• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan

Callimero: jag hoppas verkligen att du har tagit dig till/från Köpenhamn idag med tanke på snökaoset! Jag har tänkt på dig. Hoppas ju, så klart, dessutom att det har blivit ett lyckat ÄP!

• callimero

Tack rara ni.

Ja det var inte roligt. Hade bokat in mig på 6.05 och bara att ta sig ut till Arlanda vid 4 var en pärs. Satt och väntade i planet en timme sen fick alla gå av och de meddelade att Arlanda var stängt. Lyckades i kaoset komma med ett annat SAS som skulle gått senare men det startade trots allt innan mitt "gamla" 6.05 plan som jag såg stod kvar vid gaten när jag lyfte, så tur jag jagade runt i gaterna i jakt på det plan som ev kunde få lyfta först när de släppte på igen efter 8.

Fick kasta mig in i taxi på Kastrup. Min tid var 9.15 så jag kom in en dryg timme sent. Det var Svend som gjorde ÄP och han var jättestressad för kollegan var sjuk. Såg bara att han tog blåsorna på vä sida och inte ens tittade på hö. De var på sista VUL runt 10 men de kunde faktiskt ha växt på sig de 3 dagarna efter till ÄP. Jag frågade om de såg något ägg plockat men då var han redan på väg ut, tog kanske 3 min. Sist på ÄP väntade de tills de såg att de fått ut ägg ur alla folliklar annars skulle de skölja ur dem. Men enligt Svend när jag frågade sen så gör de inte detta längre pga infektionsrisk och hade inte gjort det på 10 år (?!) Kände mig väldigt ledsen och överkörd. 1 ägg fick de ut och nu hade jag fler folliklar än i sept när jag fick ut 3 så det känns verkligen som om något gått fel.

Känner mig också mycket tveksam till att de satte in Orgalutran redan på sprutdag 3 då den största var då 12 mm men tror det kanske har hämmat utvecklingen. Oavsett så är det jobbigt att känna att de hafsar med ens behandling såhär och man får en faktura på tryckt i handen utan att någon orkar prata med en. Resa och priming veckan innan start gör att det utöver alla andra faktorer känns som att ännu mer står på spel.

Ringt CFC och det enda ägget var ej befruktat imorse kl 9 så jag har inte några större förhoppningar då det borde vara så vid den här tiden. De vill ändå vänta tills imorgon med besked, men hur göra då när jag måste boka flyg och åka imorgon bitti?

• MissBoring

Åh vilket tråkigt besked Gråter beklagar verkligen det som hän! Hoppas den lille är en guldklimp som jobbar på delningen över natten! Stor kram

• Veronica1

Nej vad tråkigt!!! Håller tummarna för dig att det är en viljestark krabat & delar sig fint! Kram på dig

• mba12

Callimero jag lider med digHjärta
    Ha is i mage och vänta tills imorgon. Och hoppas att det delar sig.
    Kram{#emotions_dlg.flower}

• callimero

Dr S ringde upp från CFC och meddelade att det inte blir något ET imorgon. Han skulle titta till ägget igen lite senare för att se om han kunde utröna vad och varför det blev som det blev och ringa upp igen. Det lät som om han höll med att något gått snett och han sa att det viktiga var att jag skulle bli gravid inte att jag skulle betala en faktura.

Känns så tomt att inte ens få komma till ET. Vet inte när jag ska kunna försöka igen med ett jobb som innebär mycket resor, alla lögner om "sjukdom" har gjort att min chef påpekat att det inte ser bra ut att vara så ofta sjuk. Sen att jag dessutom investerat i priming och tagit ledigt för att resa i detta syfte utan att få testa om det kunnat göra skillnad.

• Bengalen

Åååh Callimero, fy vad tråkigt att det skulle bli såhär. Gråter Lider så med dig och vet hur jobbigt det är när det inte blir något ET. Ännu värre nu när du dessutom har gjort primingen.

• Zinfandel

Åhhh min kära Callimero Gråter Eländes elände. Åhh var jag lider med dig, vilken fruktansvärd dag både igår & idag. Skit, skit, skit. Jag tycker att du först & främst ska framföra dina synpunkter till Svend. Därefter kanske det är läge att förklara för din chef eller riskerar du kanske jobbet då..? Vännen, jag önskar så av hela mitt hjärta att du snart finner ny energi & tid för ytterligare ett försök. Så här kan det ju inte bara sluta. Vännen, du är stark, en fantastisk kämpe. Stor kram Hjärta

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?