• kattenizze

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinis: Aha.
    Jo men jag måste ju påminna er om en annan sak som är viktig, jag berättade ju om UVI som jag hade i början på sommaren, och eftersom jag har noll erfarenhet av detta, så fick jag pencillinkur. Efter det kändes det väl ok, men efter ett tag var det samma visa igen och tillbaka för en ny pencilllinkur med ett annat märke. Efter avslutad kur fick jag göra ny odling som såklart visade att det första pencillinet hade varit verkningslöst mot de bakterier jag hade. Såklart. Om det händer någon mer gång ska jag kräva att de gör en ny odling EFTER avslutad kur för att se att det hjälpt....känns som det vore standard för gravida kvinnor om man säger så. Så om ni får detta elände under era graviditeter så kräv odling för att se om medicinen hjälpt. Känns INTE bra att gå med obehandlad UVI så länge som jag gjorde. Tänk att man ska behöva vara sin egen läkare ibland...

• kattenizze

Turlid: Problemet med stickorna är ju att de inte visar definitivt vad man har för nånting, utan det bästa är att göra en odling före kuren, och sen en odling efter för att se att man blivit av med de ev bakterierna som orsakat UVI:n. Ja, man ska vara väldigt vaksam på UVI, speciellt när man är gravid. Njurbäckeninflammation är ju inget som fostret direkt gillar.

• kattenizze

Slemmis: Fast just hemorojder orsakas bl a övervikt, och jag tycker generellt att det är bra att läkarna tar upp övervikten som ett problem, min erfarenhet som överviktig är att de alldeles för sällan tar upp det. Och övervikt går ju att göra nåt åt, till skillnad mot ålder. Däremot ska ingen behandlas respektlöst och man måste ha fingertoppskänsla.
    Kalimero: Fy vad trist. Du har väl för fanken rätt att få svar på dina frågor, vad less jag blir.
    Enya: Jag hade testat. Men jag tycker det är bättre att veta än att oroa mig. Håller mina tummar, du är så värd att få ett plus nu!!

• kattenizze

Anna F: Nej, vi har tagit av våra besparingar. Vi har nog lagt ut ca 70 - 80 000 kr tror jag, då vi inte köpt trepack. Lite dumt i efterhand, men men så blev det. önskar jag kunde ha renoverat badrummet i stället...Men nu känns det såklart värt det!! Och adoption hade ju varit ännu dyrare. Önskar att syskonförsök också kunde bli subventionerat, rent samhällsekonomiskt skulle det tjänas in. Vi har inte fått göra bruttolöneavdrag dessvärre.
    Maryhe: Hoppas din ÖS släpper snart. Håller tummarna för era embryon!

• kattenizze

Skytten: Jag har tjuvtestat så tidigt och fått minus...och det har varit plus sen. Så ge inte upp.
    Bellami: Jag beklagar ditt minus. Så tråkigt.

• kattenizze

Turlid: Det är väl inte alla kliniker i sverige som långtidsodlar heller? Just för att embryona trots allt trivs bättre i livmodern? Jag har aldrig långtidsodlat själv, men min klinik gör det. Samtidigt verkar det ju smartare att särskilja ut de embryon som är bäst liksom....Vore intressant att veta hur ni andra ser på det här.

• kattenizze

Ja, JAG långtidsodlar ju inte, utan embryologen på labbet...blev lite tokigt där.

• kattenizze

Turlid: Vad betyder kläckning av ägget? Det lät så kul, antar att äggskalet försvinner? Jag är dålig på biologin märker jag...

• kattenizze

Dessutom Turlid, du är så långt gången nu så nu ska du bara vara tacksam för att du slipper grav.symtom! Även om jag förstår dig.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?