• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Germany: jag har blivit bemött med den ena dummare kommentaren än den andra. Jag orkar för det mesta inte ta diskussionen så jag vänder mig till nästa läkare. Och till nästa. Javisst tar det tid men jag slipper irritationsmomentet. Jag lärde mig att det gäller bara att komma till rätt person, innan dess är det knappt lönt att stånga sig blodig. När man väl kommer till rätt person så är det oftast ganska enkelt. Jag har hela tiden 3 läkare igång, alltid hjälper någon med något och så tröttar man inte ut dem... Så är det när man inte kan få betala vad man vill, då blir cirkusen väldigt kostnadsineffektiv för landstinget istället.

Underverket: grattis ändå! Jag tror mer och mer på att det beror på att man tar äggen för tidigt, de är helt enkelt inte tillräckligt mogna. Sen kan det såklart även bero på spemierna, fragmentering, kromosomavvikelser, dålig cykel, ej rätt inställd dosering, dålig vätska & hantering i labbet, ja det kan vara väldigt mycket. Det hör till åldern att det blir hårda skal, bad du dem göra AHA därför?
  • Zinfandel

Enya, Enya, snacka om nära nu!! Kan du inte göra ett inlägg ett par gånger om dagen, som du iofs brukar, så märker vi om du inte varit inne på nån halvdag FlörtDrömmer

Mary: länk!!

• Zinfandel
    underverket 06 skrev 2012-05-09 12:41:16 följande:

Snälla håll tummarna för två bra utvecklade embryon idag som jag får tillbaka o ett till frysen. Det skulle ju vara maxpott på mina 3 befruktade från igår. Åker på ET nu. Tyvärr ensam, men maken hade ett viktigt möte på jobbet. Hade jag insisterat hade han bokat om det, men jag tyckte det funkade att åka själv.

Håller hååårt!!! Hjärta
  • Zinfandel
    Maryhe skrev 2012-05-09 10:58:49 följande:
    Fått svar nu att jag ska ta upp alla mina problem med hematologen i morgon. Inte bara VLeiden utan även begära tester på Nk celler och TNF Alpha.  På alla blodprover jag tagit sedan 2008 har jag förhöjda värden av lymfocyter. Även på den CBC som gjordes på Promea innan sista IVF står det längst ner på övrig info: Höjda lymfocyte värden. Att inte kliniken reagerar på det?

Jag har ju inga förhoppningar att det ska bli någon IVF denna gång. Tar nu Decapeptyl Depot injektion varje kväll och redan efter två sprutor känns det som jag fått ökad kroppstemperatur, ökade flytningar och värk i magen. Är också extremt gråtmild (men det kan bero på hela situationen i sig). Är detta vanliga biverkningar när man blir nedreglerad?
    Bra jobbat! Hur högt var lymfocytvärdet?
  • Zinfandel

Hitcher: då är vi kanske 2 Skrikandes Du hade väl FET några dagar innan mig, vad ligger ditt hcg på och vad är höjningen? Inboxa om du hellre vill det.

• Zinfandel

Verkar så men vet inte än så vi sitter lugnt i båten tills  motsatsen bevisats Skrattande

Slemmis: du kan vara heeelt lugn!!

• Zinfandel

Hormonet stiger vid graviditet, mäts via blodprov och ska helst följa denna tabell. Under 4 finns inget.

Veckor efter senast mens (hCG i mIU/ml) 3 5 – 50 4 4 – 426 5 19 – 7 340 6 1 080 – 56 500 7-8 7 650 – 229 000 9-12 25 700 – 288 000 13-16 13 300 – 254 000 17-24 4 060 – 165 400 25 – 40 3 640 – 117 000  
    Det viktigaste är att det dubblas var 48:e timme men låghormonare kan vara långt utanför tabellen och ändå föda goa ungar Flört Om det inte höjs eller sjunker så har graviditeten avstannat.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?