• pp08

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Underverket06. Jag tror att CVL inte stänger dörren vid 42 års dagen om man är patient där och har fått 'ok' eller bra resultat tidigare. Så uppfattade jag det i alla fall när jag pratade med sköterskan.

Vi fick dottern efter 3e ivf ( landstinget) Syskonförsök ( egna pengar) 1 FET och 5 fulla ivf, varav 1 utan ET och 1 MF v5, 1 MF v8 (

• pp08

Vet inte om ni har testat lutinus men jag bar jättenöjd. Inga biverkningar o inga blödningar. Därför komju MA/MF som en chock. Vill dock även använda lutinus bid FET efter sommaren.

• pp08

Victoria: jag har blivit gravid 3 gånger med 2 dagars enbryos, så visst har du goda chanser!!!

• pp08

Victoria: min tjej var en 2- dagars embryo odlat på cvl. Hon fyller 3 snart. Då fick jag bara 1 tillbaka. Så du har bra chanser också!!

• pp08

En fråga till er som kanske har fått annan hjälp innan ivf.
    Vi var 'gamla' och fick därför hoppa direkt på ivf tåget.
    Vi var oförklarlig barnlösa. Har regelbunden men kort menscykel. Egen ägglossning. Jag undrar dick om kanske mina ägg inte riktig hinna mogna utan hjälp. Även under mina ivf försök har vi rätt sp många omogna ägg. Kan man få hjälp via gynekolog att kolla upp/ följa, kanske med VUL omkring ÄL eller lätt stimulering eller extra mognad med pregnyl eller ovitrelle? Jag lyckades mha ivf bli gravid 3x på 3.5 år så helt infertila är vi inte. Resulterade i 1 barn på 3e försöket efter bara 6 mån ivf försök.
    Vi har ju 3 st i frysen men försöker även tänka framåt då 42 års åldern närmar sig. 3 ivf vae landsting men 5 ivf och 1 fet har vi betalat själva.

• pp08

Har förutom positiva ÄL test och ökade flytni ngar på exakta dagar i menscykel även haft ultraljud under utredningen och förra året efter misstänkt cysta. Då syntes äggblåsorna som var på gång/ folliklarna o
    Kring tiden jag förväntade ÄL.
    Har cykel på ungefär 25-26 dagar. Äl utslag mellan dag 10-14 så liite kortare lutealfas, har därför även använd progesteron efter min FET.

Tänkte mest att vi optimalt skulle använda mina sista fertila år.

Min kille har jättebra spermikvalitet och antal. Dock problem att 'komma' under vanlig samlag men det har vi löst genom samarbete, förberedelse och 'hand'arbete så att han kan komma i mig ialla fall. När det har varit som viktigast och nästan omöjligt pga tidsbrist, ledsen barn etcetc har vi gjort ' heminsemination'. Lite omständigt men inte omöjligt alltså. Möjlighet till kontakt har ju alltså spermier o ägget haft under mina mest fertla perioder.

• pp08

Har inte märkt någon tydlig förändring i temp. Inte ens när jag var gravid. Men skulle iofs kunna logga temp from nu och kanske ser man något samband?

• pp08

Grattis Zinfandel. Njut så länge det går.

Jag ångrar inte att jag tillåt mig själv att vara gravid de 8 veckorna det varade. Tänkte även på framtiden och mammaledighetem. Till slut vågade även min kille drömma lite om barnet/ barnen.

• pp08

Många frågor Zinfandel.

Nej, det flesta har kag inte testats för.
    Mycoplasma hade jag i höstas.
    Kronisk sjukdom Ulcerös Colit har jag. Varit medicin o skivfri i många år, fick lite inflamm under första graviditet och stort skov efter förra årets missfall är dock under kontroll nu med underhållsmedicin.

Brukade ha mycket och lång mens, senadte åren ( efter grav) mest bara 2-3 dagar sedan sparsamt.

Har testat min sköldkörtelfunktion regelbundet, utan anmärkning.

Har inte gjort ICSI pga god spermikvalitet och befruktningsgrad. De som har blivit befruktade har oftast varit 10 poängare.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?