• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi4: låter jättebra!! Härligt! Glad

Anne: Hjärta

• Zinfandel

Slemmis: bravo!!

Hitcher & alla andra: det där med att anklaga sig själv, nu ska ni få höra. Vi har nu uppdagat att mina värden rusade redan dagen efter ET men jag uppmärksammade inte det och lämnade fel värden Gråter till Dr D. Ni fattar vilken alldeles fruktansvärd ångest. Värdena kommer inte i datumordning från min klinik så jag har tittat i fel kolumn, när det är nåt som är så otroligt viktigt. Jag kan inte läsa innantill, jag är dum i huvudet. Jag sjabblade till det. Naturligtvis får vi aldrig reda på om det var avgörande men det är otroligt att det trots det blev plus 2 veckor senare så ingen vet hur mycket det har inverkat men naturligtvis hade det varit bättre att uppmärksamma... Här har jag gjort världens mest noggranna förberedelser i 3 månader och så skiter jag det kanske själv. Fördelen nu är att vi vet till nästa gång. Nu vet vi hur vi förhoppningsvis kan avvärja detta i tid. Och jag får gå vidare, det blir för tungt att bära. Så anklaga inte er själva, detta toppar liksom allt.....

Nu ska jag roa er lite också! Skrattande

- Hej, jag ringer från provtagningen!
    - Hej hej!
    - Du var här och tog hcg igår?!
    - Japp, stämmer, det var ju inget vidare....
    - Näää, det är ju aaalldeles för lågt, det hade sjunkit jäääättemycket (Please, don´t rub it in my face..)
    - Jo, jag vet.
    - Jaha, du vet det redan? (Ja, svaren kom kl 13 igår, otroligt att ni väntar till 10 dagen efter med att informera. Men se så länge väntar inte jag på provsvar)
    - Doktorn vill att du kommer och tar ett nytt gravtest nästa fredag så vi vet att allt är ute. 
    - Du menar blodprov då?
    - Nej, urinprov.
    - Gravsticka? Ska jag komma och kissa på en sticka?
    - Japp just det! (tjejen, du har just meddelat ett MF)
    - Men då kan jag lika gärna ta ett själv hemma?
    - Javisst. Du kan ringa in och säga ditt resultat.
    - Varför då? Det var nästan blank redan igår.
    - Jaha, men då behöver du inte ringa heller.
    - Ok, ha en bra dag!
    - Detsamma, hej då! 

• Zinfandel

Ja ni får liksom säga till att ni inte vill ha en sån jubelidiot och rikspucko som jag i tråden.... En sån som jag drar ju ner intelligensnivån rätt ordentligt. Här kommer jag och tycker en massa och så kan jag inte iäsa några siffror. Snyggt jobbat vinbruden. Kanske bättre man ägnar sig åt vin än barnalstrande, hur ska man kunna ha barn om man inte kan läsa?!? FlörtDrömmer

• Zinfandel

Klart, många analfabeter har barn och det verkar ju gå bra. Kanske jag ska försöka igen ändå. Hmmmmm.

• Zinfandel

Åhhhh tack Tant Hjärta Inte vågar jag säga emot dig Skäms Puhhhh, mitt stackars lilla pucko.... Vad ska vi göra med mig. Jag sitter här på skambänken i hörnan med åsneöronen på och lyssnar beundransvärt på er andra Skäms

• Zinfandel

Ja, shit vilken grej. Ja du Mary, men jag har nog valt att se det som att jag inte var redo första gångerna att ta fighten utan nöjde mig med ett dumt svar, man kan inte gå och gräma sig över det. Och Enya, så är det, jag får ta hjälp av mannen ingenjören att läsa siffrorna nästa gång.. Flört och ja, vin ikväll Skål
    Värdena från i onsdags var bra igen, vilket tyder på att Piff & Puff checkat ut då. 

Kramar Zin med go, mjuk åsnepäls 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?