• Skytten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Åh vad ni är gulliga Myran, Enya, Zin och Inanna, jag börjar gråta lite... 
    Okej, jag håller ut en stund till. Jag ska kämpa. Och fortsätta med crinone.
    Tack för din förklaring Enya och tusen tack Zin för att du säger att många plussar först senare.

Enya förresten - fantastiskt skönt att din blödning slutade.  

Kramar!

• Skytten

Men vad tror ni om febern och värken? Kan man få infektion efter ÄP så här sent? Alltså jag har verkligen inte ont magen, utan det är det vanliga molandet. Och febern är inte hög men tillräckligt för jag ska känna mig sjuk. Kanske en förkylning på gång....

• Skytten
    Zinfandel skrev 2011-09-06 12:38:22 följande:
    Antagligen för att ditt immunförsvar arbetar på rätt ställe Skrattande
    Ja, kanske det! Jag får hoppas på det. Tack snälla!
  • Skytten

Tack rara mamman! Jag ska nu begrava mig i soffan med den största godispåsen och titta på The Good Wife som jag spelat in. Och låtsas som om jag aldrig tog ett gravtest idag.

• Skytten

Lenafena min TD är egentligen 13/9, på RD 16 (ser jag nu att det blir, det står 18 dagar efter ägguttag ska man testa) så jag får väl stå ut en stund till. Men hoppet har sjunkit rätt drastiskt.... Tack för din uppmuntran!

• Skytten

Åh, jag känner mig ganska dum nu när jag läser alla era inlägg. Jag trodde verkligen att det var tvärkört. Jag mejlade till CvL också angående febern och en sköterska ringde och vi pratade om det negativa testet också och hon påpekade precis samma sak som ni och jag rodnade med telefonen i handen. Hon tyckte nog att jag vara ganska dramatisk och överdriven....

kattenizze - tack! tänk om det kunde vara så för mig också! Vi får väl se...
    Kalimero - jag ska låta bli att testa nu fram till TD.
    bellami - så otroligt tråkigt! Vad ledsen jag blir för din/er skull. 

• Skytten

Fjällsippan - tack! jag ska kämpa på.
    Myran - tempen har legat på 37.6-37.8 sen igår kväll. Jag brukar bara ha 36.6 så jag känner mig "sjuk". Cvl sa också att temphöjningen kan vara positiv.  

• Skytten

Ibland undrar jag....
    Nattade just sonen och han har en lavalampa som tar lite tid på sig att bli varm så först bildar den där massan konstiga formationer som kan se ut lite hur som helst. Och sonen säger: kolla mamma på lampan, ikväll är den inte läskig. Och jag tittar och vad ser jag - jo, den har formats som en moderkaka med navelsträng och högst upp svävar något som ser ut precis som foster. Alltså det var så jag fick gåshud.
    Eller så är det bara att konstatera att jag blir galen av all väntan.

Turlid - tack för att du hoppas och håller tummarna! Nej, det var bara ett vanligt urinprov. När de kollade om jag hade bakterier så kollade de också om jag var gravid.

Mia - jag kämpar vidare. Försöker tänka positivt. Till den grad att jag börjar se tecken i lavalampor.

Tack söta Myran! Jag hoppas så att du har rätt. Kram tillbaka!

Förresten har någon av er haft myom eller polyp i livmodern? Som jag förstått kan de orsaka infertilitet och jag undrar om någon haft det och tagit bort dem och vad ni har för erfarenheter av det?

• Skytten

Maryhe - japp! Nu ska jag inte testa! Men jag hade faktiskt inte tänkt göra det om inte jag känt mig orolig pga uvi-känningen. Men jag fick mig en rejäl näsbränna, så nu ska jag låta bli alla tester.
    Så spännande för er inför morgondagen! Jag håller tummarna! Skönt att foten läker.

• Skytten

Men vad härligt att höra No Ka Oi! Precis sådant behöver jag nu. Tack!

Tack Myran! Hur upptäcktes dina myom? Sa de något om missfallsrisken när man har myom? 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?