• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

pp: viktigt är hur lång din follikelfas resp lutealfas är...? Hur vet du att du har egen ÄL (stickor är tyvärr ingen garanti)? "Oförklarligt barnlösa" är den mest patetiska och lata diagnos jag vet, det finns alltid en orsak. På mig har vi funnit 8 orsaker och då har vi inte börjat på mannen än... Det är "bara" att systematiskt börja gå igenom allt, allt, allt. Berätta gärna mer så kanske vi kan ge dig några uppslag. 

• Zinfandel

PP: du har något kort cykel vilken kan åtgärdas med akupunktur.

Har du testat
    Gardnerella
    Anaeroba bakterier (BV)
    Myco- & Ureaplasma
    Grupp B Streptokocker
    Gonokocker
    Dold klamydia
    TSH/T4
    Rubella
    Antikroppar Trak/Tpoak
    Koagulans

och då menar jag inte för 2 år sedan. Har du allergier, ont i magen, intoleranser, ont i leder, exsem?

Har du kräftig mensvärk? Blöder du mycket/många dagar? När fick du mens?

Har din man sköldkörtelproblematik?

Äter du mycket socker? Motionerar du?

Gör ni ICSI? Har ni provat AHA? Har du gjort långa metoden nån gång?

• Zinfandel
    Victoria71 skrev 2012-05-04 22:13:42 följande:
    Hehe ... Zinfandel är på G igen
    Här är det mest Zinfandel på flaska ...
    SkålSkålSkrattande (Pommac här...)
  • Zinfandel
    God morgon kära vänner!

Det verkar ha lyckats PlusSolig Svagt men dock tydligt. Wohoo!!! Igår fick jag provsvar som tyvärr inte var så bra så underbare Dr D satte genast in mer mediciner. Nu ska vi bara få det/dem att stanna också... Jag inväntar nu hcg på måndag för säkerhetsskull. Sen kan jag lova er att jag kommer att njuta varje dag varje sig det stannar 8 dagar eller 8 månader Skrattande Man får passa på att njuta så länge det varar!! Lägger in bilder i galleriet för den som vill begrunda testerna närmare! Jag kissar rätt ofta så är urinet inte 4 tim... Eftersom jag alltid får massor av biverkningar så har den stor skillnaden denna gången varit stickningar i brösten. Kissar ofta gjorde jag redan innan ET pga kortisonet så det har inte betytt så mycket. Tjhooo nu åker vi till stugan SkrattandeHjärta
  • Zinfandel

Slemmis: jag hade ET 22/4 Drömmer

pp: du har också immunologiska sjukdomar Skrikandes Fundera på en tur till Dr D, det är verkligen värt det. Just nu är jag ett levande bevis på det.... Läs gärna mer i Aten-tråden, vi har rätt bra statistik där Skrattande

• Zinfandel

Tack alla Hjärta Galet mirakulöst oavsett hur det går!

Fina: bara ett väldigt svagt en gång dagen före TD som var borta på TD.....

• Zinfandel

Men oj vilken glädje att kika in här!! Ni är så underbara, vilken enorm värme jag känner från er alla!! Ja hörrni, kan jag så kan alla... Det gäller bara att hitta nån som gör sig mödan att finna problemet. Nu väntar nästa utmaning, att behålla det. En dag i sänder! Anne: Dr D mailade igår och frågade just om nattsvettningar och jag svettas alltid mycket av både kortison & progesteron. Inatt, när jag som vanligt skulle upp på toa, var jaginte svettig utan dyngsur, det rann av mig på bröstet. Så svaret är ja :)

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?