• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Snösport

MammaGås: oj, läste ikapp nu, såg du kommenterat : jo jag brukar aldrig få mens direkt efter negativt test brukar dröja exakt 2 dgr alltid...nu tog det 3 1/2 dgr från jag slutat med progesteron så jag hann bli orolig för jag testade ju på RD 15 och RD 17 så vi var väldigt säkra på att det var negativt tyvärr.
    Härligt att du blev gravid, tror jag ska testa apriforce igen då jag hade 8 mm slemhinna vid andra VUL och var finare  och lite tjockare än den har varit tidigare    Men som sagt vi vet inte om vi gör mer....aldrig fått + så något konstigt på i ägg/embryo eller i mej måste det ju vara som hindrat 9 ägg från att fästa....därför vet vi inte om vi ska fortsätta utan kasnke bara tro......jag har ju en kropp som inte gillar mediciner elller hormoner så vi kasnke ska sluta här...bestämmer oss väl om inte läkaren gör det åt oss.
    Hänger här tills vi bestämt oss....hoppas du också hänger här ibland trots att magen snart börjar växa för dej!!!  Här har ju magen växt på annat sätt.hi,hi,hi!

Zinfandeln: jo ska också träna bort magen...men som sagt jag har hållt samma vikt länge nu , gick upp i höstas då TSH strulade och ner ngt kg i start av IVF5 men kanske upp 2 under behandling...det lär trilla av sej själv när jag väl börjar jogga och spinna nu när jag har nästan för lågt TSH...ändrat dos fr 125 till 100 då mitt värde gått nedåt under IVF behandlingen t o m   bra men kan det inte ligga stilla??  
    Jag har förmånen (vissa gillar ju inte muskler på tjejer men jag gör det) att ha mycket muskler så när jag väl kommer igång 3 ggr/ vecka med högintensivt så förbränner jag och omformar kroppen oftast utan att ändra vikt.,..märks på hur kläderna sitter...kan ju väga 70 kg och ha 28 i midjan på jeans ,,om jag får upp dem för mina grova skidlår ha,ha,ha!  Men som sagt nu är det kondis och mage/rygg som är fokus. Får väl fokusera 1 månad nu sedan träna 2 veckor  hemma ruva två veckor träna 2 veckor mm.. ...nä jag är inte fixerad alls!!

• pp08

blev något konstigt ovan:

oförklarlig barnlösa
    IVF1 långa metoden Puregon
    IVF2 långa metoden Menopur
    IVF3 korta metoden 300 IE Menopur (gravid, flicka född 2009)
    FET (embryo från IVF3)
    IVF4 korta metoden 375IE Menopur (2 embryo)
    IVF5 korta metoden 300 IE Menopur (2 embryo, gravid men missfall v.6)

Om vi kör en ny iIVF blir det nog samma dos/preparat/metod som  IVF5.

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • Spears

Ok har sett på många att korta metoden verkar bäst för oss äldre samt menopur..Förstår inte varför de envisas med långa och gonal f på mig...Men ska nu efter egen påtryckning få korta men de vill ge mig gonal f igen , jag skulle vilja prova Menopur!! :(

• Snösport

Spears: jag fick fostimon efter att inte fått fram så många men med fina ägg sääger de...funkade bättre....inget fäster.

Nu har jag äntlige lagt in en skidbild på mej   Härligt eller hur?!!!

• dallas

Jag kör med korta metoden och Puregon..
    .Dom valde Puregon för att jag svarat bra på den medicinen vid mina två tidigare IVF:r innan jag fick dottern

. Men då var jag "bara" 34 år resp 35 år...Nu fyller jag snart 38 år så vi får väl se vad som händer.... Lite pirrigt...

• Boe

Hej,

Jag tjyvläser tråden ibland och är 38 (fyller snart 39) och har gjort
    2 IVF med Puregon långa metoden. Var 37 år vid båda tillfällena och den andra IVF ledde till våran dotter nu 10 mån.

IVF 1 - 6 ägg varav 4 befruktade, ett guldägg, inget till frysen- minus på stickan
    IVF 2 - 15 ägg varav 6 befruktatde, inget guldägg, inget till frysen - världens finaste dotter

Nu dags för syskonförsök i vår. Hemma försök just nu men eftersom vi inte fått barn på 10 år innan så förmodar jag att det blir ett par IVFer i vår om vi ska lyckas.

