• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Myran, så är det verkligen! Kram!

Inatt har jag inte vaknat av värken i alla fall och den känns mindre vass i dag. Men dagen har ju bara börjat...

Zin - vad jobbigt när man inte kan förutsäga om mensen ska komma under eller efter proggisarna. Jag kämpar på. Förträngning ska bli min nya gren. Förresten när blödningen kommer - säger ni att det är mensen som kommer eller kallar ni det missfall? Eller ska man först ha testat positivt för att ha räknats som gravid och sen om blödningen kommer då är det missfall. Precis vad jag vill tänka på nu. Men jag bara kom att tänka på det, vad säger man.

Maryhe - lycka till med ÄP! Och hoppas att foten är bättre.

• Skytten

Syskon nu - lycka till i dag! Så spännande! Måbrakänsla är nog jätteviktigt! Lyxa på!
    Jo, om det blir lika jobbigt igen får jag nog ta alvedon. Måste ju kunna sova, annars blir det alldeles för jobbigt. Me i dag är det lite bättre.

• Skytten

Tack Fjällsippan! Precis så känns det nu. Som att Ovitrelle försvunnit ur kroppen. Jag kan andas, magen känns inte uppkörd och jag känner mig annorlunda. Men däremot har en molvärk tagit fart, finnar på hakan och brösten ömmar ännu. Så det är svårt att veta. Tack för att du klarade upp det där med missfall. På något sätt känns det mer trösterikt att veta att det är en mens än ett missfall. Jag kan inte förklara varför. Egentligen borde det kännas värre att det inte lyckades. Men jag är rädd för blod och att se en vanlig mens känns mer hanterligt. Jag förtränger på! Går jättebra.

• Skytten

Syskon nu - grattis! Vad roligt med så bra resultat! Välkommen till ruvarklubben.

Jag märker att många skriver om toppägg och mindre bra ägg. Hur vet ni om det är bra eller mindre bra, alltså om båda är fyrcelliga - hur vet man om det är topp eller inte topp? Jag tyckte att mitt ägg såg fint ut men visste inte vad jag skulle kolla efter.

bellami - håll ut! Jag förstår dig! Jag har ju nojjat sen igår då jag fick en så vass molvärk som inte kändes okej. Och jag känner precis som du att det värker åt sidorna. Jag har känningar åt vänster. Och det strålar i ryggen. Nu försöker jag låta det vara, inte tänka för mycket och aktivera mig. Aktiv förträngning. Kämpa på!

Turlid - självmedicinerar du med Albyl eller har du ordinerats det?

• Skytten

Maryhe - hur går det? Börjar bli lite orolig....

Tack för info Syskon nu! Intressant! Håller tummarna för dig! 

• Skytten

Maryhe - du kommer få oss alla att vilja flytta till Italien. GRATTIS till ett fantastiskt resultat! Håller tummarna för dig! Förresten blir man alltid sövt under ÄP eller kan man välja lokalbedövning? Och det var ju helt underbart med din kusin.

Kalimero - roligt att se dig här igen. Hoppas att det ska ordna sig för dig.

Enya - hur går det med ruvandet? Och tutarna?

• Skytten

Äsch, misslyckades just med Crinone - lyckades suga in lite grann tillbaka i hållaren och innan jag såg det tryckte jag ut det i sopkorgen. Gör det något tror ni? Om man inte får i sig allt? 

En nojig genant fråga - vågar man gå på toa för nr. 2 under ruvningen? Man vill ju inte gärna ta i. (ursäkta min detaljrikedom) 

• Skytten

Haha, härligt att jag satte igång en fin nr 2-diskussion här. Känns som om jag tillför den här tråden så mycket värdefullt. Jag har inte knipit sen i söndags...men nästan.

Maryhe - jag mår bättre. Jag känner mig som mig själv igen och det är så skönt! Jag var nog mer orolig inför behandlingen än vad jag är för att gå här och ruva. Men jag gissar att jag var rätt påverkad av hormonerna och det spädde på mitt sköra jag. Men nu känner jag mig starkare. Det enda grubblet är väl vissa symtom som molvärken. Värkande tutar har jag också, haft i en vecka. Fick det i samband med Ovitrelle, eventuellt någon dag innan. Och nu när jag tar Crinone är ömma tutar en biverkning och den verkar jag ha fått. Jag har försökt aktivera mig idag för att slippa tänka på molvärken och vad den betyder. Försöker vara glad och tillfreds med att jag vågade göra det här och hoppas att en gladare sinnesstämning påverkar den lilla rymdkapseln som förhoppningsvis har dockat någonstans nu.
    Ja, det är synd med Italiens baksida och att det är så tydligt att privata alternativ bara är till för dem med pengar. Fast så är det ju lite grann i Sverige också. Jag har vänner i min ålder som inte får försök via landstinget och som inte har råd att bekosta det själv.  

Hmmm kattenizze - det där med uvi är oroväckande. Jag hade ju en jättekraftig infektion när jag väntade sonen som ingen upptäckte eller brydde sig om att kolla förrän jag i princip stormade en vårdcentral. Känner lite känningar nu också....borde kanske kolla upp det. Tänk om det är uvi som moler i magen på mig. 
    Jag veeet, man ville ju inte resa sig efter ET. Fast ägget/äggen kan ju inte trilla ut men det känns så.  

• Skytten

Maryhe - strunta i dem som skriver sånt. Det är nackdelen med FL, det finns vissa som bara surfar runt här för att vara negativa och slå ner på andras val och beslut. En del riktiga besserwissrar och andra som, ursäkta mig men, inte är så intelligenta. Det är därför jag är så glad över att den här tråden finns för här är alla så sansade och positiva. Och vi är i alla fall glada över att det gått så bra för dig. Och för oss har det ju varit och är både intressant och lärorikt att se hur ivf går till i andra länder. Så bry dig inte och fokusera på att det ska gå bra för dig.

• Skytten

Enya - intressant att din kropp reagerar lika varje gång. Är det positivt eller negativt? Jobbigt med illamående.

Min molvärk är nästan helt försvunnen och jag vet inte vad jag ska tycka om det.... Kan väl konstatera att jag sällan är nöjd. Ena dagen värker det för mycket och nästa dag kanske för lite. Tutarna ömmar fortfarande. RD 6. Tio dagar kvar till testdag. Idag har varit en bra dag, nästan glömt att jag ruvar. Igår blev jag påmind om det när jag sprang till bussen och det kändes som om äggstockarna skulle ramla ut.
    Apropå det - är det förbjudet att springa när man ruvar?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?