• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Linköping är ok, hon hör säkert av sig senare idag.

• Zinfandel

Myran: vissa av dem är inget konstigt alls, ganska vanliga immunologiprover. Sen är det lite koaguleringsprover som inte heller är så märkliga. Det vanliga i Sverige är då att det kostar pengar och man kan inte betala själv och därför blir det klydd, vem ska remittera när det inte finns någon anledning, dvs du har inga särskilda symtom på något av det och ÄD någon annanstans i världen räcker inte som argument Skrikandes

Plasma homocysteine: aminosyra risk för hjärt & kärlsjukdomar, ej vanligt test
    Prothrombin-gene-mutation G20210A - genetik och blodproppsrisk, brukar ingå i MF-utredning
    Anticardiolipin Antibody IgG - immunologi och vanligt test, det kan de ta på din VC.
    Anticardiolipin Antibody IgM - immunologi och vanligt test, det kan de ta på din VC
    Antithrombin III: blodproppar & koagulans
    Lupus anticoagulans: kardiolipidantikroppar som kan leda till intra- uterin fosterdöd, ingår i MF-utredning
    Protein S: koagulans som hänger ihop med Lupus
    Protein C: samma, blodet har något ökad förmåga att levra sig
    APC-Resistance: tror man kan bedöma förekomst av FV Leiden här
    Anti-beta2 glycoprotein antibodies: otrevliga antikroppar
    Cystic Fibrosis Screening: cystik fibros, vanlig ärftlig sjukdom som ger hosta mm pga segt slem på slemhinnorna
    Caryotype: kromosomtest

• Zinfandel

Tjorven, jo jag vet men eftersom det nu inte går att lösa så borde IL vara bättre än inget.....

• Zinfandel

Linköping: goaste, tappraste du Gråter Jag blödde också hela dagen efter ÄP på CFC. Hoppas ni finner styrka att göra ytterligare ett försök, Svend hade inte sagt det om det inte fanns förutsättningar. Förstår vilken läkare du hade, be om Svend nästa gång.

Cathy: du är fantastisk, håll ut.... Drömmer Berätta gärna vad mannen din stoppat i sig eftersom det inte behövdes ICSi denna gång!

• Zinfandel

Boring: försökt svara dig i en halvtimme, har lite dålig täckning här, så det är väl lite sent nu men jag har tagit alla i magen. Skulle nog inte få för mig att ta nån i mina ömma lår!!

• Zinfandel

Hej Fjällis! Ånej, ånej verkligen inte ostimulerat!! Jag är precis i början av behandlingen. Glad midsommar alla, passa på att njuta och vila i helgen! Kramar

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?