• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Bengalen

Callimero: Priming för mig med i torsdags på dag 21. Jag har inte haft någon ägglossning denna månad pga en cysta som nu äntligen är punkterad så jag vet inte heller exakt när mensen kommer.
    Primingen gick bra men det var allt annat än en behaglig upplevelse. Konstant smärta i ca 10 minuter och det kändes som de plockade ut mer eller mindre allt därinne. 

• Jeanette70

Här gick det inte alls.... i går rd 13 kom den förbannade blödningen ... igen!!!! gjorde test i morse på td men minus såklart... så tröttsamt det här... inga ägg kvar i frysen hellerRynkar på näsan

Jaha, nähä vad gör vi nu då?

hur går det för er alla andra

kram 

• tjorven01

Hej tjejjer
    Har varit rätt frånvarande den sista tiden på grund av nytt jobb och fix inför vår lilla nedkomst

Ville bara meddela er alla att i måndags den 19e kl 08,54 tittade vår lilla Alicia ut
    3270gr och 49cm lång
    Hon är helt fantastisk sover och äter bra
    Skriker i princip aldrig utan gnyr bara lite när hon är hungrig eller när man byter blöja

Är inne i babybluesen nu och tårarna bara forsar dagarna i ända
    Tänk att vi fick just henne

Jag önskar såååååå av hela mitt hjärta att ni alla ska få uppleva detta

Och med det vill jag bara konstatera att man inte alltid ska lyssna på läkarnas ord om att det inte kommer att gå
    Jag hejjar på er alla

Ska försöka uppdatera mig om vad som hänt är så nyfiken på var ni alla befinner er

Massa kramar

• MissBoring

Jeanette. Beklagar såå att det inte gick vägen. Styrkekram

Tjorven, STORT GRATTIS

vi4 jag pratade med kliniken igår och de rekommenderade inte att börja spruta idag utan istället fortsätta spraya till måndag å försöka göra ett vul då. Bra beslut men känns ju lite visset ändå... ville ju sätta igång.. men tacksam för att det ändå kollas så vi inte behöver avbryta allt!

Hur är det med dig då?

• callimero

Åh grattis tjorven, så fantastiskt! Solig
    Och nej, man ska inte lyssna på läkarnas domedagsuttalanden det är du och många här högst levande bevis på.

Beklagar verkligen Jeanette. Hoppas ni hittar ett nytt sätt att gå vidare som kan fungera.

Bengalen, ja det var ingen smärtfri upplevelse. Svetten bröt fram av smärtan, ska jag göra om det kommer jag kräva Rapifen eller annan bedövning. Jag var där 12.30, undrar om vi precis gick om varandra? När upptäcktes din cysta, fick du den punkterad hos CFC?  Hos mig kunde de se att jag ägglossat, bara mensen inte konstrar för mycket nu pga cystan och framför allt att den försvinner. Tror det är mindre bra att börja spruta om den är kvar.

• Cice

Tjorven,

Grattis grattis  till din lilla Alicia....  SoligSkål

Stor kram{#emotions_dlg.flower} 

• Bengalen

Calimero: Jag var där först kl 15. Hade tid 15:15 men som vanligt kom jag in så fort jag kom dit. Hade du också en praktikant i rummet?
    Jag har haft min cysta ända sedan i somras så det har varit en riktig långkörare. Min cykel har blivit helkonstig pga den trots att den inte var så stor. Som störst 25 mm. Cystan har gjort att det inte har blivit några andra äggblåsor men ändå har kroppen trott att den skulle ägglossa och indikerat på LH-stegring och temp-ökning varje månad. Dock på tok för tidigt i cykeln så mina cykler har blivit ca 17 dagar långa.
    Efter ett par avbrutna IVF-försök trots cystan ville CFC att den skulle punkteras så till slut fick jag min gamla IVF-klinik här i Sverige att göra det på dag 13 i denna cykeln så nu är där tomt och fint inne, bara en massakrerad slemhinna. Flört

Jeanette: Vad ledsamt att höra att det inte gick vägen. Vet hur jobbigt det är. Gråter 

• raffebo

Jag vill också gratulera dig Tjorven till ditt lilla mirakel. Skönt att allt verkat gått bra också!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?