IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Germany: jag har blivit bemött med den ena dummare kommentaren än den andra. Jag orkar för det mesta inte ta diskussionen så jag vänder mig till nästa läkare. Och till nästa. Javisst tar det tid men jag slipper irritationsmomentet. Jag lärde mig att det gäller bara att komma till rätt person, innan dess är det knappt lönt att stånga sig blodig. När man väl kommer till rätt person så är det oftast ganska enkelt. Jag har hela tiden 3 läkare igång, alltid hjälper någon med något och så tröttar man inte ut dem... Så är det när man inte kan få betala vad man vill, då blir cirkusen väldigt kostnadsineffektiv för landstinget istället.Underverket: grattis ändå! Jag tror mer och mer på att det beror på att man tar äggen för tidigt, de är helt enkelt inte tillräckligt mogna. Sen kan det såklart även bero på spemierna, fragmentering, kromosomavvikelser, dålig cykel, ej rätt inställd dosering, dålig vätska & hantering i labbet, ja det kan vara väldigt mycket. Det hör till åldern att det blir hårda skal, bad du dem göra AHA därför?