IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Stort grattis Enya!!!
Stort grattis Enya!!!
Hitcher: vid min första grav såg vi en prick med hjärtakt i v6+3. Hon fyller snart 3 år!!
Hitcher: beklagar ditt mf/ ma. Har ju själv varit med om det nyligen. Hoppas det går fort hos dig med cytotec. Jag fick mina tabletter i v8+1 och märkte mycket skillnad med mf i v5+3. Så mycket det hade hänt på de senaste veckorna.
Nu 3 v senare har jag bara svag svag streck, nästan aplkatreck på grav test. Men äl test som är känsligare har jag märkt ger fortf utslag.
Det kan ta tid innan kroppen stlter bort allt. Cytotec gör att kroppen forcerar ut fostret o rester och kan därför ge varierande grad av blödningar olika dagar. Vanligast att man blöder 1-2 veckor. Jag blödde varannan dag mycket första veckan, sedan bara lite mörka rester. Allt var borta förra veckan.
Kram!!!
Grattis underverket!!!
Jag hade också plussat så tidigt. Båda hade fäst men bara 1 utvecklades och den stannade också av innan v7.
Mina symptom var tidigare och starkare än vid singelgraviditet, fast de säger även att det blir tidigare för varje graviditet och detta räknas då som min 3e.
Borde ha koll på det men har inte det. När fäster ett embryo i vanlig ostimulerat cykel?
Trodde se något som liknade ÄL i måndags/ tisdags. Trodde även ÄL sticka hade lite starkare utslag i måndags. Svårt eftersom den har inte varit neg ännu efter mf. Hade hemmaförsök tisdagmorgon.
Igårkväll kände jag aktivitet i äggstockområdet o lite ryggvärk. Eller så är det nidationskänningar eller pms. Får väl se vad som händer kommande vecka, mens eller hcg ökning.
Första mensen efter missfallet. Ca 4 v efter cytotec. Hoppas kroppen sköter sig och äl testerna som har gett lite utslag senaste 4 v visar noll snart.
Jag hade blödningar under hela graviditeten som gick bra. Färgade flytningar o blod vid mf i v4/5. Men inte en droppe blod eller flytning när ma upptäcktes i v7/8. Så det kan vara helt olika.
Hemulen: ja. Grav test blankt men äl test inte ännu. Sista dagarna av mensen, ska tesra för att se om det är blankt imorgon. CD 6/7
Tuvalina: har själv använd testlagrets stickor och inte haft problem m spökstreck. Kanske du testar för tidigt? Då kan det vara så att hcg är nära gränsen för att visa. Tog du de senaste testerna av samma urinprov? Jag brukar samla i burk så att jag kan ta om testet om det skulle behövas.
Idag full utslag på äl test, igår bara liiite stegring. Bortrest och åker hem imorgon, får väl försöka då! Första ÄL efter mf.