Maryhe: Jag har så svårt att förstå det där, varför måste man pådyvla andra sina åsikter? Om din bror tycker han är för gammal så är det hans ensak. Om du och din man inte tycker det är det er ensak, Ingen har sagt till mig och min man att de tycker att vi är för gamla, i vår umgängeskrets har de flesta pluggat länge och har småbarn nu och några är tom äldre än mig. Jag tycker det bara är bra att vara i min ålder helt ärligt, jag hade inte klarat av att vara mamma när jag var i 20-årsåldern, andra gör det, men jag var alldeles för omogen och disharmonisk. Jag tycker att mitt liv har varit och är allra bäst just nu faktiskt, nu kan jag vara en bra mamma, I hope. De enda problemen jag kan se är just att fertiliteten sjunker och att riskerna ökar vid graviditet o förlossning. Men de riskerna är ju inte megamegastora heller.
Intressant att läsa hur IVF-läk maxar chanserna i Italien, men det är något jag tycker de borde göra övrallt egentligen. Såååå himla kul är det inte att utsätta sin kropp för en behandling, vare sig fysiskt eller psykiskt. Nå jag tror att det kommer att förbättras i Sverige också faktiskt, jag tror många inte accepterar den vård de får i Sverige. För den är faktiskt många gånger undermålig.
Jag vet att jag tjatar om detta, men du använder väl stödstrumpor? Och tänker på att lägga upp benen, gärna ovanför hjärthöjd? Tänk också på att du inte sitter för stilla med benen hängandes utan att du rör på dem. Med tanke på propprisken menar jag. Proppar är ju som vi alla vet inget att leka med. Själv är jag ganska orolig för det eftersom jag börjar bli mer och mer orörlig och vi vet ju alla att propprisken är förhöjd under en graviditet.
Skytten: testa dig på din TD och sluta inte med medicinerna innan dess. Det är många som fått blödningar tidigt, inklusive jag själv.