• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Turlid, tack för att du finns där! Nu googlar jag som en dåre på molvärk. Jag blir så irriterad på mig själv. Allt kändes ju ganska lugnt och bra men den här molvärken är inte kul. Jag hade ET 28/8 och räknar man det som RD1 så är jag nu på RD5 annars bara RD4. Brösten ömmar ja. Inget illamående.

• Skytten
    mamman0301 skrev 2011-09-01 10:36:33 följande:
    Turild- jag är bara ruvardag 6 och är som en ballong, känner mig inte helt ok, men det är nog förtidigt att kunna känna av en ev. graviditet. Jag tror det är progesteronet. Är gasig som tusanGlad charmigt va? ha ha
    Haha, känner igen det där gasiga. Har du någon molvärk? För jag har så mycket värk att det inte känns okej. Och molvärken har gått från att kännas lite till att bli mer vass. Väldigt lik min mensvärk. Känns inte bra. Förresten apropå ruvardagar - räknar du ET som dag 1 eller är det dag 0?

Maryhe - vilken himla otur! Hur mår foten nu? Krya på dig!!!
  • Skytten

Mamman - precis så är jag också! Går omkring och fräser och känner mig så sur. Verkligen pms-symtom! Jag hoppas min molvärk är okej men den har förändrats och blivit mer skarp. Oroligt. Jag som lovat mig själv att inte överanalysera. Måste jobba så jag slutar tänka. Okej, så jag är på RD4, vilket ju inte är mycket...

Maryhe - din stackare. Behöver du gå till läkaren eller tror du det läker av sig själv?  

• Skytten

Mia - vad gulligt sagt av din man! Att ha en sådan man vid sin sida när det är som jobbigast är fantastiskt. Han har rätt, låt dig inte tyngas av grubbel om åldern. Ja, det där med molvärk är dubbelt. Å ena sidan sa doktorn att det var bra för det visar att kroppen jobbar men å andra sidan är det inget kul när det värker för mycket. Och inte när värken ändrar karaktär och blir precis lik min mensvärk (som alltid brukar smyga sig på en vecka innan mensen tar fart). Hoppas att du får riktiga graviditetssymtom snart! Jag har själv suttit och jobbat och glömt min mage för en stund. Välbehövligt.

• Skytten

Hörni nu måste jag fråga - om man får alla sina vanliga menssymtom som små finnar på hakan, ömma bröst, grym pms och mensvärk precis jag brukar få en vecka innan mensen kommer - det är väl inte ett särskilt gott tecken? Det känns som spruthormonerna har lämnat min kropp - jag kan andas utan problem igen, magen är mindre svullen och jag är liksom mig själv igen. Men just det här, att allt just nu är precis som det brukar vara inför mens - betyder det att jag är på väg att misslyckas?

(jag vet att man bara kan gissa men det vore skönt att höra hur ni upplever ruvartiden och vilka symtom ni har och om de är olika de vanliga premens-känningarna)

• Skytten

Zin - I love you!
    Faaaan varför ska det vara så här jobbigt med alla symtom? Men skönt att det är "normalt", då är det bara att härda ut och försöka att inte svimma av andnöd när man sitter på toa och ska våga titta vad som kommer ut. Det där sabla progesteronet rinner ju ur mig och varje gång tänker jag - nu var det blod. Kan man bara få sova fram till TD, tack? Är det för mycket begärt.

• Skytten

Det är helt sanslöst! Jag kunde inte tro det. Tänkte, gud vad alla nojar (för det gör ju aaaaldrig jag) och räknar dagar, men pang så var symtomen där som gör en helt hispig. Och nu gick jag och läste någonstans att progesteronet håller tillbaka mensen och genast tänkte jag - aha, det är därför som det bara värker men inte kommer ut. Ge mig styrka! 

• Skytten

Tusen tack Oceanny! Jag blir så glad över att du var likadan. Jag känner verkligen så, det måste bara vara kört för så här mycket molvärk kan man inte ha. Och det är bara RD4. TOLV dagar kvar tills jag får testa. Så härligt att du blev gravid Oceanny!

• Skytten

Celin - jag förstår precis. Måste vara helvitt papper. Och ljust i badrummet. Tack!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?