• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • callimero

Tack snälla Miss Boring och Sunseed för svar. Trots att man är veteran blir jag lika villrådig själv var gång. Hoppas nu min cysta försvunnit på VUL imorgon.

• callimero

Tack Bengalen, Zinfandel och tjorven för tummar. Cystan såg att vara på väg att sjunka ihop så det var bra. Däremot var slemhinnan inte så tunn utan 7 mm. Känns inte ultimat, men idag är dag 2 med riklig mens så jag borde börja ikväll. Förhoppningsvis tunnas den ut snabbt nu när jag blöder ordentligt? (typiskt den är tjock nu när den ej behövs och tunn när man vill ha den tjock framåt ÄP/ETSkrikandes)

CFC har inte svarat på mitt mail idag om fråga gällande sprutstart. Frustrerande att behöva vara sin egen Dr!

• callimero

Jag sprutar på här sedan igår. Ska på VUL igen imorgon.

Måste fråga här för jag minns ej hur jag gjorde sist jag tog Fertile XX och Inofolic - ska man ta dessa även under sprutperioden?

• MissBoring

Härligt att du är igång

Kan tyvärr inte svara på frågan.

• Tuvalina

Inofolic är bra under sprutperioden. Det innehåller inositol och folsyra.

Dr D i Athen rek inte att ta fertile xx under sprutperioden vad jag har läst.

• callimero

Slutat med Fertile XX. Undrar hur det är med Inofilic Plus som innehåller Melatonin?

Var på VUL idag, sprutdag 3 - slemhinnan var liksom på cd 2 7 mm. Konstigt då den ska vara tunn från mens och sprutstart.

Syntes 3 folliklar på 12, 11 och 7 mm.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?