• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • callimero

Tack Tuvalina. CFC vill jag ska börja med Orgalutran redan ikväll, är bara på sprutdag 3 och den största follikeln 12 mm. Måste kika hur det sett ut innan men jag har tidigast börjat dag 5.

• MissBoring

Anne, hur är det m dig/er? Är det hemmaförsök nu? Kram

• Tuvalina

MissB! Tänkte på dig just! Jag har ju läst att det hängde upp sig för er denna gång. Så himla trist. Blir det nytt försök efter jul då?

Min läkare i Gävle sa till mig att man gärna inte gör långa metoden när man tar Prasteron. Just på grund av att syftet är med prasteron att öka hormonerna och då blir det aningen krock om man ska nedreglera. Men jag har även hört läkare som påstår helt annat när det

• Tuvalina

Helt annat påstår vissa. Hm... Hoppas nu du blöder ut den där slemhinnan ordentligt!

Här är det hemmaförsök som gäller ja, i väntan på äggdonation. Ska ta pergo nästa cykel och lutinus efter ÄL. Vi får se, kanske struntar vi i allt några månader med.

Kram!

• MissBoring

Anne, jag tror också det kan va bra å försöka lägga er allt en månad iaf, låta sig själv få lite andrum! Men det är ju lite svårt å bästa är ju om pergo funkar

Vi beslöt oss för att inte avbryta utan jag fick tabletter för att få stopp på blödningen för att sen få igång blödningen ordentligt. Under tiden fortsätter jag å spraya fram till sprutdags 2 januari. Detta för att kroppen inte ska behöva åka mer bergodalbana med hormoner än nödvändigt. Dock innebär ju det inget hemmaförsök i dec vilket först framkallade lite ångest men som nu faktiskt känns ganska skönt. Enda jag behöver göra är att spraya, annars behöver jag inte tänka på äl, Bim, ivf eller nått fram till jan å är inte så dumt

Jag tror som din läkare i Gävle, iaf om man inte har allt för små reserver så nu är det nog en månad sen jag slutade med dhea. Nu är det bara D-vitamin, Omega-3 och folsyra som gäller!

Kram

• callimero

Jag håller mina tummar för era hemmaförsök Tuvalina!

MissBoring, låter smart om än frustrerande att spray på. D-vitamin och Omega slukas här med.

Här går det i rasande fart vilket känns lite sådär. Var på VUL idag, sprutdag 6 och största follikeln redan 18 mm! Övriga var 17, 12, 9, 8 och 7. Slemhinnan 10 mm. Ovitrelle ikväll och rekordtidigt ÄP onsdag.

Jobbigt nu att försöka hitta på en sjuklögn på jobbet. Alltid lika stressande. Jag är ganska ny på jobbet och min chef har varit på mig att det inte är bra med för många korta sjukdomstillfällen. Ledigt är inte läge att be om nu. Kräksjuka kanske...

Zinfandel, vilken fantastisk sida du satt ihop!!! Skrattande Jag är djupt imponerad och önskar denna funnits i början av min ivf-karriär. Hur har du det?

• MissBoring
    callimero skrev 2012-12-03 20:56:03 följande:
    Jag håller mina tummar för era hemmaförsök Tuvalina!

MissBoring, låter smart om än frustrerande att spray på. D-vitamin och Omega slukas här med.

Här går det i rasande fart vilket känns lite sådär. Var på VUL idag, sprutdag 6 och största follikeln redan 18 mm! Övriga var 17, 12, 9, 8 och 7. Slemhinnan 10 mm. Ovitrelle ikväll och rekordtidigt ÄP onsdag.

Jobbigt nu att försöka hitta på en sjuklögn på jobbet. Alltid lika stressande. Jag är ganska ny på jobbet och min chef har varit på mig att det inte är bra med för många korta sjukdomstillfällen. Ledigt är inte läge att be om nu. Kräksjuka kanske...

Zinfandel, vilken fantastisk sida du satt ihop!!! Jag är djupt imponerad och önskar denna funnits i början av min ivf-karriär. Hur har du det?

Kräksjuka är ju bra. Då kan du inte gå på jobbet mer den veckan å då hinner du gör et också. Perfekt lögn, och så värt den stort lycka till å hoppas fler av de mindre spurtar nu!!
  • Bengalen

Calimero: Det har verkligen gått undan för dig. Tänk vi gjorde priming samma dag, dag 21 och jag har inte fått min mens ännu och du är redan framme vid ÄP.

Håller med MissBoring, kräksjuka ligger i tiden och så slipper du jobba mer denna veckan. Flört

• callimero

Ja racerfart minst sagt. Vet inte om det är sådär idealiskt direkt, men å andra sidan har jag aldrig blivit gravid vid mer normal behandlingstid heller.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?