IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Turlid: Jag har ingen aning om hur de gjorde ICSI nu sist på våra embryon, man får ju aldrig veta ett skit om man inte är på dem som en hök och frågar. Så himla trist attityd....Läste om Myhres rundvandring i labbet, tänk vilken dröm...att läkarna ska informera och berätta, nä det har jag aldrig varit med om. Snabbt in och snabbt ut så de kan tjäna ännu mera pengar, helst slippa alla tjatpatienter...Jag skulle gärna ha velat sett våra embryon på en skärm efter de satt in dem, hade varit så roligt att få se det ev liv som skapats. Det här handlar ju allra högsta grad om känslor, inte om att bygga bilar och tjäna pengar. Vi gör ju faktiskt barn!! Nu blev jag lite ledsen när jag tänker efter, fastän jag är egentligen är supernöjd med vår klinik och min läkare. Men ibland tycker jag de är så futtiga på något vis, för dem är det kanske rutin, men för OSS handlar det om våra liv, och i allra högsta grad livsavgörande saker. Har du föressten gjort KUB än? Jag läste nånstans att om man gör ICSI så är risken för kromosomavikelse större om än mycket låg. Blir ännu mera tacksam för våra siffror på KUB.
Ego: Tyvärr har jag åkt på UVI och äter pencillin. Kan inte fatta att jag gått halva graviditeten snart! Eftersom jag är på resande (svullen) fot så blev jag tvungen att uppsöka en annan hälsocentral i södra Sverige. Vilken skillnad!! Superproffsigt bemötande. Tänk om min vanliga HC hade varit sån. Min BM är borta hela sommaren och de andra svarar inte dvs ringer inte ens upp när man lämnat meddelande som man instruerats att göra....man känner sig helt utlämnad. Jäkla skitvård. Väntar man andra och tredje barnet (haha) så verkar de knappt bry sig...Suck.
Kalimero: Tycker du har så rätt i vad du skriver. Vi borde bli bättre på att ställa krav.Men precis som du säger, man är så utsatt i den här situationen och det utnyttjas verkligen.