• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Snösport

Sunseed: ha ha ha rollatortant    Pappa som inte är hälsofreak som jag åt pulver "extravaganca" och rasade jättemycket...ljög för sej själv gjorde han också då han inte var nyttiigare men kilona trillade ändå. Du kan ju testa ngt sådant om du planerar att inte göra det under en lång tid utan att sedan äta och leva sunt eller bättre.

Jag tror mest jag har gått upp för mitt TSH då jag gick upp ca 10 kg för flera år sedan och alltså legat runt 70  i flera år men innan dess var det 63 så dit ska jag väl...ska inte ta ngn diet alls då jag inte tror kroppen mår bäst av sådant...ska dock från idag inte äta godis eller kakor , efterätter på 6-12 månader....som sagt ska försöka hålla det fast jag som sagt är säljare och det både bjuds och bjuder på sådant en hel del.

Frossa åt choklad igår så sambon trodde jag skulle få värsta abstinensen idag varm choklad och kanelbullar, chokladpuddig, m&m choko, kanelbullar igen, kanelbullar och coca-cola just innan lägfgdags och jag undrar varför jag helt plötsligt blev pigg jo, så är det något jag kan bli bättre på så är det sockerintaget...dock redan innan dragit ner på läsk och gillar det bara måttligt nu. Slut på en massa sådant...ska bli skönt och sparar ju helt klart pengar på det också.   

• Snösport

Innan68: 
    jo, det är ju bästa att hänga med några andra tjejer/killar som kan dra iväg en på träning om man skulle ha en "trött" dag....jag har ju sällan haft behov av det och mer tröttnat på att jag alltid får ta tag i människor som egentligen inte vill träna...vad jag menar är att det är bra att få hjälp att rycka ut sej i spåret eller till ngt pass på gymmet men att om man tänker och känner att det gör nytta försöka få det till en vana så man behöver det för då kommer man också iväg själv utan hjälp.   Jag brukar ut och gå i rask takt eller jogga fast jag numera inte är snabb alls älskar jag att jogga vilket även förbränner, man njuter och man kan pressa sej och tävla bara mot sej själv.
    Synd vi inte bor på samma sälle, då hade jag coachat oss lite tills vi var back in buissness!   Vill du ha hjälp och ev har tillgång till ett gym kan jag skriva bra övningar som du snabbt får konditions resultat på smt smal mage......gjorde det på min kompis och mej när jag var nyhandikappad, frustrerad och var tvungen att tänka om lite...kompissen som i grunden är smal men dålig kondis och lite mage fick ett jättebra resultat...jag som var vältränad men lite mage fick inte samma resultat men blev snabbare= bättre kondis. Man kan ju inte punktförbränna och jag har mitt fett på magen i normala fall...kan dock bli mindre.   Inboxa om ja ska ge dej tips.. kanske har sparat våra övningar och schema hemma ngnstans

• Sunseed
    Snösport skrev 2011-03-07 10:39:09 följande:
    Sunseed: ha ha ha rollatortant    Pappa som inte är hälsofreak som jag åt pulver "extravaganca" och rasade jättemycket...ljög för sej själv gjorde han också då han inte var nyttiigare men kilona trillade ändå. Du kan ju testa ngt sådant om du planerar att inte göra det under en lång tid utan att sedan äta och leva sunt eller bättre.
    Japp, jag kommer att köra pulver, ren diet i 1-2 veckor och sedan infasning på tallriksmodell igen (öka antalet måltider per dag sakta men säkert). Jag har gjort detta en gång tidigare i mitt liv och då gick det kanon (allt handlar ju om att ha rätt kost när det är klart) och jag höll vikten efteråt. Jag håller vikten normalt sett - men alla behandlingar har gjort att jag håller vikten på fel nivå just nu. Solig

Samtidigt ökar jag tiden på mina dagliga promenader och så har jag kört igång med ett träningspass varannan dag med min gymboll. Även om jag känner mig som en flodhäst just nu när jag skumpar runt på den så blir det bra så småningom. 
  • Sunseed

En fråga som jag inte fick svar på i en annan tråd:

Är det vanligt att man inte får Ägglossning efter en IVF-behandling?
    Jag har klockren ÄL och vet exakt på dagen när jag har den. Denna månad (efter misslyckad IVF) har jag inte haft någon alls. Gråter Jag hoppas att ni kommer att säga att det är normalt - för jag har haft en klockren cykel (på dagen) och vill inte ha förlorat den. 

