• Mia69

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi4: Håller tummarna för att det är ett livsdugligt litet 2-celligt i alla fall. {#emotions_dlg.flower}Chansen finns ju fortfarande även den är lite sämre. Men håller med dig, konstigt att du inte fick 2 stycken!

Tack igen för alla nya grattis! Vågar inte riktigt tro på detta ännu. Det är en skräck att gå på toa. Har inte mycket gravidsymptom och det känns inte riktigt bra... Är rädd att det är minus igen på testdagen och att jag bara får biokemiska graviditeter. Lite längre tid har den utvecklats denna gången än förra i alla fall...

Sushikatten: när skall du på nästa kontroll? Håller mina tummar så...

Inanna och Maraki: hur går det för er?

Maryhe: Det är säkert bara bra med dåligt immunförsvar och förkylning nu när de precis skall fästa... Jobbigt att vara sjuk bara... Krya på dig!

• Mia69

Kattenizze: Tänker på dig idag och hoppas att allt går bra med dina BabyBabyHjärta

Inanna: Hur går det för dig?

EGO: Testdag imorgon. Bävar inför detta. Förra gången gick det ju åt skogen...

Kram till er alla!

• Mia69

Det verkar nog gå åt pipan den här gången också. Gravtestet var inte alls lika knallpositivt idag som i lördags tyvärr utan kändes väldigt mycket svagare ( I lördags CB vanligt och idag klinikens lite mer budgettest men båda med samma känslighet). Har dessutom inte mycket symptom sedan ett par dagar och då har jag ändå återupptagit progesteronet. Jäk...a skit det här.Skrikandes Att det skall vara så svårt. Nu har det ju fastnat och blivit plus sista två försöken (av tre) men mina embryon verkar krokna precis när de fäst sig.
    Nu tänkte jag vänta tills lördag och har jag inte börjat blöda då så tar jag ett CB med veckoindikator för att se hur det verkar (då skall det stå 3+ för att allt skall vara normalt och det känns det verkligen inte som att det kommer att stå...). Väntar med att ringa kliniken för det är så jobbigt att ringa och ha plus ena dagen och sedan minus efter några dagar varje gång. Rynkar på näsan

Inanna: Är det inte den där instoppningsspateln till Lutinus som gör att du fått en kontaktblödning? Det skulle jag tro. Man kommer ju upp ända mot livmodertappen med tabletten känns det som... Du är säker mer lättblödande där. Hoppas så att det går bra nu nästa vecka. Tänk att du redan är i vecka 7!

Maraki: Det var väl bra med en tidigare tid... Spännande! Håller mina tummar stenhårt!

Sushikatten: Hur går det för dig?

Kattenizze: Hur har du det? Misstänker fullt upp... Flört

• Mia69

Sushikatten: Det var ju verkligen bra nyheter och förklarar också varför du mår så illa. Minns inte vilken vecka du är i nu men det känns ju som att 30000 väl kan stämma med ett levande litet embryo i rätt ålder. Hjärta

• Mia69

Enya: Kom på att jag helt glömt bort att gratta till lyckat UL. Åh, så härligt att allt såg bra ut. Ni gjorde ingen "detaljgranskning" kring "organ i de nedre regionerna"?Flört Kanske roligast med överraskning? Många kramar till Dig!SkrattandeHjärta

• Mia69

Sushi: Blir så jätteledsen när jag läser att det inte gick bra på VUL. Tusen tröstkramar till Dig!Hjärta

Myran: Usch, vad jobbigt med så mycket nedslående besked från din gyn. Förstår att det är mycket som snurrar i ditt huvud nu. Många många kramar till dig också!Hjärta

• Mia69

Lena-fena: härligt att höra att du är gravid igen och att det ser lovande ut! Grattis!

Söte: Vilken pers i Thailand men det verkar ju bra till slut ändå.

• Mia69

Slemmis: Min ägglossning efter IVF blev förskjuten ca 5-7 dagar och jag tror att det är vanligt att det kan bli så. Den kan säkert komma tidigare också så se till att ha många teststickor hemma och börja testa tidigt för säkerhets skull.

Inanna: Hur går det för dig? Har blodflagorna avtagit? Har du graviditetssymptom? Håller tummarna varje dag!
    Maraki: Hur går det för dig? Snart är det VUL!

• Mia69

Kattenizze: STORT grattis till två friska BabyBaby! Gick förlossningen bra? Har ni funderat på namn ännu?

• Mia69

EGO: Ingen mens i sikte men tar ju progesteron. Nu ruvardag 17 (med blastis) så egentligen man kan säga ruvardag 20. Har idag införskaffat ett CB digital med veckoindikator som jag tänkte ta med morgonurin imorgon. Känns skönt att få ett besked för ovisshet är så jobbigt.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?