• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya70 skrev 2012-03-25 18:49:22 följande:
    Miss Boring

Ring Copenhagen Fertility Center (CFC) i Köpenhamn och boka en gratis telefonrådgivningstid med en läkare där. Helst med professor Svend Lindenberg. Du hittar numret till receptionen på hemsidan som du kan googla fram lätt. Sedan begär du ut dina svenska journaler, scannar in dem och mailar till CFC så läkaren ni ska prata med hinner titta på era papper innan.

Lycka till!
    En fråga till med en gång... Hur får jag ut dem, ringer jag till respektive ställe jag gått på? Måste man uppge orsak eller kan man bara säga man vill ha dem?
    Både kliniken och hemma gyn? (haft två hemma gyn under dessa två år)? 

• MissBoring
    Tuvalina skrev 2012-03-25 19:32:10 följande:
    Du har rätt att få dina journaler enligt lag. Du bara ber om dem och du behöver inte säga vad du ska ha dem till.

Kram till dig!

Tack, då ska jag kontakta dem. Kanske lika bra att ta från alla ställena!
    Kram till dig! 
  • MissBoring

Då ska vi se, det va lite att läsa :)

Zin: härligt att du är igång nu!! hejja hejja hejja :)

Maryhe: Skönt att du är klar med tentan. Wow vilken naprapat upplevelse, märkte zonterapeften någon skillnad? Hoppas det nu går bra med folikarna.

Skytten: vad bra det vände och blev bra!! Lycka till med ruvningen nu :)

Mamman030: Grattis till lyckat äp och idag hoppas jag du får ett toppen embryo tillbaka!!

Bengalen: ska bli spännande att få se skillnaden på antal ägg etc nu när du TCM:at så länge.

Tjorven: hoppas energin snart är tillbaka så du mår lite bättre.

Pp08: Grattis till plus!!

Tuva: att din kropp måste hålla på och strula med dig nu :( men å andra sidan så verkar den ju skärpt sig nu igen ;) precis som sist så styrde den ju upp sig tillslut!

Ciara: vilken karaktär din make har, men det är kanske inte så tokigt, lycka till med fortsatta ruvningen.

Hemulen: klart embryot gillar spa, det gör väl alla ;) 

Linköping: Jag får ju då både gratulera och tyvärr beklaga :(

Sunseed: Tack för att du tillför så mycket positiv energi och glädje i tråden :)

Så en fråga eklart ;)

Jag får ut journalerna genom mina vårdkontakter på det jag gjort på KK etc men de privata får jag ringa extra om för att få ut, så blir det väl!?

Vi va inne och kollade lite på CFC hemsida igår och är överens om att vi kommer köra ett försök där i sommar om vi får ett bra bemötande och en bra plan. Vi tycker att ”hatching” verkar va nått för oss.

Jo en fråga till, va det inte där man kunde undersöka äggen lite närmare?? har för mig jag läst om nått sånt, stämmer det?

Hoppas jag inte missat någon, även om jag tycker jag lusläst så när det är så många dagar att ta igen så är det lätt att någon linker imellan Skäms  

Tack för ni finns :)

• MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-03-26 09:59:04 följande:
    Boring: det är nog spindelmikroskop du tänker på
    www.copenhagenfertilitycenter.com/undersgelse...

Klart ni ska välja till AHA, som görs med laser där och inte mekaniskt som brukligt i Sverige. 

tack, ska kolla länken.
    Jag trodde inte ens AHA gjordes i Sverige... ingen som berättat om det för mig iaf inför vårt försök... 
  • MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-03-26 10:15:35 följande:
    Det är ju en risk med AHA också, man kan skada embryot. Vi gjorde det på vårt 3:e f örsök och det var första och enda gången vi fått tillstymmelse till plus, som dock försvann dagen efter.
    jaha...alla dessa val mellan att det kan gå bra men man kan också skada... Skrikandes
    men man får väl någon statestik att gå efter...
    Är det 4:e ni ska göra nu då? eller har ni valt att inte göra AHA på försök efter? gjorde ni det på CFC?

• MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-03-26 10:31:12 följande:
    6:e Skrattande Men det är mer skonsamt med laser så det är givet nu, ja på CFC.

som sagt jag är ju lite trög... gör du hela IVF:en nu på CFC och att det i Aten va hjälp på vägen dit genom att lösa eller ska du till Aten nu igen??
  • MissBoring
    myran, jag tycker verkligen inte man kan bli för gammal för att hoppas på mirakel så fortsätt du och hoppas också Glad men det va ju trist det inte gick denna gång.
    Kan inte råda dig i hur ni ska göra inför ÄD men nog kan det kanske va bra för kroppen med lite vila iaf. 
  • MissBoring
    Zinfandel skrev 2012-03-26 13:41:22 följande:
    Nähädå, inte lätt att hålla koll på allt & alla! Vi gör IVF i DK men immunutredningen i Aten. Så immunterapin som nu är inledd, ordineras via Dr D och blodprover, som jag tagit idag, skickas till honom. CFC ordinerar alltså IVF-medicinering, gör ÄP, berfruktning & ET. Efterbehandlingen är också grekisk! Låter kanske invecklat men det är nog inte konstigare än en läkare eller gyn och sin IVF-klinik.

Fjällis: jag kommer att "beställa" AHA redan innan Flört Vid immunlogiska sjukdomar är det än vanligare med hårt skal.

Så man kan säga att att Dr D är din "klinik" och CFC är din hemma gyn, fast ändå inte Skrattande Jag förstår iaf hur det ligger till nu, tack!
  • MissBoring
    maryhe jag håller verkligen tummarna för att ni kommer till lördag med äggen i behåll!!

Zin: du är otroligt klarsynt och duktig på att förmedla till oss andra. 
    Ps ang Lillstorans ilägga ovan.. tanken har inte slagit mig innan, men tänker att jag skickar journalen på svenska och att konversationerna går på svenska/danska? rätt eller fel?

mamman: Grattis till ruvningen Glad    
  • MissBoring
    Sunseed skrev 2012-03-26 16:21:20 följande:
    Nu har jag en ny plan innan vi gör en till insättning. Jag har pratat med en Dr från IVF-kliniken.
    Jag kommer att få en remiss till KK för att kolla med kamera i livmodern och så kommer man att ta en odling från livmoderhalsen för att se om det finns bakterier. Det känns jättebra!  

Grymt skönt att få hjälp :) förstår det känns toppen!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?