• Fjällsippan

Sunseed: ÄL brukar dyka upp även efter misslyckad IVF, men som kliniken sa till mig så kan den kan vara svår att "hitta" eftersom den kan tidigarelagd eller ordentligt förskjuten. Det går liksom inte att räkna från den första blödningsdagen och framåt, utan progesteronet kan styra om dagarna hit och dit.  

Boe; välkommen hit

• Sunseed
    Fjällsippan skrev 2011-03-07 11:06:52 följande:
    Sunseed: ÄL brukar dyka upp även efter misslyckad IVF, men som kliniken sa till mig så kan den kan vara svår att "hitta" eftersom den kan tidigarelagd eller ordentligt förskjuten. Det går liksom inte att räkna från den första blödningsdagen och framåt, utan progesteronet kan styra om dagarna hit och dit.  

Boe; välkommen hit
    Okej! Hav hopp med andra ord. Skrattande
    Tack! Det kan ju vara skönt att veta att den troligen finns kvar om vi nu ska köra hemmaförsök fram tills i maj. 
  • pp08

Sunseed: precis som fjällsippan säger har hormonerna stökat till ordentligt och ibland kan ÄL komma så tidigt att man knappt tror att mensen är avslutat. Så var det i mitt fall, knappast slutat blöda efter tidig MF och då fick jag redan ÄL flytningar och utslag på ÄL test. Kan vara så enligt BM på kliniken när jag frågade henne.

Det är väl därför att de vill helst att man har 1 vanlig mens emellan behandlingarna, så att kroppen hamnar i rätt fas igen.

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • Snösport

Sunseed: jag kör ÄL-monitor testar från dag 6 och jag har inte alltid ÄL efter IVF.....men mensen brukar ändå komma rätt dag i cykeln och sedan fortsätta normalt igen.
    Låter som du har bra tänk med boll och promenader, jag hade gått på lite hårdare träning också fram till FET om jag var du. Träning där svetten lackar Något som du tycker är kul givetvis, jogga med hundaren i djupsnö...lär ju bli varmt ganska snabbt och hålla på i 20-30 minuter!

• Spears
    pp08 skrev 2011-03-07 11:10:56 följande:
    Sunseed: precis som fjällsippan säger har hormonerna stökat till ordentligt och ibland kan ÄL komma så tidigt att man knappt tror att mensen är avslutat. Så var det i mitt fall, knappast slutat blöda efter tidig MF och då fick jag redan ÄL flytningar och utslag på ÄL test. Kan vara så enligt BM på kliniken när jag frågade henne.

Det är väl därför att de vill helst att man har 1 vanlig mens emellan behandlingarna, så att kroppen hamnar i rätt fas igen.
    fHej! Fick du mens igen 14 dar efter MF blödningarna då?
  • Zinfandel

Snösport: underbar bild Solig

Ja, det är inte utan att man blir lite orolig när man läser om hur kropparna förändras efter dessa tuffa hormonbehandlingar, alla verkar få lite annorlunda cykler, längre mensperioder, mer menssmärta, längre luteal, ingen ÄL.... Obestämd Nu senast hade jag ÄL-utslag i 3 dagar, vilket också är en aning snurrigt.

Nu ska jag ut och ta min dagliga mil! Jag var träningsfreak i min ungdom, jobbade som instruktör mm. Nu för tiden har jag väldigt svårt för att tänka mig att gå in på ett svettigt gym, jag föredrar friska luften! Så för er som har svårt att komma igång med motion, börja med promenader, öka till powerwalks och lägg sen på vikter om ni känner för det. Samtidigt som ni får motion får ni frisk luft, se er omkring och den för oss viktiga D-viatminen :) Dessutom har jag som egen företagare fått mina allra bästa idéer på mina promenader längs havet Skrattande Men jag borde styrketräna också.... Nåja, i ett annat liv! Pulver fixar jag inte, jag är för mycket gourmet för det... Hellre bra men rätt mat, men pulver är en bra snabbstart. Imponeras ändå av dem som klarar det, hade aldrig fixat det själv!! Måste tugga Guld i mun

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?