vi Levaxindosen så att T4 blev optimal, sen ska det stabiliseras också och där är jag nu, testar nästa vecka igen. Förhoppningsvis är det fortfarande lika bra och då kan vi börja snacka iVF igen  Glad

Här är 2 bra sidor:
    skoldkortel.info/default.aspx
    www.hypo2.info

• Zinfandel

Snösport: då är vi lika i tiden, ÄL här också idag Tungan ute 

Inanna: anade att chefen var en kvinna, jag föredrar verkligen manliga chefer.

Fjällsippan: strålande tsh! Ibland är det bättre att vara "oladdad" Drömmer

• Zinfandel
    Inanna Li skrev 2011-03-18 14:02:12 följande:
    Fjällsippan - Bra att veta att det man ser på VUL kan ge ett annat resultat på ÄP. Men förra gången hade jag 15 stora blåsor på dag 8 och fick ut just 15 ägg. Hoppas mina blåsor hinner växa till sig tills på måndag. Sen blir ju nästa sak att oroa sig för hur många som är mogna och kan bli befruktade. För att inte tala om kvalitén på embryona! Men jag får ta en sak i taget! Skönt att vara hemma och ta det lugnt nu!

Lycka till med ditt FET på måndag! Bra TSH-värde!
    Jag fick också fler sist än vad som syntes på VUL!

Hönan: grattis till PUPO Glad
    Sunseed skrev 2011-03-18 16:53:08 följande:
    Jahapp, då vet man vad Zinfandel och Snösport pysslar med idag... Kyss
    Japp men inte tillsammans haha Tungan ute då blir´e inga barn gjorda Skrattande
  • Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-03-18 18:32:17 följande:
    Jag känner på mig att det kommer att bli en massa plus i tråden framöver!
    Jaaaaaaaaaaaaaaaaa PlusPlusPlusPlusPlusPlus
  • Zinfandel
    Inanna Li skrev 2011-03-18 18:50:38 följande:
    Eviglängtan - Vi blir ju bara tacksamma när du dyker upp med insiktsfulla inlägg Solig!

Att vara en bra chef är i alla fall att acceptera att en medarbetare någon gång i sitt liv kan hamna i en svår period som gör honom/henne svagare än vanligt!
    Instämmer med varje ord!
  • Zinfandel
    Sunseed skrev 2011-03-18 19:39:13 följande:
    Shit, dom är TRE stycken dessutom (jag läste otydligt)... Haha.
    Nu behöver man inte fundera vad Zinfandel, Snösport OCH en Fjällsippa gör.  Man kanske borde rodna. Skäms
    Oups, jag får visst ge mig i kast med mina husmoderliga plikter SkrattandeTungan ute

Skål Turild Skål
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?