• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Mamma gås
    Tack tjejer!!

Dallas
    - Lycka till på tors! Va bra att det löser sig med barnvakt å skjuts även fast karln inte är hemma Glad

Turlid - Åhh, va tråkigt!! Ja, de är ju jäkligt märkligt å irriterande att det inte tar sig å framförallt när det är som du säger - kroppen fungerar perfekt å äggen är superfina!

Chichisita - Håller tummarna att det visar ett fint plus när det är dags för TD om det inte visat nåt innan Glad 
  • pp08

Turlid: nej, vad tråkigt

Mamma gås: grattis. Vi behöver en positiv våg över tråden.....

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • hispan

Hej

Har efter lång väntan fått klartecken att starta IVF nr:2. Mitt första misslyckades (även en FET). Jag startade redan i julas med spray men min kropp ville inte nedreglera sig trots extra sprayning. Jag fick då en kvarstående äggblåsa som jag haft i flera månader.ÄNTLIGEN ÄR DEN BORTA!!!

Nu ska jag köra korta metoden med start denna vecka, hoppas såååå att det ska lyckas denna gång. Är 39 år och det känns som det snart är försent. Vi har försökt i 3 år, med ett MF som bästa resultat.

• Spears
    hispan skrev 2011-03-16 11:18:24 följande:

Hej

Har efter lång väntan fått klartecken att starta IVF nr:2. Mitt första misslyckades (även en FET). Jag startade redan i julas med spray men min kropp ville inte nedreglera sig trots extra sprayning. Jag fick då en kvarstående äggblåsa som jag haft i flera månader.ÄNTLIGEN ÄR DEN BORTA!!!

Nu ska jag köra korta metoden med start denna vecka, hoppas såååå att det ska lyckas denna gång. Är 39 år och det känns som det snart är försent. Vi har försökt i 3 år, med ett MF som bästa resultat.

Vad ska du köra för medecin o dos på korta? Jag skall oxå starta snart ,det blir 300ie gonal f...
  • Zinfandel
    Turild: nej nej nej Gråter inte igen. Jag hoppades så innerligt på dig, det var verkligen din tur. Vad fasen ska vi göra med oss. Man undrar ju om det är meningen nånstans eller vad, att vi drabbas, om och om igen. Eländes elände. Önskar så att jag kunde krama om dig nu. Här kommer iaf en hård, varm, kram Kyss

Hispan: skönt att vara igång igen! Är också 39 men vi pausar just nu från IVF och har ÄL i dagarna Tungan ute ska sen göra en större immunologisk utredning nästa vecka.

Mamma Gås: ja, det där behöver vi verkligen höra! Det inger hopp Glad
  • Fjällsippan

Turlid: finns inga ord; är så ledsen för er skull - skickar en massa omtanke och kramar!

Zinfandel: du har säkert redan nämnt det i tråden, men vet du vilka prover du ska få ta? Är det din IVF-läkare som har ordinerat utredning?

hispan: grattis till sprutstart

Inget ÄL-omslag idag heller (CD 15), men jag har en föraning att den är på g. Hur som haver så blir det ett nytt VUL imorgon för att kolla status.  

• pp08

Min mens kom i måndags igång. Bokade om nästa IVF till maj som sagt. Hoppas att jag kan köra då. Fick ju som sagt problem med tarmslemhinnan/inflammation. Nu efter några dagar medicinering med suppar verkar det redan blivit bättre Har en läkartid imorgon, ska få höra om jag ska ta mera medicin (beror på hur omfattande inflammationen är). Har inte hunnit lämna blodprover, men de tar de imorgon. Har sedan i början på april koloskopi.

Men att medicinerna verka funka nu (tar de morgon o kväll) är i alla fall positivt. Om det går så bra, har inflammationen lugnat ner sig innan koloskopin och borde vara under kontroll innan nästa IVF. Hoppas denna läkaren inte avråder till IVF. Har ju varit symptomfri så länge, och jag är bergis på att det var kombinationen av förkylningen/graviditet/missfallet som gjorde att sjukdomen blommade upp igen. IVFen hade jag gjort förut.
    Ska dock vara försiktig med progesteronet nästa gång och ska nog be om Crinone igen, inga suppar.....

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • pp08

Just ja, det glömde jag. Mensen som jag fick efter MF var ganska mild. Den som jag fick nu var INTE mild, dock inte så mycket mensvärk men rejält med blödningar de första 2 dagarna (super tampong byte var 1.5-2timmer).

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • Snösport

Zinfandeln: Jag är precis som Fjällsippa nyfiken på var du gör utredningen och vem som fått dej dit..remiss eller så.  

Jag har haft förhöjt på ÄL-monitorn i 2 mornar nu så jag hoppas det blir maximalt imorgon, dvs ÄL så kroppen inte hoppar över sista steget upp som den gjort ibland efter IVF. Vill ju försöka varje gång....dock hoppade ju jag på sambon i går morse...jo faktiskt innan vi fått resultatet för det tar 5 minuter så nu får vi glatt vänta in dagen efter ÄL som fortfarande är förhöjt oftast...eller kanske hans spermier hänger kvar och väntar in mitt lilla ägg i några dagar.

Innan68: har det gått bra för dej?   Kram till dej i vilket fall som helst

• underverket 06

Mamma gås: Ett AMH värde på 2.6 när man är över 40 är ju jättebra. Då måste du ha stora chanser att lyckas. Mitt låg på 1,4 i aug 2010 o sedan togs ett i nov 2010 o då var det 1,1. Nu vill jag inte ta något mer, för det kanske blivit ännu sämre

Turlid: Usch , var tråkigt med ett minus. Hoppas det går vägen nästa gång. Har ni flera frysta ägg kvar nu?

Jag kommer nog inte vara så jätteaktiv med att skriva här. Försöker gå in o läsa varje kväll o kommentera när jag hinner. Vår son på 2 år har nu under ganska länga sovit rätt kasst. Vissa nätter sover han bra, men sedan kommer det några nätter då han vaknarofta  o sover oroligt. Det gör att jag blir helt slut av att sova dåligt+ att sedan gå o jobba. Sedan när man kommer hem, så ska det plockas undad, lagas mat, diska etc + att ta hand om en 2 åring o vid 20.00 natta honom. Gå o sätta sig vid datorn när sonen är vaken funkar sällan. När sonen sedan somnat vid 20.30, så vill jag o sambon ha lite tid med varandra o sedan brukar jag faktiskt gå o lägga mig vid 21.30, för att orka med ev struliga nätter. Så surfandet hinner jag inte med så mycket just nu. Hopppas det är ok att man är med i tråden, även om man inte alltid skriver så mycket. Ska engagera mig mer när jag hinner.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?