• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • dallas

Äntligen, är man på G! Har legat lågt och läst mest här, för det har varit en lååång väntan på vårt syskonförsök...Mest pga av sambons jobb, som skulle varit lugnare nu men det är det inte, men vi har löst det genom att han har lämnat sitt "bidrag" och nu är simmarna nedfrysta och inväntar mitt ÄP, det blir ju icsi tack vare detta men jag antar att det inte är så kassa odds på det heller även om jag vet att det är lite bättre odds med traditionell IVF, iaf enligt en bok jag har om infertilitet(lärobok)

• Fjällsippan

Grattis Turlid och Riita till ruvarstatus - tummarna är självklart påkopplade!

dallas: grattis till uppstart - vilken flexibel och bra klinik som fryser ner simmarna när mannen inte kan vara på plats

• Fjällsippan

Jag pratade med kliniken igår, och så här ser planen ut inför FET. På onsdag, CD 9, bokat VUL för att kolla allmänstatus på ägglossning. Det är en aning för tidigt i cykeln, men läkaren kommer inte vara där tors-sön, och då finns det en risk att vi missar ÄL. Igår när jag var med sonen hos infektionsläkare så nämnde jag att vi ska göra återföring i den här månaden. Och då satte han in samma penicillinkur på både mig och sonen, han tyckte att det var bäst att undanröja lite bakterier på mig innan återföringen. Och jag behöver VERKLIGEN en uppfräschning på alla plan, så jag har även inhandlat D-vitamin och ett par ayurvedaprodukter. 

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2 i mars
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 5 på CvL, bor i Stockholm, FET i mitten på mars 
    Mimmsann72, 39 år, planerad spraystart 21/3
    Mia, 42 år, IVF1 planerad sprutstart 19-20/3
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Hönan 38 år, IVF1, vecka 11
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, p-piller start 25/2, FET

***SPRUTAR***
    dallas, 37 år(38 i maj), syskonförsök nr 1,korta metoden, sprutstart 5/3, CA

***ET***

***FET***

Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, troligtvis v 13, Falun
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Turlid, 40 år Norrtälje, IVF1/FET3 på HS, TD 20/3
    Riita, 40 år Uppsala,  IVF1, FET2, TD 11/3

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!

• Fjällsippan

*ändrar lite*

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.

***SPRAYAR***
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, p-piller start 25/2, FET

***SPRUTAR***

***ET***

***FET***
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 5 på CvL, bor i Stockholm, FET i mitten på mars 

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***

***Övrigt**

• Snösport

Turild: nu hejjar vi på dej hela ruvartiden också...tunnarna  inne i handen fortfarande.

Alla med diskbråck??...jag har buktande diskar vilket är lite plågsamt men ej helskadat som diskbråck..buktande disk läker dock inte och gör att ischias på mej kläms titt som tätt om jag inte håller alla muskler stabila.Funkar bäst när man inte gör nedreglering helt klart. pilatesboll och magövningar på den är ngt jag också gillar: armarna på golvet o fottoppen på bollen och sedan dra in och ut benen under dej=kämpa!!  Hoppat över allt vad magövningar heter under alla ruvningar.

Fjällsippa:  Jo det var kolonkörning 3 mil innan vi kom fram till Gränsen igår vi 21.30...det är väl fortfarande sådant så vädret blev inte mindre blåsigt idag som lovades.. Lavinristställen har sprängts och vädret bra/dimma/bra/dimma idag så vi har myst, lagat mat och jag  har haft ett träningspass med att skotta i ca 2 timmar i hög takt på farstubron-trappen= fantasktiskt tjockt med snö när ingen varit i "stugan" på någon månad....1-1,5 meters djupt utanför dörren som vi sköt undan igår och jag fixade idag= nu har jag energi .
    Åker i sådan här lavinfara bara på anvisad plats trots att jag har mycket utrustningTungan utesafety first!!

FRÅGA: mensen har inte kommit igång ...slutade med progesteron på onsdagsmorgon och hade räknat med mens senast fredag. Vad kan det bero på? Någon som vet, ska man kolla o ringa gyn på måndag om jag inte fått det då heller?? Har liksom lite hugg men ingen långvarig värk alls.
    Tips? Förslag?

Ska åka telissar hela dagen imorgon i sol tror jag så då kanske mensen drar igång. Nä nu måste jag ut och gå...rastlös och överenergi som få..after ski är ju kul!!
    .snacka om att progesteronet gjort mej slö för sambon undrar om jag är en duracellkanin nu...dammat har jag gjort också, eldat, fixat varm choklad och värmt kanelissar och skottat..

• Inanna Li
    dallas skrev 2011-03-05 12:40:01 följande:
    Äntligen, är man på G! Har legat lågt och läst mest här, för det har varit en lååång väntan på vårt syskonförsök...Mest pga av sambons jobb, som skulle varit lugnare nu men det är det inte, men vi har löst det genom att han har lämnat sitt "bidrag" och nu är simmarna nedfrysta och inväntar mitt ÄP, det blir ju icsi tack vare detta men jag antar att det inte är så kassa odds på det heller även om jag vet att det är lite bättre odds med traditionell IVF, iaf enligt en bok jag har om infertilitet(lärobok)
    Grattis till sprutstart idag! Jag joinar dig när mensen kommer (vilket jag förstås inte hoppas att den gör Skrattande)! Bra att ha sambons spermier nedfrysta när det blir dax!
  • Inanna Li

Snösport - Kanske hormonerna gör att mensen blir försenad. Det blir ju lite chockartat för kroppen att spruta in en "överdos" av FSH. Hoppas den kommer snart! Blir så imponerad av din sportighet. Du är så härligt aktiv - raka motsatsen till mig! Blir lite peppad att komma igång med åtminstone långa promenader senare i vår!

• Lumix

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***

***ET***

***FET***
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA,  FET 3 april.

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***

***Övrigt**

• Zinfandel

Snösport: min men dröjde också längre förrförra gången, den kommer säkert imorrn.

Lumix: tjena! Är första barnet också IVF? Är ditt kommande FET från syskonet eller har du gjort fler syskonförsök? Vad skiljer sig i USA, det sägs ju att de är så duktigare än Sverige..? Du läser väl en del om våra processer så du har kanske lite att jämföra med.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?