• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Hönan

Uppdaterardagen idag visst Så jag hänger med då jag för första gången gör IVF(ICSI) i mars och nu flyttar mig Sprayandet. Är det nån som fått biverkningar av Suprecur? För mig känns det som att jag blivit mer andfådd men min gynekolog sade att det inte brukar yttra sig så. Antar att min kondis är urusel i brist på träning.....

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 i mars
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2 i mars
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Hönan 38 år, IVF1, vecka 11

***SPRUTAR***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  ÄP 3/2, ET 5/2, TD 21/2.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, FET 9/2, ruvar på blastis, TD 23/2
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, ET 13/2, ruvar på 2 4-cellingar, TD 28/2 
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , ÄP11/2,ET 14/2, ruvar på 2 st, TD 1/3
    Sunseed 39 år, IVF 1, Falun, ÄP 9/2, ET 14/2, ruvar på en blastis. TD 27/2

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    pp08, syskonförsök nr3 (=IVF5), BF 19/10, Stockholm

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver

• Thuleslapper

Hoppar in här med och har "skrivit" in mig i listan

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.?? på HS, bor i Norrtälje
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 i mars
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2 i mars
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Hönan 38 år, IVF1, vecka 11

***SPRUTAR***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Mamma gås: 38 år. IVF 3.  ÄP 3/2, ET 5/2, TD 21/2.  Bor i Örebro, gör IVF på CvL.
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET  6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, FET 9/2, ruvar på blastis, TD 23/2
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, ET 13/2, ruvar på 2 4-cellingar, TD 28/2 
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun , ÄP11/2,ET 14/2, ruvar på 2 st, TD 1/3
    Sunseed 39 år, IVF 1, Falun, ÄP 9/2, ET 14/2, ruvar på en blastis. TD 27/2
    Thuleslapper 38år, IVF2, Kristinehamn, ÄP 7/2, ET 9/2, TD 26/2, går på Gripen/ USÖ

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    pp08, syskonförsök nr3 (=IVF5), BF 19/10, Stockholm

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver

• Fjällsippan

Välkommen hit, Thuleslapper - och grattis till ruvningen !

Hönan: jag brukar känna mig som en gammal, gammal tant när jag sprayar; glåmig, håret blir livlöst, trött, huvudvärk och lite muskelvärk. Andfåddhet känner jag inte igen, men allmänt fysiskt orkeslös kan jag bli. Biverkningarna försvinner nästan genast då jag börjar med sprutorna, som tur är.

Sunseed: jo, för mig kan det kännas som mensvärk efter ET. Äggstockarna ömmar efter äggplocket (min läkare liknade det vid att äggstockarna har 2 stora blåmärken) och sedan kan en biverkning av progesteronet också vara just molvärk. Skönt med lyckorus, jag känner detsamma dagarna efter återföringen . Dessvärre infinner sig oron nästan alltid efter några dagar in i ruvandet, dock.

• oceanney
    pp08 skrev 2011-02-15 15:46:50 följande:
    uppdaterar, flyttar mig till gravidstatus
    GRATTIS!!!! Vad kul! {#emotions_dlg.flower}SkålPlusGravid
  • underverket 06

Snösport: Grattis till ruvningen.

Börjar längta tills nästa IVF. Kommer köra korta metoden o sprutstart blir nog slutet av mars, så inte så välidgt långt dit.

• sushikatten

Glenglada: Välkommen hit! du har kommit till en underbar tråd.

Snösport: Vad härligt att få två embryon och få odla vidare. Håller tummarna att nu minst av dem vill fastna. spännande med hatching.

Ja vad många nu som ruvar! spännande!

Själv avvaktar jag lite och börjar kanske i mars!

• Mamma gås

Välkomna Glenda Glad och Thuleslapper Glad

Vilken härlig känsla pp08 att få flytta ner sig till gravida Solig

Hönan - Jag har inte sprayat suprecur utan synarela, men misstänker att biverkningarna liknar varandra då syftet är samma. Hur som helst så har jag upplevt ungefär samma sak som Fjällsippan beskriver, men även haft grym ledvärk, migrän och varit andfådd plus att mitt immunförsvar rasade totalt. Hoppas det inte håller i sig alltför länge i ditt fall. Denna vända slapp jag nässprayen och fick köra den korta metoden :)

• Snösport

Hönan: vill juinte avskräcka me jag har inte heller mått bra och körde också korta metoden denna gång med bättre resultat, håll kontakt med läkarna hur du mått mm om du måste prova en gång till ska du nämna hur du mått.

MammaGås :  Hur är läget nu med din "lilla" överstimulering...blivit bättre? Jag tror på dej!!!

• Snösport

Sushikatten: det är inte långt till mars. jag ska testa 1 mars , skulle det lyckas nu så hur mycket vi än hoppas så kommer jag få en chock inser jag för nu hoppas man verkligen bara och inget är ju helt självklart= spännande, hoppas på chock

• turlid70
    Snösport skrev 2011-02-16 08:22:41 följande:
    Sushikatten: det är inte långt till mars. jag ska testa 1 mars , skulle det lyckas nu så hur mycket vi än hoppas så kommer jag få en chock inser jag för nu hoppas man verkligen bara och inget är ju helt självklart= spännande, hoppas på chock
    Det gör jag också, hoppas på chock för dig alltså. Grattis till ruvningen Snösport och så roligt att det blir några till frysen!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?