• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag vet inte för jag har inte använt Pergo! Men tar du Orgalutran så behöver du ju ta Ovitrelle. Och Ovitrelle ger en bra skjuts för äggen att lossa och så vet man ju att det sker 36 tim senare.

• Zinfandel

Heja Heja Boring!!!

Myran: jag håller inte alls med så nu får du mer att fundera över Drömmer!! I vår ålder och när man gjort så många försök som vi har så känner vi till rätt bra hur det funkar. Vi vet också att vi inte ägglossar varje månad och mer sällan med åldern. Av den anledningen hade jag inte, just den månaden med hemmabehandling, chansat på egen ägglossning (även om chansen är stor vid stimulering) utan tagit Ovitrelle för säkerhets skull. Om du följer tidigare protokoll då man gjort vul och du vet ungefär hur många dagar det brukar ta och tar Ovitrelle när du får stegring på test så vet du att kroppen själv är på väg att ägglossa och folliklarna är tillräckligt stora men hjälper till på traven och får istället med alla. Jag hade inte chansat om jag ändå stimluerar kroppen! Men nu ska jag återigen tillägga att jag inte vet hur Pergo funkar, kanske räcker det med den Skrattande

• Zinfandel

Victoria: jo, det är hyfsat vanligt i Sverige att man sätter in p-piller vid vissa tillfällen, som tex spottings, endo mm. Jag har kollat det med en del utländska kliniker som tycker att det är lite gammalmodigt och att det finns bättre grejor. De tycker att de är onödig hormonpåverkan på kroppen som, precis som du säger, kan ha negativ inverkan istället. Dessutom missar man ju chansen till naturlig graviditet. Så jag är tveksam, även om jag förstår hur de tänker. Läge för en second opinion hos en annan läkare, tycker jag.  

• Zinfandel

Victoria: Svend svarar att det är bra att göra och att han är enig med din läkare Glad! Dr D svarar att den långa metoden tveklöst är att föredra (det alternativet glömde jag fråga Svend om). Huvudsaken att du känner dig bekvämt i ditt beslut och lyckas till slut!

Linköping & Skytten: Hjärta 

• Zinfandel

Anne: på din bröllopsdag - må den bli den bästa av dagar! Hoppas ni får en helt underbar och minnesvärd dag, njut av varje sekund, av er kärlek och den gemenskap som finns omkring er. Er samhörighet är så stark, så kraftfull. Kärleken är det finaste ni har Solig Stor kram, tänker på dig idag vännen Hjärta

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?