Hoppas att vi kan få något till frysen så att det slipper kosta skjortan samt att man slipper gå igenom hela processen igen. Ska testa CvL nu istället för Sophia Hemmet.

Kram & lycka till alla som kämpar!!

• Sunseed

Snösport m f.:
    Mage = JA! 9 kilos uppgång på nolltid här som verkar ha satt sig runt mage, höfter och lår (sabla hormoner) men nu kör jag stenhård diet och träning. Kilona ska bort innan FET i maj och jag ska gå på aku-behandlingar och bara må bra. Jag har hållit vikten bra tidigare, så detta var en högst irriterande effekt. Om man hade fått en bebis så hade man kanske tolererat det lite bättre, men själva tanken på att man har krossat kroppen samtidigt som det inte gav något - den tanken måste jag stoppa upp på en hylla för att inte bli galen. Skrattande

Om jag ska ruva framöver så vill jag vara i form och inte känna mig som en hundraårig rullatortant när jag springer i trapphuset på jobbet.

• Spears
    Boe skrev 2011-03-07 09:39:13 följande:
    Hej,

Jag tjyvläser tråden ibland och är 38 (fyller snart 39) och har gjort
    2 IVF med Puregon långa metoden. Var 37 år vid båda tillfällena och den andra IVF ledde till våran dotter nu 10 mån.

IVF 1 - 6 ägg varav 4 befruktade, ett guldägg, inget till frysen- minus på stickan
    IVF 2 - 15 ägg varav 6 befruktatde, inget guldägg, inget till frysen - världens finaste dotter

Nu dags för syskonförsök i vår. Hemma försök just nu men eftersom vi inte fått barn på 10 år innan så förmodar jag att det blir ett par IVFer i vår om vi ska lyckas.

Hoppas att vi kan få något till frysen så att det slipper kosta skjortan samt att man slipper gå igenom hela processen igen. Ska testa CvL nu istället för Sophia Hemmet.

Kram & lycka till alla som kämpar!!
    Hej vilka doser fick du av Puregonet, vid dina IVFer?
  • Boe

Spears,

IVF 1 125 för att sedan öka till 150 IVF2, eftersom det inte vart så många ägg första gången.
    Jag mådde faktiskt toppen under behandlingen, inga fysiska effekter alls så jag var nöjd.Glad

• Inanna Li
    Snösport skrev 2011-03-06 23:26:14 följande:
    Innan68, Zinfandeln: mensen kom på lördagskvällen och mensvärken på söndagen vilket var skönt men det blev 3 timmars jättefin åkning i nära pist fast utanför i lössnön givetvis idag innan det började snöa igen och flatljus...gick bättre än jag trott så nu ska det tränas i magen för ryggen kändes men det kasnke är för mensvärken sitter mycket där också. Har fått ännumer fettomage ...min mage har växt i fett sedan jag började med IVF...någon mer som fått mage? Inte ökat i vikt men i fett och mage . hindrade inte skidåkningen så det är ju ok ha,ha,ha,ha!!
    Innan68, jo jag blir ju odräglig om jag inte får hålla igång så idrotta och sporta allmänt är min ventil för att må så bra som jag gör fysiskt och mentalt...alla har vi ngt....men kan säga att jag njöt idag på hög nivå så jag nästan blev förvånad själv över vilken lycka jag känner när jag åker puder och det flyter på som man vill.Så nu laddar jag inför samtal med läkaren och ska lyssna på allt innnan vi tar beslut om framtiden.
    Tycker du verkar vara en käcktjej också...alla gör vi ju olika grejjer annars hade det varit för trångt på bergen där jag helst vill vara nästan själv Tungan ute

Kram på er alla...nu e det sova som gäller...mensvärk !!
    Så mensen kom till slut! Min mage har växt ordentligt sen jag började med IVF. Vikten har tyvärr ökat också Skrattande! Vill gärna få lite sportinga baciller från dig. Tror att det skulle minska min depression något att få röra lite på mig.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?