IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
AnnaLinn: Jag tror du gör rätt i som undviker lightprodukter. Min son som är 2.5 år så köper jag heller inga sådana produkter till honom, utan det ska vara rena produkter utan massa eländiga tillsatser. Jag avskyr alla tillsatser i mat, kolla bara vilka låga frukt och bärinnehåll det är i allting! Bara utfyllnad av billiga tillsatser och socker....BLÄ.
Ja detta med vikten....jag ska till en dietist under grav för att jag är ju också överviktig i grunden. Jag vill ha pressen på mig att inte mitt matmissbruk eskalerar under grav. Jag vägde sist hos BM 88 kg och då var startvikten 80 kg. Så det har stigit fort. Jag tränar dock mycket så det är bra. Men det är ju ingen direkt superkondisträning, utan väldigt lågintensivt men alltid gör det något nytta. Jag gick ned 17 kg för att komma till BMI 28-29 för att få göra IVF. Det bästa jag gjort! Tyvärr har jag fått ett sånt sockersug nu så det är helt vansinnigt. Jag har diabetes i släkten på båda sidor och hjärt-kärlsjukdom så jag måste passa mig noga. Jag tycker det är hur jobbigt som helst att gå upp i vikt nu, men jag är ju faktiskt gravid och får inte banta. (jag vet att det här är ett lyxproblem för många av er, sorry). Men sötsakerna och glassarna MÅSTE jag sluta med. Jag vill inte ha havandeskapsförgiftning och gravdiabetes...
Efter det här är över ska jag titta över möjligheterna till en såndär magoperation för att bli av med överviktsproblemen en gång för alla.
Har ni sett att det pågår en stor fertilitetskonferens i Älvsjö? Skulle varit kul att vara där och lyssna men antar att det mest är för vårdfolket...