IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Vi4 & Tjorven: man har inte ÄL alla månader, i snitt har man 10 ÄL/år. ÄL-test ger utslag på LH men vet ju faktsikt inte om ägget har lossat. Mig veterligen kan man återföra utan att ha haft ÄL, många vet ju inte säkert om man har haft det om man bara kollar med tester.
Soligor & alla ni andra: jag är helt med dig vad du säger. Problemet är att jag inte själv kan köpa mig den vård jag vill ha, för så ska vi inte ha det i lika-Sverige. Samma vård till alla - trots att alla vet att det inte är så i verkligheten. Tänk om jag kunde fått en lista med prover & pris som jag kunde kryssa för vad jag vill ta! Javisst, då får de som kan betala för sig bättre vårt men fråga alla nyblivna mammor om de var garanterade utmärkt vård för sitt barn för tex 5000 kr, vem hade inte gjort det..? Efter att ha harvat i denna business och istället fått vända mig utomlands så anser jag helt klart att det ska finnas ett val, en möjlighet att köpa det man behöver, om det inte räcker med att vara högskattebetalande svensk medborgare, istället för att behöva stånga sig blodig och till slut behöva vända sig utomlands. Ja, Myran, systemet är katastrofalt godtyckligt.